عجیب ترین تماس ها با اورژانس؛ حال سگ و گربه مان بد است!

به گزارش مجله اینمن، تهران (پانا) - سرپرست مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه بعضی ماموریت هایی که انجام می گردد غیر لازم است، گفت با کوشش همکاران و فشار کاری زیاد و مضاعف، در فرایند فعالیت های اورژانس اختلال ایجاد نشده است.

عجیب ترین تماس ها با اورژانس؛ حال سگ و گربه مان بد است!

به گزارش ایسنا، یحیی صالح طبری در مورد کمبود نیروی انسانی اورژانس تهران اظهار کرد: اورژانس تهران دارای کمبود نیروی انسانی است. البته این کمبود به این معنی نیست که اورژانس دارای نیروی متخصص نیست، اما اینکه در تهران کار کند، سخت است.

وی ادامه داد: شرایط زندگی در تهران سخت است و برای نیرویی که برای کار به تهران بیاید نیز به همین ترتیب است.

سرپرست مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه هزینه مسکن در تهران نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر است، گفت: اگر فردی بخواهد به تهران بیاید و کار کند باید توانایی زندگی در تهران را داشته باشد. زمانی که نتواند با مقدار حقوقش برای خود و خانواده اش خانه فراهم کند اولویتش محلی می شود که بتواند در آن جا به خانواده خود رفاه بدهد.

صالح طبری گفت: راه چاره برطرف این کمبود این است که دانشگاه های بزرگ نیروی بومی تربیت نمایند که بخشی از این کار اجرا شده که دانشگاه ایران، شهید بهشتی و تهران پذیرفتند که دانشجوی فوریت بگیرند. کوشش ما این است که این نیروها بومی باشند و در تهران مشغول به کار شوند.

سرپرست مرکز اورژانس تهران گفت: نکته دیگر در کمبود نیروی انسانی به تعداد ماموریت های داخل شهر تهران مربوط است. به طور میانه هر پایگاه اورژانس به طور میانه روزانه 15 ماموریت انجام می دهد که این تعداد 23 تا 25 درصد مأموریت های کل کشور است. بنابراین تکنسینی که در تهران کار می نماید واقعا عاشق است. من به عنوان یک مدیر شرمسار زحمات تکنسین های اورژانس تهران هستم و دست آن ها را هم می بوسم چرا که در این شرایط سخت کاری، با تمام وجود کار می نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که کمبود نیروی انسانی در فرایند عملیات های اورژانس تهران اختلال ایجاد نموده است یا خیر؟ گفت: با کوشش همکاران، فشار کاری زیاد و مضاعف، در فرایند اختلال ایجاد نشده است. ممکن است در بعضی اوقات رسیدن بر بالین بیمار به همین علت افزایش پیدا کند، اما کوشش ما بر این است که مردم از خدمات اورژانس بیشترین استفاده را بنمایند.

طبری گفت: بخشی از تعداد ماموریت ها البته به عدم فرهنگ سازی باز می شود. اورژانس ماموریت هایی را انجام می دهد که فقط چک علائم حیاتی است، مثلا تکنسین زمانی که بر بالین بیمار اعزام می شود، بیمار اظهار می نماید که احساس نموده کمی فشارش بالاست. یعنی بعضی ماموریت ها را انجام می دهیم که غیر لازم است و وقتی به بالین بیمار می رویم متوجه آن می شویم.

وی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم که فقط و فقط زمانی که به اورژانس احتیاج دارند تماس بگیرند شاید باورتان نشود اما گاهی برای حال بد سگ و گربه با ما تماس می گیرند. این لازم است که مردم با فرهنگ سازی رسانه ها به این پی ببرند که در مواقع ضروری با اورژانس تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2059

به "عجیب ترین تماس ها با اورژانس؛ حال سگ و گربه مان بد است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین تماس ها با اورژانس؛ حال سگ و گربه مان بد است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید