عملکرد سری RTX 40 انویدیا احتمالا دو برابر بهتر از RTX 30 خواهد بود

به گزارش مجله اینمن، اخیرا آمار و ارقام جدیدی از عملکرد پردازشی کارت گرافیک های سری RTX 40 انویدیا با معماری Ada Lovelace در شبکه های اجتماعی مطرح شده که آن ها را از نظر عملکرد و مصرف انرژی، به عنوان رقیبی قدرتمند در بازار مطرح خواهد نمود. بر اساس جدیدترین افشاگری های اجرا شده، یکی از کارت های گرافیک سری RTX 40 می تواند دو برابر قدرتمندتر از نسل فعلی RTX 30 باشد. اما آیا می توان به این شایعات اعتماد کرد؟

عملکرد سری RTX 40 انویدیا احتمالا دو برابر بهتر از RTX 30 خواهد بود

به همین دلیل، افشاگری به نام QbitLeaks آمار و ارقام جالبی را در خصوص عملکرد یک کارت گرافیک ناشناس از سری RTX 40 انویدیا به اشتراک گذاشته است. در کنار این معیارها، QbitLeaks بعلاوه رندرهای منتسب به کارت گرافیک RTX 4090 آینده را نیز فاش نموده است. از آن جایی که این رندرها یک ایده کلی در خصوص طراحی این کارت گرافیک ارائه می دهند که تا حد زیادی نسبت به نسل فعلی بدون تغییر به جای مانده، اما آمار و ارقام عملکرد این پردازنده از توان پردازشی دو برابری آن نسبت به نسل قبلی خبر می دهد.

باید اشاره نمود که کارت های گرافیک RTX 40 مبتنی بر معماری Ada Lovelace هستند و با لیتوگرافی 5 نانومتری TSMC فراوری می شوند. این کارت ها علی رغم اینکه توان مصرفی زیادی دارند، اما کارایی و عملکرد گرافیکی قدرتمندی در بخش گیمینگ به کاربران ارائه می دهند. اگرچه اطلاعات دقیقی در خصوص نام این کارت گرافیک در دسترس نیست، اما به احتمال زیاد آمار فاش شده به RTX 4080 یا RTX 4090 مربوط است. زیرا به گفته انویدیا، این محصولات قرار است بیش از دو برابر عملکرد بهتری را نسبت به سری RTX 30 از خود به نمایش بگذارند.

علاوه بر این، افشاگر یادشده اشاره نموده که عملکرد مذکور به کارت گرافیک پرچم داری از RTX 40 تعلق ندارند، بنابراین این موضوع ما را وادار می نماید که در درجه اول به RTX 4080 فکر کنیم، اما گزینه های دیگری نیز روی میز وجود دارد و بعضی شایعات به کارت های گرافیک RTX 4090 Ti یا RTX 4090 Titan اشاره می نمایند.

صرف نظر از نام کارت گرافیک مذکور، بنچمارک های منتشر شده آن بسیار چشمگیر هستند و در شش بازی مختلف و سه برنامه کاربردی مورد آزمایش قرار گرفته اند. طبق ادعای این افشاگر، بازی ها در تنظیماتی با رزولوشن 4K و فعال بودن قابلیت ردیابی پرتو (Ray Tracing) و احتمالاً غیرفعال بودن DLSS اجرا شده اند. این شش بازی عبارت اند از: Control, Metro Exodus Enhanced Edition, Minecraft Quake II RTX, Dying Light 2, Cyberpunk 2077.

توان قدرتی این کارت گرافیک در این بازی ها حدود 80 درصد بهتر از نسلی قبلی بوده، اما در بسیاری از آزمایشات ثابت شده که سرعت کارت های گرافیک سری RTX 40 انویدیا دو برابر کارت RTX 30 است. آمار و ارقامی که این افشاگر به اشتراک گذاشته، از بهبود عملکرد بین 2 تا 2.2 برابری برای گرافیک RTX 40 در مقایسه با گرافیک نسل قبلی خبر می دهند. با آنالیز رندرهای این کارت گرافیک در می یابیم که طراحی سری RTX 40 بسیار مشابه با سری RTX 30 است و بعلاوه رنگ و فریم خنک نماینده X شکل آن نیز در نسل تازه حفظ شده است.

با قضاوت بر اساس این تصاویر، به نظر می رسد که RTX 4090 Ti یک کارت گرافیک حجیم و بزرگ است که از طراحی سه اسلاتی مانند RTX 3090 و RTX 3090 Ti برخوردار خواهد بود. باید دید در روزهای آینده چه اخبار دیگری در خصوص کارت های گرافیک سری RTX 40 در رسانه های خبری مطرح می گردد.

منبع: Digitaltrends

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2162

به "عملکرد سری RTX 40 انویدیا احتمالا دو برابر بهتر از RTX 30 خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد سری RTX 40 انویدیا احتمالا دو برابر بهتر از RTX 30 خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید