ساگرادا فامیلیا ، 10 واقعیت شگفت انگیز که باید بدانید Spain

به گزارش مجله اینمن، کلیسای ساگرادا فامیلیا

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره کلیسای ساگرادا فامیلیا ، سخن خواهیم گفت. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

ساگرادا فامیلیا ، 10 واقعیت شگفت انگیز که باید بدانید Spain

ساگرادا فامیلیا (La Sagrada Familia) کلیسایی کاملا نفس گیر واقع در بارسلونا، اسپانیا است. معمار این جواهر، که هنوز کامل نشده است، جز آنتونی گائودی نیست. آنتونی گائودی شاهکارهای جهانی مشهوری در سراسر بارسلونا خلق نموده است، هرچند هیچ کدام زمینه ای بسیار جالب مانند ساگرادا فامیلیا ندارند. در اینجا بعضی از واقعیت های باور نکردنی که باید قبل از بازدید از این فضای مقدس از آنها آگاه شوید را آورده ایم، پس در ادامه با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

1.این کلیسا در طول یک قرن در حال ساخت است.

ساخت و ساز برای پروژه ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia) در سال 1882 آغاز شد. هنگامی که گائودی در سال 1926 درگذشت، تنها یک چهارم از کلیسای جامع تکمیل شده بود. اگرچه گائودی اطمینان داشت که چند سال آخر را برای پروژه اختصاص داده است، اما مشخصا این پروژه در طول زندگی اش تمام نشد. در امسال اعتقاد بر این است که ، مرحله نهایی ساخت و ساز، در تاریخ 2026 به خاتمه برسد.

2.این ساختار در زمانی طولانی تر از آنچه که فکر می کنید ساخته شده است.

در حالی که 150 سال قطعا زمانی طولانی برای ساختن چیزی است، به این فکر کنید: زمانی که ساگرادا فامیلیا تکمیل گردد، ساخت آن بیشتر از اهرام مصر و تنها 50 سال کمتر از دیوار بزرگ چین زمان برده است. این بسیار شگفت انگیز است.

3.یک مدرسه در اینجا وجود داشته است.

در طول روزهای اولیه ساخت ساگرادا فامیلیا، گائودی یک مدرسه در محل ساختمان ساگرادا فامیلیا ایجاد کرد. این مدرسه برای بچه ها کارگران ساختمانی بود تا در آن شرکت نمایند در حالی که پدرانشان روز و شب خود را صرف ساختن یکی از بزرگترین سازه های کل اروپا می کردند. مدرسه در سال 1909 طراحی شده است و اکنون محل آن نمایشگاهی در ساگرادا فامیلیا است. به نظر می رسد گائودی یک مرد بسیار متفکر بوده است.

4.ساگرادا فامیلیا یک میراث جهانی یونسکو است.

با وجود راه طولانی تا تکمیل شدن، ساگرادا فامیلیا در سال 1984 به عنوان میراث جهانی یونسکو معین شد. این نامگذاری به علت معماری منحصر به فرد آن و توانایی گائودی برای ایجاد چیزی نوآورانه و هنری بود. عجیب نیست، با این حال؛ ساگرادا فامیلیا یکی از هفت ساختمان گائودی است که در گروه میراث جهانی قرار گرفته است.

5.هر یک از 18 برج آن شگفت انگیز هستند.

هنگامی که ساگرادا فامیلیا تکمیل گردد، دارای 18 برج خواهد بود. 12 برج نشاندهنده پیامبران هستند، چهار برج از آنها نشانه نماینده های انجیلی خواهند بود؛ یکی برای مریم مقدس معین شده است و البته آخرین برج، یکی از بزرگترین ها در وسط، نشان عیسی مسیح است. اگرچه، در حال حاضر تنها هشت برج وجود دارد.

6.گائودی در آنجا دفن شده است.

ساگرادا فامیلیا محل آرامگاه آنتونی گائودی است که متاسفانه چند روز پس از آنکه با یک تراموا تصادف کرد، کشته شد. بازدیدنمایندگان می توانند آرامگاه را که در سطح زیرزمینی ساختمان واقع شده است، ببینند. این آرامگاه به وسیله چهار کلیسا احاطه شده است، که هر کدام به شکلی هستند. آرامگاه گائودی در کلیسایی قرار گرفته است که به ویرجین ال کارمن اختصاص داده شده است.

7.نماهای جدال برانگیز

سه نما در ساگرادا فامیلیا وجود دارد و نمای قدیس (تولد عیسی مسیح) به وسیله خود گائودی تکمیل شده است. نمای شور و نمای شکوه بسیار بعدتر ساخته شد، و زمانی که مجسمه های مسیح بر روی صلیب به وسیله جوزپ ماریا (Josep Maria Subirachs) به نمای شور اضافه شد، بسیاری از مردم استدلال کردند که آنها بیش از حد انتزاعی بوده و از سبک و منظر گائودی به عنوان یک هنرمند و معمار دور شده اند.

8.ارتفاع آن قابل توجه است.

هنگامی که ساگرادا فامیلیا تکمیل گردد، این ساختمان بلندترین ساختمان مذهبی در تمام اروپا خواهد بود. برج مرکزی در وسط 170 متر ارتفاع خواهد داشت. گائودی با وجود این ارتفاع قدرتمند، معتقد بود که هیچ کار ساخن انسان نباید بالاتر از کار خدا باشد. این تصادفی نیست که ارتفاع نهایی ساگرادا یک متر کمتر از کوه مونجوئیک (Montjuïc) است، کوهی در بارسلونا است که بعلاوه این کوه بالاترین نقطه شهر بارسلونا است.

9.در داخل آسانسور وجود دارد.

خوب، حقیقت این است که وجود آسانسور چیز شگفت انگیزی نیست، اما هنگامی که شما به برج های نازک نگاه کنید، ممکن است تعجب کنید که چگونه این آسانسورها کار می نمایند. حتی اگر این آسانسورها که به وسیله ویلی ونکا (Willy Wonka) ایجاد شده اند، شیشه هایی سحرآمیز و جادویی نباشند اما آنها این امکان را فراهم می نمایند که بازدیدنمایندگان پایین ترین و پر ارتفاع ترین بخش های ساختار را ببینند. البته، هنگامی که از آسانسور بیرون می روید، باید از میان راهروهای لاغر و پله ها به سمت برج ها بروید، جایی که می توانید ویوهای زرق و برق داری از شهر را ببینید.

10.حتما به این سفر بروید!

اگر شما به بازدید از ساگرادا فامیلیا (La Sagrada Familia) فکر میکنید، نیازی نیست دیگر فکر کنید. سه میلیون بازدید نماینده هر سال به حمایت از پروژه یاری می نمایند که سالیانه حدود 25 میلیون یورو هزینه جمع آوری می گردد. شما با مشارکت خود در هنگام بازدید می توانید بگویید که در ساخت یک شاهکار شرکت نموده اید!

ویدئویی دیدنی از کلیسای ساگرادا فامیلیا

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2161

به "ساگرادا فامیلیا ، 10 واقعیت شگفت انگیز که باید بدانید Spain" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساگرادا فامیلیا ، 10 واقعیت شگفت انگیز که باید بدانید Spain"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید