چرا در پاییز به ژاپن برویم؟

به گزارش مجله اینمن، سفر به کشوری همانند ژاپن که یک مقصد فرهنگی غنی به شمار می رود در هر زمانی از سال فوق العاده است؛ با این وجود پاییز شاید جادویی ترین فصلی باشد که بتوان در تور ژاپن شرکت کرد. در این فصل هوا کمی خنک اما همچنان آفتابی است و طبیعت به رنگ زرشکی، نارنجی و طلایی در می آید تا زیبایی حیرت انگیزی را به چشمان مسافران این تور خارجی ببخشد. اگر برای سفر با تور ژاپن در فصل پاییز هنوز در تردید هستید با این مقاله همراه باشید تا به شما بگوییم که چرا در پاییز باید به ژاپن بروید.

چرا در پاییز به ژاپن برویم؟
  • پاییز ژاپن چگونه است؟
    • طبیعت پاییزی ژاپن
    • ازدحام کمتر مسافران
    • شرکت در جشنواره ها و فستیوال های پاییزی
    • خوردن غذاهای ژاپنی پاییزی
    • زمان مناسب برای هایکینگ
    • تجربه چشمه های آب گرم
    • فرصت های بی نظیر عکاسی در ژاپن
    • تور مقرون به صرفه ژاپن

پاییز ژاپن چگونه است؟

با اینکه ژاپن را به شکوفه های صورتی رنگ در بهارش می شناسند؛ اما پاییز ژاپن را نمی توان نادیده گرفت. ژاپن در پاییز پر از شگفتی رنگ ها و تفریحاتی است که در هیچ زمانی از سال نمی توان آنها را تجربه کرد. از دلایلی که باعث می شود تور ژاپن را در پاییز انتخاب کنید مواردی هستند که در ادامه به شما خواهیم گفت:

طبیعت پاییزی ژاپن

یکی از دلایلی که باعث می شود تور ژاپن در پاییز بسیار پرطرف دار باشد دیدن جشن رنگ ها در میان برگ های ژاپن است. ژاپنی ها پاییز را آغاز کویو (Koyo) (شاخ وبرگ) یا مومیجی گاری به معنای شکار برگ های قرمز می دانند.

در این فصل برگ درختان افرا به رنگ زرشکی، زرد و قهوه ای در می آید و درختانی همانند شاه بلوط، بلوط، راش، نارون ژاپنی و صنوبر در تمام منظره ها با رنگ های زنده نگاه مسافران تور خارجی ژاپن را غرق رنگ می نمایند. یکی از زیباترین جاهایی که می توان تجلی پاییز را در تور ژاپن دید پارک اونوما (Onuma) در هاکوداته (Hakodate) است که می توان در میان شکوه پاییز آن پیاده روی، دوچرخه سواری یا قایق رانی را تجربه کرد.

ازدحام کمتر مسافران

اگرچه فصل معروف شکوفه های گیلاس یعنی فصل بهار یک زمان بسیار عالی برای شرکت در تور ژاپن است؛ اما باید در نظر داشت که این مسئله باعث سفر بیشتر مسافران به ژاپن و شلوغی بیش از حد منطقه ها جهانگردی می شود. اگر چندان به شلوغی در حین سفر علاقه ندارید می توانید پاییز را برای شرکت در تور خارجی ژاپن در نظر بگیرید و از جاذبه های معروفی مانند منطقه کوه فوجی، پارک نارا و معبد معروف فوشیمی ایناری در کیوتو در ازدحام کمتری لذت ببرید. البته توجه داشته باشید بعضی از نقاط شناخته شده معروف مانند تقاطع شیبویا توکیو که ازدحام بخشی از موجودیت آنها هستند همانند همواره شلوغ هستند.

شرکت در جشنواره ها و فستیوال های پاییزی

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود تور ژاپن در پاییز پرطرف دار باشد فستیوال ها و جشنواره هایی است که در این زمان در ژاپن برگزار می شوند. اکتبر و نوامبر مملو از جشن های مرتبط با فرهنگ غنی ژاپن است که قرن ها تاریخ را در خود دارند و لباس های سنتی، آیین ها و پایکوبی های ژاپنی را به رخ می کشند.

کیوتو یکی از برترین مکان ها برای بازدید در پاییز است که در آن می توان برداشت محصولات پاییزی را به سبک ژاپنی دید و آن را جشن گرفت. یکی دیگر از جشن هایی که در کیوتو می توانید به دیدنی آن بنشینید جشنواره آتش کوراما است. در این جشن می توانید به دیدنی مردم محلی بنشینید که با مشعل های شعله ور و لباس های سنتی به سمت معبد یوکی-جینجا رژه می روند تا از ارواح استقبال نمایند و در نهایت با یک آتش بازی بزرگ به این جشنواره انتها دهند.

در شمالی ترین جزیره ژاپن یعنی هوکایدو نیز جشنواره برگ های پاییزی شهر هاکوداته (Hakodate) می تواند حسابی مسافران تور خارجی را شگفت زده کند. در این جشنواره مردم در پارک ها و باغ های شهر به این فصل زیبا ادای احترام می نمایند و به مسافران تور خارجی فرصت می دهند تا در مسیرهای پردرخت گام بردارند و به موسیقی زنده گوش فرا دهند.

فستیوال طناب کشی ناها که قدمت آن به قرن هفدهم باز می شود از دیگر فستیوال هایی است که مسافران تور ژاپن در هنگام بازدید از جزیره اوکیناوا در ماه اکتبر می توانند شاهد آن باشند. در این جشن هزاران نفر از شرکت نمایندگان در خیابان ها جمع می شوند تا طناب کاه برنج ماموت را بکشند که تقریباً 650 فوت امتداد دارد و وزن آن 43 تن است.

خوردن غذاهای ژاپنی پاییزی

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود تور ژاپن در فصل پاییز بسیار خاص باشد امکان خوردن غذاهای فصلی در این زمان است. خرمالو یا کاکی یکی از مواد اصلی غذاهای ژاپنی در ماه های پاییز است که در بسیاری از غذاهای ژاپنی می توانید طعم و مزه آن را بچشید.

شاه بلوط یا کوری از دیگر میوه های رایجی است که می توانید در تور ژاپن طعم آن را بچشید. قارچ ماتسوتاکه (Matsutake) (قارچ کاج) از دیگر خوراکی های لذیذ در این فصل است. این قارچ در ماه های پاییز برداشت می شود و آن را می توان در سوپ، به شکل کبابی یا حتی بخارپز با برنج میل کرد. سیب زمینی شیرین ژاپنی یا یاکیمو یکی دیگر از نمادهای کلاسیک پاییز در ژاپن است که به طور معمول با کره و نمک خورده می شود و طعم بی نظیری را در تور خارجی ژاپن برایتان خلق می نماید.

زمان مناسب برای هایکینگ

اگر اهل هایکینگ هستید در تور ژاپن فصل پاییز می توانید برترین شرایط را برای پیاده روی در طبیعت خاص ژاپن داشته باشید. در این فصل می توانید از آبشار شیرایتو در نزدیکی کوه فوجی که یکی از زیباترین آبشارهای ژاپن محسوب می شود، دیدن کنید. دره شگفت انگیز یاباکئی (Yabakei) در نزدیکی شهر بپو از دیگر جاهایی است که می توانید لذت یک پیاده روی و دوچرخه سواری را در فصل پاییز و در میان برگ های پاییزی داشته باشید.

در این منطقه به دیدن صخره های سر به فلک کشیده و غارهای اسرارآمیز حتماً بروید که قدمت بعضی از آنها به بیش از 2 میلیون سال می رسد. پیاده روی در کنار آبشارهای زیبای نونوبیکی کوبه که آنها را آبشارهای الهی می نامند از دیگر فعالیت هایی است که می توانید در پاییز ژاپن آن را تجربه کنید.

تجربه چشمه های آب گرم

یکی دیگر از دلایلی که می تواند تور خارجی ژاپن را در فصل پاییز بسیار خاص کند تجربه چشمه های آب گرم معروف ژاپن است. ژاپن به خاطر چشمه های آبگرم یا اونسن خود بسیار معروف است. برترین زمان سال برای لذت بردن از این استخرهای آرامش بخش، ماه های خنک پاییزی است که آب های گرم و شفابخش در هوای مطبوع و طبیعت زیبای پاییز بیش از همواره مزه می دهند. در تور خارجی ژاپن می توانید تجربه چشمه های آبگرم را در منطقه ها مختلفی داشته باشید. چشمه های آب گرم ابوسوکی (Ibusuki Onsen) یکی از این منطقه ها است که تجربه آب گرم در ساحل را به شما هدیه می دهد و هوکایدو با 11 چشمه آب گرم مختلف با خواص معدنی متفاوت، یک تجربه بی نظیر از این چشمه های آب گرم را برای شما فراهم می نماید.

فرصت های بی نظیر عکاسی در ژاپن

پاییز در ژاپن بهشت ناب عکاسان است. منظره ها منقش با شاخ و برگ های زیبا، معابد عجیب وغریب قاب شده با رنگ های پاییزی و نور شفاف روز فرصت های بی پایانی را برای ثبت تصاویر شگفت انگیز به وجود می آورند.

برای ثبت عکس های زیبا در پاییز می توانید در تور ژاپن به سراغ یکی از مشهورترین قلعه های کشور در استان آئوموری بروید. قلعه نمادین هیروساکی که در اوایل دهه 1600 ساخته شده یک مکان دیدنی ژاپنی است که هم با شکوفه های گیلاسش در فصل بهار شناخته می شود و هم با درختانی که برگ های آنها به رنگ های قرمز، نارنجی و اخرایی درآمده اند.

بعلاوه می توانید به استان یاماگوچی سفر کنید و به سراغ پل کینتایکیو بروید که از 5 طاق تشکیل شده و از روی رودخانه نیشیکی عبور می نماید. این پل یکی از محبوب ترین منطقه ها برای انداختن عکس های پاییزی به شمار می رود که نباید در تور خارجی ژاپن از دستش بدهید. پارک نارا در جنوب کیوتو را نباید فراموش کنید که در کنار گنجینه های معماری، دیدن و عکس انداختن از گوزن های این پارک می تواند خاطره های جادویی برایتان بسازد.

تور مقرون به صرفه ژاپن

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود مسافران در تور خارجی ژاپن در پاییز شرکت نمایند کاهش هزینه های سفر در این زمان است. همان طور که گفته شد بهار فصلی است که بسیاری از مسافران به علت شکوفه های زیبای بهاری به این کشور سفر می نمایند و این مسئله باعث افزایش قیمت ها می شود. پاییز با اینکه زیبایی های خاص خود را دارد؛ اما ازدحام مسافران در آن کمتر است. همین نکته باعث می شود هزینه های پرواز و اقامتگاه ها معقول تر شود و مسافران گزینه های بهتری را از لحاظ قیمت در اختیار داشته باشند.

سخن آخر

ژاپن در هر فصلی دیدنیی است و تجربه هایی غنی را برای مسافران تور خارجی ژاپن می سازد؛ اما فصل پاییز در ژاپن چیز دیگری است که باید از نزدیک آن را دید. در فصل پاییز ژاپن لباسی رنگارنگ از طبیعتی بسیار زیبا را به تن می نماید و هوای مطبوع و جمعیت کمتر جهانگرد ها باعث می شود مسافران تجربه ای غنی تر را در آرامش این کشور داشته باشند.

اگر می خواهید در تور ژاپن شرکت داشته باشید و ژاپن را در پاییز دیدن کنید مشاوران آژانس گردشگری خبرنگاران آماده پاسخگویی به سؤالات شما در خصوص این تور هستند.

لینک کوتاه:

http://dlho.ir/n5056 کپی کردنمنبع: دالاهو
انتشار: 13 شهریور 1403 بروزرسانی: 13 شهریور 1403 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2350

به "چرا در پاییز به ژاپن برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا در پاییز به ژاپن برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید