فستیوال آسیایی کتاب های کودک کشور سنگاپور تلفیقی برگزار می گردد

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، سال جاری فستیوال آسیایی کتاب های کودک در کشور سنگاپور به خاطر شرایط موجود شیوع ویروس کرونا و قرنطینه قرار است در سه روز آخر ماه می به صورت تلفیقی برگزار گردد. در این نمایشگاه که از 27 ماه می کار خود را به صورت فیزیکی و دیجیتال همزمان شروع خواهد نمود کشور تایلند به عنوان میهمان افتخاری اعلام شده است. از برنامه های اصلی سازمان دهندگان نمایشگاه برگزاری کارگاه های تصویرسازی کتاب های کودک با حضور تصویرگرانی از هشت کشور آسیایی است.

فستیوال آسیایی کتاب های کودک کشور سنگاپور تلفیقی برگزار می گردد

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

شورای کتاب سنگاپور در بیانیه ای اعلام نموده است که شیوع ویروس کرونا و موج جدید ویروس هندی باعث اتخاذ تدابیر بهداشتی شدیدتری نسبت به فرصت های قبل شده است و حالا قرار است نمایشگاه به صورت نسخه فیزیکی هم اجرا گردد ولی تعداد معدودی از ناشران می توانند در نمایشگاه فیزیکی شرکت نمایند.

به گفته مسئولان نمایشگاه حدود 10 کارگاه و یک کنفرانس اصلی با حضور ناشران و کشورهای مختلف به صورت دیجیتال برگزار می گردد و قرار است نمایشگاه دوازدهم کتاب های کودک سنگاپور به صورت محدود در حالت فیزیکی هم برگزار گردد. مسئولان سنگاپوری عنوان کشور هدف را برای عنوان این رویداد انتخاب نموده اند. کشور تایلند مهمان افتخاری سال جاری نمایشگاه است و کامپانارت سانگسورن تصویرگر مشهور تایلندی کتاب های کودک حضور فعال در رویداد سال جاری خواهد داشت.

اتحادیه کتابفروشان و ناشران کشور تایلند (PUBAT) همکار اصلی شورای کتاب این کشور در برگزاری فستیوال سال جاری است و قرار است برنامه هایی با محور کتاب خوانی در قرنطینه و ارتقای سطح ادبیات کودک اجرا کند. این اتحادیه اعلام نموده برای روزهای برگزاری نمایشگاه یک سری کنفرانس های آنلاین با حضور نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک تدارک دیده است.

شورای کتاب سنگاپور و همکاران شان در کشور تایلند می گویند سال جاری یک سری قراردادها و همکاری ها برای ترجمه کتاب های کودک در نظر گرفته شده است که هر دو کشور به آن احتیاج دارند. از دیگر موضوعات نمایشگاه سال جاری می توان به مسائلی مثل فرهنگ و گروه های نژادی، کتابخوانی دیجیتال، مسائل آموزشی، سلامت ذهنی و روحی به وسیله کتاب، آینده کتاب های صوتی در بازارهای آسیا و اهمیت ترجمه در این بازار اشاره نمود.

به گفته مسئولان سنگاپوری یک سری از کارگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت فیزیکی در محل دائمی نمایشگاه های کتاب این کشور برگزار خواهد شد که بیشتر آنها روی موضوع نوشتن درباره بچه ها معلول و داستان نویسی برای این قشر از بچه ها اختصاص داده شده است.

برگزاری گالری و نمایشگاه نقاشی های مربوط به کتاب های مصور بچه ها نیز از دیگر برنامه های نسخه فیزیکی و دیجیتال فستیوال سال جاری است که تا کنون 370 اثر برای نمایش تایید شده است. تصویرگرانی از کشورهای فرانسه، قزاقستان، روسیه و کانادا نیز در این رویداد هنری شرکت دارند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1660

به "فستیوال آسیایی کتاب های کودک کشور سنگاپور تلفیقی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال آسیایی کتاب های کودک کشور سنگاپور تلفیقی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید