معرفی بزرگ ترین هواپیمای باربری برقی با قابلیت پرواز اتوماتیک

به گزارش مجله اینمن، این هواپیما می تواند ضمن حذف آلودگی CO2 از زنجیره لجستیک، هزینه حمل ونقل هوایی محموله ها را کاهش دهد.

معرفی بزرگ ترین هواپیمای باربری برقی با قابلیت پرواز اتوماتیک

استارتاپ کالیفرنیایی Pyka در سال 2020 هواپیمای برقی اتوماتیکی به نام پلیکان (Pelican) را معرفی کرد که برای مصارف کشاورزی کاربرد داشت. این شرکت حالا نسخه باربری همین هواپیما را توسعه داده است که ظاهراً بزرگ ترین هواپیمای باربری برقی اتوماتیک در دنیاست.

مایکل نورسیا، مدیرعامل استارتاپ Pyka، می گوید هواپیمای باری نو آن ها تأثیر مثبتی بر زندگی مردم خواهد داشت. این هواپیما ساخته شده است تا آلودگی کربن دی اکسید را از زنجیره لجستیک حذف کند و درعین حال سرعت بسیار بیشتری نسبت به سیستم های حمل ونقل زمینی داشته باشد. نورسیا می گوید استفاده از این هواپیما می تواند هزینه های حمل ونقل هوایی مرسوم را هم کاهش دهد.

هواپیمای باربری برقی پلیکان چه ویژگی هایی دارد؟

هواپیمای بدون سرنشین پلیکان به عنوان وسیله ای برای حمل بار در کیلومتر آخر طراحی شده است. Pyka می گوید این محصول بعلاوه می تواند برای حمل بار به نقاط دورافتاده مفید باشد. این هواپیما یک باتری لیتیوم-یونی 50 کیلووات ساعتی دارد که می تواند تا 320 کیلومتر پرواز کند.

پلیکان از چهار موتور الکتریکی 25 کیلوواتی استفاده می نماید که توان چهار ملخ ثابت هواپیما در جلو و عقب هر بال را فراهم می نماید. میزان این هواپیمای باربری برقی 7.3 متر در 2.1 متر است و می تواند 181 کیلوگرم بار را در فضایی به میزان 1.87 مترمکعب در خود جا بدهد. میزان بال های پلیکان 11.5 متر است و برای پرواز به یک باند 183 در 15 متری احتیاج دارد. حداکثر سرعت هواپیمای Pyka بین 148 تا 167 کیلومتر بر ساعت است.

قابلیت های پرواز اتوماتیک پلیکان با شش پردازنده روی دو موتور پروازی اختصاصی در دو سیستم کامپیوتری ساخته شده است. Pyka باور دارد که شرکت های حمل ونقل با کمترین آموزش می توانند کنترل این هواپیما را در دست بگیرند.

این استارتاپ ظاهراً تا به امروز بیش از 80 سفارش از سه مشتری بزرگ داشته که یکی از آن ها Skyports Drone Services انگلیس است. این هواپیما قرار است برنامه پروازی خود را از اوایل فصل دوم 2023 شروع کند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 16 بهمن 1401 بروزرسانی: 16 بهمن 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2233

به "معرفی بزرگ ترین هواپیمای باربری برقی با قابلیت پرواز اتوماتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بزرگ ترین هواپیمای باربری برقی با قابلیت پرواز اتوماتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید