معروف ترین جاذبه های گردشگری تفلیس؛ گرجستان

به گزارش مجله اینمن، جاذبه های گردشگری تفلیس

تفلیس، پایتخت کهن و زیبای گرجستان، محل تلاقی سنت و مدرنیته است. در این شهر سازه های مدرن با بناها و معماری تاریخی و قدیمی است که به زیبایی هر چه تمام تر در کنار هم قرار گرفته اند و تصویری به غایت زیبا و چشم نواز را به وجود آورده اند. در این مطلب معروف ترین جاذبه های گردشگری تفلیس را به شما معرفی می کنیم؛ بنابراین اگر زمان کمی دارید می توانید بازدید از این جاذبه ها را در اولویت قرار بدهید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

معروف ترین جاذبه های گردشگری تفلیس؛ گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

قلعه ناریکالا | Narikala Fortress

قلعه ناریکالا بدون شک یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری تفلیس است و بر فراز تپه ای مشرف به منطقه تاریخی تفلیس و حمام های آبگرم آبانوتوبانی قرار گرفته است. قبل از هر چیز رزرو هتل تفلیس خود را در نزدیکی این جاذبه ها انجام دهید. این سازه آجری در قرن 4 ساخته شده و مربوط به دوران حضور و سلطه ایرانی ها در این منطقه است. قلعه ناریکالا بر فراز تپه ای شیب دار و بین حمام های سولفور و باغ گیاهشناسی قرار گرفته است. کلیسای سنت نیکولاس که داخل دیوارها و حصار قلعه قرار گرفته سازه ای بسیار جدیدتر است و در فاصله سال های 1996-1997 ساخته شده است. این کلیسا در واقع جایگزین کلیسای قدیم یو قرن سیزدهمی شده که بر اثر آتش سوزی نابود شده است. برای رسیدن به این قلعه مشهور و تاریخی می توانید از میدان Maidan شیب تپه را بالا بروید یا سوار تله کابین های مشهور تفلیس بشوید و به این قلعه برسید.

مادر کارتلی یا کارتلیس دِدا | Kartlis Deda

درست در نزدیکی قلعه ناریکالا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تفلیس به نام مجسمه مادر کارتلی یا کارتلیس ددا واقع شده است. کارتلیس ددا مجسمه ای بسیار عظیم به شکل یک زن است که در یک دستش شمشیر و در دست دیگرش یک جام و پیاله دارد. این زن مادر گرجستان یا همان کارتلیس ددا و حافظ و پشتیبان شهر است. این مجسمه آلومینیومی 20 متر ارتفاع دارد و نه تنها سمبل و نماد شهر تفلیس که سمبل گرجستان هم محسوب می گردد. شمشیری که در دست راست این زن واقع شده است برای مقابله با دشمنان و کسانی است که برای کشور تهدیدی به حساب می آیند و پیاله هم برای پذیرایی کسانی است که با قصد و نیت دوستی و خیر به گرجستان می آیند.

کلیسای متخی | Metekhi Church

یکی دیگر از معروف ترین جاذبه های گردشگری تفلیس کلیسای متخی است که در مقابل قلعه ناریکالا قرار گرفته است و در یک تور بازدیدی می توانید از تمام این جاذبه ها دیدن کنید. این کلیسا هم یکی از نمادهای شهر تفلیس است و با مجسمه شاه واختانگ گورگاسالی، موسس و بنیانگذار شهر تفلیس، از بسیاری از نقاط شهر دیده می گردد. جالب است بدانید مکانی که این کلیسا و مجسمه قرار گرفته جایی است شاه واختانگ گورگاسالی قصر پادشاهی و اولین کلیسا را در قرن 5 ساخته است. البته کلیسایی که امروزه وجود دارد همان کلیسای اولیه نیست و در قرن 13 ساخته شده است و در طول قرن ها هم بارها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است.

منطقه مسکونی قدیمی تفلیس | Old residential houses

یکی از مناطق جذاب و مشهور تفلیس، منطقه مسکونی قدیمی شهر است که با خانه های چوبی و رنگارنگش در بیشتر تصاویر تبلیغاتی شهر دیده می گردد. این خانه ها به خودیِ خود جزء جاذبه های گردشگری تفلیس به حساب می آیند. این خانه های چوبی به سبک قدیمی ساخته شده اند و با بالکن های مشرف به میدان منطقه قدیم و کلیسای متخی و ظاهر رنگارنگ و زیبایی که دارند یک قاب بی نظیر از شهر تفلیس هستند. اگر از درب ورودی این خانه ها به داخل بروید به حیاط اندرونی وارد می شوید که محلی ها آن را حیاط ایتالیایی می نامند. در گذشته اهالی ساختمان برای معاشرت، مصاحبه و احیانا غیبت در این حیاط ها دور هم جمع می شدند.

پل صلح | Peace Bridge

تفلیس امروزی تلفیقی از سنت و مدرنیته است و سازه و بناهای تاریخی به زیبایی هر چه تمام تر در کنار سازه های مدرن قرار گرفته اند. پل صلح یکی از اولین سازه های مدرن شهر است که با ظاهر پیچ در پیچ و شیشه ای اش به یکی از سمبل های شهر و جاذبه های گردشگری تفلیس تبدیل شده است. این پل که از جنس شیشه و فلز ساخته شده یک پل پیاده رو است و بر فراز رودخانه متکواری قرار گرفته است. پل صلح در سال 2010 افتتاح شده وخیابان ارکله دوم را به پارک ریکه متصل می نماید. در اطراف این پل رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارد و تقریبا تمام جهانگرد هایی که به تفلیس سفر می نمایند از این پل مدرن و زیبا هم دیدن می نمایند.

پارک ریکه | Rike Park

پارک ریکه یکی از مشهورترین پارک ها و جاذبه های گردشگری تفلیس است و با قرارگیری در منطقه قدیم شهر میزبان جهانگرد ها و مردم محلی زیادی است. این پارک با آبنماها، حوض ها و فواره های متعدد و قسمت های مختلف در تمام طول سال و به ویژه تابستان ها مملو از جمعیت است. بازدیدنمایندگانی که در فصل تابستان به تفلیس سفر می نمایند هنگام عصر و غروب می توانند از نمایش و اجرای فواره های رقصان که همراه با موسیقی و نورپردازی های زیبا اجرا می شوند لذت ببرند. در هر صورت، پارک ریکه یکی از دیدنی های شهر است که حتما گذرتان به آن خواهد افتاد.

کلیسای جامع تثلیث | TSMINDA SAMEBA CATHEDRAL

عظیم ترین سمبل کلیسای ارتدوکس بنایی به نام کلیسای جامع تثلیث است که امروزه یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری تفلیس به حساب می آید. این کلیسای عظیم و باشکوه روی تپه الیا و بالای آولاباری قرار گرفته و تقریبا از هر گوشه شهر می توان آن را مشاهده کرد. ساخت این کلیسا نزدیک به ده سال طول کشیده و پایان در سال 2004 بود که این کلیسا به روی عموم مردم افتتاح شد. ارتفاع این کلیسا 84 متر است و روش گنبد اصلی اش با روکش های طلا پوشیده شده و جلوه ای خاص و پرتلالو به آن داده است.

چاپخانه زیرزمینی استالین | STALINS UNDERGROUND PRINTING HOUSE

یکی دیگر از مشهورترین جاذبه های گردشگری تفلیس در حقیقت یک موزه متعلق به دوران حکومت استالین است. چاپخانه زیرزمینی استالین کمی دورتر از مرکز شهر قرار گرفته و در اوایل قرن 20 توسط استالینِ جوان و همکارانش برای چاپ و انتشار تبلیغات و اعلانیه ها استفاده می شده است. جالب است بدانید که این چاپخانه زیر یک چاه و 17 متر زیر زمین قرار گرفته است و مخفیگاهی برای استالین و یارانش بوده است. فعالان و مبارزان سیاسی با پایین رفتن از دریچه چاه به این چاپخانه دسترسی پیدا می کردند، اما یک درب خروجی نیز برای مواقع اضطراری در این چاپخانه وجود دارد که در مواقعی که موقعیت لو می رفت به وسیله آن خارج می شدند. بازدید از این چاپخانه زیرزمینی و مخفی می توانید شما را به سفری در دل تاریخ ببرد و شما را با حال و هوای آن موقع بیشتر آشنا کند.

برج ساعت | Clock Tower

برج ساعت در بین تمام جاذبه های گردشگری تفلیس استثنا به حساب می آید. این سازه مدرن و عجیب و غریب اثر هنری یکی از هنرمندان مشهور گرجی است و چهره جدید و مدرنی به شهر داده است. رِزو گابریادزه، هنرمند عروسک ساز و نمایشنامه نویس مشهور گرجی این برج را با ظاهر خاص و مدرنش طراحی و ساخته است. هر ساعت یک فرشته کوچک از دریچه بالای برج بیرون می آید و با به صدا در آوردن زنگ، ساعت را اعلام می نماید. اگر قصد داریم برای بازدید از برج ساعت به این منطقه بیایید پیشنهاد می کنیم حوالی ساعت 7 بعدازظهر این کار را انجام دهید. چون در این ساعت می توانید شاهد نمایش عروسکی به نام چرخه حیات باشید که بسیار تماشایی و دیدنی است. در کنار برج ساعت هم یکی از بهترین کافه های شهر واقع شده است که در و دیوارهایش مملو از آثار رزو گابریادزه است و فضایی بسیار هنری و دلنشین دارد. اگر هنوز بلیط تور تفلیس تهیه نکردید زود اقدام کنید که کم کم تابستان در حال تمام شدن است.

  • آدرس: Clock Tower, Rezo Gabriadze Marionette Theater, 13 Ioane Shavteli St, Tbilisi, Georgia

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 907

به "معروف ترین جاذبه های گردشگری تفلیس؛ گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین جاذبه های گردشگری تفلیس؛ گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید