مقاله: انواع مختلف چای در چین

به گزارش مجله اینمن، چای اولانگ که چای آبی نیز شناخته می شود یک چای تخمیر نشده با خصوصیات منحصر به فرد است. این چای از ترکیب چای قرمز و سبز به دست می آید. چای اولانگ طعم و رایحه عالی هر دو چای را یکجا دارد. باور عموم بر این است که چای اولانگ که گاهی برگه های سبز با لبه های قرمز شناخته می شود، می تواند در از بین بردن چربی های بدن کمک کننده باشد و در زیبایی نیز موثر باشد. چای Wenshan Baozhong و چای اولانگ Dongding دو نمونه از برندهای این چای محبوب هستند.

مقاله: انواع مختلف چای در چین

چای تیره نوعی چای است که فرایند تخمیر آن ممکن است ماه ها یا حتی سال ها به طول بیانجامد. فرایند تخمیر چای به کمک باکتری ها صورت می پذیرد. کل پروسه تولید این چای شش مرحله دارد: زدودن آب، غلتاندن اولیه، توده کردن، غلتاندن ثانویه، پختن و خشک کردن. چای تیره در قرن شانزدهم و در شهر Anhua در استان Hunan شکل گرفته است. معمول ترین برندهای چای تیره در چین چای تیره Anhua، چای Hubei Laobian، چای تبتی سیچوانی، چای Guangxi Liubao هستند. چای تیره در هنگ کنگ، ماکائو، جنوب شرقی آسیا و ژاپن بسیار پرطرفدار است.

چای Puer در حقیقت یک چای تیره است. اما در یک دسته بندی جداگانه قرار می گیرد چرا که خصوصیات متمایز و ویژه ای دارد. چای Puer از استان Yunnan شکل گرفته است و تاریخی باستانی بیش از 2 هزار ساله دارد. چای Puer تنها با این تعریف چای Puer شناخته می شود: این چای باید از گیاه چای که برگه های بزرگی داشته و در مناطقی خاص کشت می شوند تهیه شود. این چای با یک فرایند خاص به چای فشرده شده یا چای آجری تبدیل می شود. تصریح شده است که تنها چایی که در 639 شهر استان Yunnan در 11 منطقه و بخش این استان شامل Puer و Dali کشت میشوند می توانند چای Puer خوانده شوند.

منبع مقاله: انواع مختلف چای در چین

انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1863

به "مقاله: انواع مختلف چای در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: انواع مختلف چای در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید