تور ارزان چین: چین: آمریکا فورا اقدامات تحریک آمیز در تایوان را متوقف کند

به گزارش مجله اینمن، سخنگوی وزارت دفاع چین روز سه شنبه از آمریکا خواست تا فورا اقدامات تحریک آمیز و ویرانگر در منطقه تایوان را متوقف کند.

تور ارزان چین: چین: آمریکا فورا اقدامات تحریک آمیز در تایوان را متوقف کند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تان کیوی سخنگوی وزارت دفاع چین به شدت از مداخله آمریکا در امور داخلی چین انتقاد نموده و اقدام تعدادی از اعضای کنگره آمریکا در سفر به تایوان با یک هواپیمای نظامی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، سخنگوی وزارت دفاع چین گفت اقدامی که آمریکا انجام داد مداخله خودسرانه در امور داخلی چین بوده که به طور خطرناکی حق حاکمیت چین را نقض نموده و تهدیدی برای صلح و ثبات در منطقه به شمار می آید.

وی اضافه نمود که آمریکا باید فورا اقدامات تحریک آمیز و و ویرانگر خود که به افزایش تنش ها در منطقه تایوان می گردد را متوقف کند.

این مقام چینی اضافه نمود که واشنگتن باید ارسال نشانه های دروغین به جدایی طلبان در تایوان را انتها بخشد.

وی تاکید نمود که هیچ کسی نباید عزم ملت چین و قدرتش در دفاع از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اش را نادیده بگیرد و ارتش چین همچنان در حالت آماده باش بوده و تمامی اقدامات ضروری برای نابود کردن هرگونه دخالت خارجی را اتخاذ خواهد نمود.

پکن تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا از قبیل فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید.

واشنگتن با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در راستا حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض نموده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

پکن روز آدینه اطلاع داد که مقامات چینی ورود افرادی را که هوادار جدایی تایوان هستند به سرزمین اصلی چین و بعلاوه هنگ کنگ و ماکائو منع می نمایند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1925

به "تور ارزان چین: چین: آمریکا فورا اقدامات تحریک آمیز در تایوان را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: چین: آمریکا فورا اقدامات تحریک آمیز در تایوان را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید