نکات مهم در انتخاب مبلمان منزل

به گزارش مجله اینمن، یکی از عناصری که در طراحی دکوراسیون خانه اهمیت بسیاری دارد و در واقع جزء اصلی ترین اجزاء چیدمان محسوب میشود مبلمان است. در واقع مبلمان نقش یک عنصر غیر ساختاری را در معماری داخلی ایفا میکند. به همین دلیل رنگ و جنس پارچه، طراحی پارچه و سبک مبلمان المان هایی هستند که در انتخاب مبلمان مورد توجه قرار میگیرند. با توجه به جنبه بصری و کاربردی مبلمان شاهد انواع مبلمان با سبک های متنوع و چیدمان های منحصر بفرد در بازار هستیم. امروزه در سراسر کشور فروشگاه های بیشماری وجود دارند که در حوزه فروش مبل راحتی و سلطنتی، انواع میز، کنسول، بوفه و …مشغول به فعالیت هستند و شما به راحتی میتوانید متناسب با دکوراسیون مکان مورد نظر هر نوع مبلمانی را با توجه به بودجه و سلیقه خود انتخاب نمائید. اگر تصمیم به خرید مبل دارید این مقاله از ما شما را هدایت میکند و بهترین مراکز خرید مبلمان در سراسر کشور را به شما معرفی مینماید. در حال حاضر این امکان برای شما وجود دارد که هر چه در ذهن دارید در خانه خود اجرا کنید. فراوری کنندگان با برخورداری از مواد اولیه و تجهیرات ساخت و طراحی مبلمان میتوانند مدل های مختلفی از مبلمان را در انواع قیمت فراوری کنند. همه افراد علاقمند به داشتن یک مبلمان زیبا در خانه خود هستند بنابراین هنگام خرید آن معیارهای لازم را رعایت میکنند تا انتخابی درست داشته باشند.

نکات مهم در انتخاب مبلمان منزل

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

از جمله مواردی که قبل از خرید مبلمان باید مورد توجه قرار گیرند به توضیح زیر میباشند:

برنامه ریزی

قبل از خرید مبلمان بهتر است یکسری معیارها را مد نظر قرار داده و خرید خود را طبق آنها صورت دهید. برنامه ریزی قبل از خرید مبلمان از پرداخت هزینه های گزاف و صرف وقت اضافی جلوگیری میکند و مانع از پشیمانی بعد از خرید خواهد شد.

هدف از خرید مبلمان

اینکه چه نوع مبلمانی میخواهید و برای چه منظور و تا چه مدت میخواهید از آن بهره ببرید بسیار حائز اهمیت است. آیا برای مدت کوتاهی میخواهید از آن بهره ببرید یا قرار است چندین سال در خانه شما حضور داشته باشند؟ هدف از خرید مبلمان را مشخص کنید تا انتخابی درست داشته باشید.

کاربرد مبلمان

در صورتی انتخابی سریع و راحت خواهید داشت که بدانید مبلمان قرار است توسط چه افرادی و برای چه کاری مورد استفاده قرار گیرد. اگر در خانه خود کودک دارید سعی کنید پارچه های محکم و قابل شستشو را برای مبلمان خود انتخاب نمائید. به یاد داشته باشید که مشخص هدف استفاده از مبلمان امری کاملاً لازم است.

متراژ فضای مورد نظر

قبل از اقدام به خرید مبل باید متراژ فضای مورد نظر را در نظر بگیرید. میتوانید پلان کف اتاق را روی کاغذ ترسیم کنید، سپس انواع چیدمان مبل را روی آن امتحان نمائید تا بتوانید نحوه چیدمان مبل و مکان قرارگیری آن را مشخص کنید. علاوه بر آن به مواردی نظیر عرض راه پله ها، عرض درب ورودی و متراژ راهروها دقت کنید. مبلمانی را انتخاب کنید که جا به جایی آن راحت بوده و سایز آن متناسب با فضای منزل شما باشد.

مشخص بودجه

ابتدا بودجه خود را مشخص کنید، سپس با توجه به آن اقدام به خرید مبل کنید. ممکن است بخواهید یک مبل باکیفیت و گران را خریداری کنید که سالیان سال بدون آسیب باقی بماند یا یک میز کودک که پس از مدتی غیر قابل استفاده میشود را انتخاب نمائید. قاعادتاً هر مبلمانی قیمتی متفاوت دارد، پس عاقلانه پیش روید.

انواع مبل

در کل مبلمان در دو نوع اصلی مبلمان روکش دار و مبلمان موردی فراوری و به بازار عرضه میشوند. در مبلمان روکش دار یک پوشش نرم برای نشستن تعبیه شده که برای افزایش حالت ارتجاعی در آن فنر کار میگذارند. از جمله این مبلمان میتوان به کاناپه ها و مبل های راحتی دارای بالشتک اشاره کرد. در مقابل، مبلمان موردی فاقد بالشتک برای نشستن هستند. هر کدام از این مبل ها اصولاً از چوب سخت یا چوب نرم ساخته میشوند. چوب درختانی مانند گردو، بلوط، افرا، ماهون، ساج، سدر و گیلاس جزء چوب سخت و چوب درختانی نظیر ماموت، سدر، صنوبر و کاج جزء چوب نرم میباشند. قیمت مبلمانی که از چوب نرم ساخته میشوند گران تر از چوب سخت هستند. چوبی که در ساخت مبلمان مورد استفاده قرار میگیرد باید کیفیت بالایی داشته باشد. چوب در حکم چهارچوب مبل شماست، بنابراین باید آن را به درستی انتخاب کنید. یکی از بهترین چوب هایی که میتوان برای ساخت مبل استفاده نمود چوب روس است و روکش ملچ اتریش نیز تضمین کننده زیبایی و دوام مبلمان خواهد بود.

قاب اصلی نشیمن

قاب مبلمان نقشی اساسی در مشخص قیمت مبلمان دارد. جنس این قاب ها از استیل، لمینت، پلاستیک فشرده و چوب های سخت است. قاب اصلی مبلمان را نمیتوان از بیرون مشاهده کرد. اگر میخواهید آن را تست کنید به مبل فشار بیاورید. اگر قاب را حس کردید مطمعن شوید که این مبلمان را پس از مدتی استفاده باید دور بیندازید.

جنس پارچه

پارچه های درون مبلمان، دور دوزی ها، پدهای نشیمن و فنرهایی که در مبلمان به کار میروند جنس های متفاوتی دارند و میزان سفتی یا راحتی مبل را مشخص میکنند. در اکثر مبلمان از فنرهای دو سر مخروطی، فنرهای ساده و فنرهای مارپیچی و زیگ زاگی کویل که توسط یک گیره بهم متصل هستند، استفاده میشود. درون مبلمان نیز با فوم پلی اورتان، پلی استر و پارچه پر میشود. فوم پلی اورتان وزن سبکی دارد و مقاومت آن بالا بوده و در برابر بید آسیب نمیبیند. کیفیت این فوم ها متفاوت است و نوع متراکم آنها دارای اورتان بیشتری میباشد و باکیفیت تر است. برای روکش مبلمان نیز پارچه های مصنوعی و طبیعی مورد استفاده قرار میگیرند. جنس روکش مبلمان بر قیمت آن اثرگذار است و هر چه پارچه جنس و کیفیت بهتری داشته باشد، قیمت مبل گران تر خواهد بود. بنابراین در انتخاب مبلمان به جنس روکش و مواد به کار رفته در آن نیز توجه کنید.

مکان خرید

امروزه مراکز متعددی برای خرید مبلمان وجود دارند که خریداران با مراجعه به آنها و مقایسه قیمت ها میتوانند مبلمان ایده آل خود را خریداری کنند. در هنگام خرید به کیفیت محصولات فروشگاه و گارانتی ارائه شده دقت کنید. اصولاً خرید از فراوریی های مبلمان ارزان تر از فروشگاه های لوکس است اما این نوع خرید مشمول خدمات پس از فروش نمیباشد.

در کل نکاتی که در هنگام خرید مبلمان باید مورد توجه قرار دهید شامل موارد زیر میباشند:

  • قبل از اقدام به خرید مبل حتما برنامه ریزی کنید.
  • بودجه خود را تخمین بزنید و تا آخر خرید خود را طبق آن انجام دهید.
  • از مبلمان های مختلف دیدن کنید و از انواع مدل ها آکاه شوید.
  • از کیفیت مبلمان و طول عمر آن اطمینان حاصل کنید.
  • هیچ گاه برای یک فضای رسمی، مبل راحتی و برای یک فضای اسپرت و راحت، مبل رسمی خریداری نکنید.
  • سایز مبلمان را متناسب با متراژ خانه خود انتخاب کنید. مبلمان بزرگ در خانه مسائل زیادی برای شما فراهم میکند.

قیمت مبلمان

مبل ها با توجه به جنس چوب و روکش خود قیمت های متفاوتی دارند. علاوه بر آن قیمت آنها بر اساس منطقه ای که آنها را خریداری میکنید نیز متفاوت است. اصولاً بازارهای فروش مبلمان داخلی و کارگاه های فراوریی قیمت مناسب تری به مشتریان ارائه میدهند اما فروشگاه های لوکس که برندهای مختلف خارجی را عرضه میکنند قیمتی بالاتر از 10میلیون را برای مبلمان خود مشخص میکنند. اگر به دنبال مبل راحتی ایرانی هستید با هزینه ای حدود 2 تا 4 میلیون تومان میتوانید مبلی مناسب خریداری کنید. قیمت مبلمان راحتی وارداتی نیز از 6 میلیون تومان شروع و تا 10 میلیون تومان و بالاتر میباشد. اگر به دنبال مبلمانی لوکس و شیک هستید هزینه ای بالاتر از 30 میلیون تومان کنار بگذارید. مبل های وارداتی که پارچه های آنها ضد لک و ضد آب است و ظاهری لوکس دارند نیز قیمتی بیشتر از 40 میلیون تومان دارند.

مراکز خرید مبلمان در شهرهای کشور

مراکز خرید مبلمان در تهران

در پایتخت مناطقی وجود دارند که در مقیاس وسیع و به صورت تخصصی به عرضه انواع مبل از راحتی گرفته تا استیل میپردازند. بازار مبل یافت آباد یکی از بزرگترین بازارهای مبل در تهران است. سه شعبه از بازار مبل ایران که بزرگ ترین مجتمع صنایع چوبی کشور است در این بازار قرار دارند. علاوه بر آن نمایشگاه مبل خلیج فارس به صورت دائمی در این مکان واقع شده است. شما میتوانید مبلمان مورد نظر خود را از فروشگاه های لوکس این بازار با قیمتی مناسب و یا از کارگاه های فراوریی آن با قیمت حراجی خریداری نمائید. در بازار مبل حسن آباد نیز علاوه بر برندهای معروف، فراوریات کارگاه های شخصی نیز به مشتریان ارائه میشوند.

علاوه بر دو بازار بزرگ یافت آباد و حسن آباد، میتوانید به کنندگی های فروش مبلمان در خیابان های میرداماد، ولیعصر، پارک وی، شریعتی و … مراجعه کنید. مبلمان هایی که در این مراکز به فروش میرسند قیمتی بسیار بالا دارند و اغلب از جنس کتان، مخمل، چرم و … هستند. اگر قصد خرید برندهای خارجی را دارید و میخواهید قیمتی بیش از ده میلیون تومان هزینه کنید از فروشگاه های موجود در این خیابان ها دیدن نمائید.

مراکز خرید مبلمان در البرز

بازار مبل کوروش که در کرج، بلوار چمران، رو به روی تقاطع شاه عباسی قرار گرفته با سابقه ای بیش از 10 سال به ارائه و فروش انواع مبلمان راحتی، استیل، اداری و … مشغول است. در این بازار فروشگاه های متعددی به عرضه محصولات با قیمت های مختلف از ارزان گرفته تا بسیار بالا میپردازند و شما میتوانید مبلمان مورد نظر را با توجه به بودجه خود خریداری نمائید.

بازار مبل امام علی نیز که در کرج، مشکین دشت، بلوار مبل امام علی قرار گرفته با وسعتی بالغ بر 350000 متر مربع در حوزه فروش مبلمان فعالیت دارد. در این بازار انواع مبلمان از جمله مبلمان فرحی، مبلمان راحتی، سرویس خواب، میز پاتختی، میز ناهار خوری و … به مشتریان ارائه میشوند.

مراکز خرید مبلمان در شیراز

بازار مبل دهکده و بازار مبل خاورمیانه از جمله بازارهای مبل در شیراز هستند که به عنوان مدرن ترین و شیک ترین مراکز تخصصی عرضه مبلمان و لوازم دکوراسیون داخلی معروف هستند. خریداران میتوانند کالاهایی نظیر مبلمان رنگی، مبلمان مناسب فضای سبز، سرویس نهارخوری، سرویس خواب و … را از این مکان ها خریداری کنند.

بازار بزرگ مبل دهکده

آدرس: کیلومتر 25 جاده شیراز، روبروی شهرک صنعتی آب باریک، ورودی متل دنا

بازار مبل خاورمیانه

آدرس: بلوار صنایع الکترونیک، بعد از حسابی 16، جنب بانک صادرات

مراکز خرید مبلمان در همدان

شهرستان ملایر از جمله شهرهای فراوری کننده و ارسال کننده انواع مبلمان به سایر شهرها میباشد. قیمت مبلمان فراوری شده در کارگاه های این شهر ارزان تر از سایر شهر ها میباشد و به راحتی میتوان مبلمان مورد نظر را مستقیماً از فراوریی ها خریداری نمود. بازار مبل ملایر انواع مبل کلاسیک، راحتی، استیل، سرویس خواب، بوفه و … را به مشتریان عرضه میدارد.

بازار مبل مریانج نیز از دیگر بازارهای عرضه مبلمان و سرویس چوبی در استان همدان است. خریداران مبل میتوانند با مراجعه به فراوریی ها و کارگاه های این بازار که در شهرستان مریانج واقع شده، مبل مورد نظر خود را خریداری کنند. در این بازار نیز همانند سایر بازارهای مبل، انواع مبلمان طبق سلیقه و بودجه مشتری به فروش میرسند.

مراکز خرید مبلمان در اصفهان

بازار مبل رهنان یکی از مراکز تهیه و فروش انواع مبلمان در شهر اصفهان است. در این بازار علاوه بر فروشگاه های متعدد، کارگاه های مختلف نیز به ارائه انواع مدل مبلمان میپردازند. این بازار در خیابان شریف شرقی در اصفهان واقع شده است. علاوه بر آن در خیابان های آماده گاه و شیخ صدوق نیز میتوان فروشگاه های لوکس برای خرید مبلمان پیدا کرد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 621

به "نکات مهم در انتخاب مبلمان منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در انتخاب مبلمان منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید