دیدنی های غیر معروف چابهار را بشناسید

به گزارش مجله اینمن، آیا چیزی درباره دیدنی های ناشناخته چابهار شنیدید؟ چابهار یکی از شناخته شده ترین و دیدنی ترین منطقه ها کشور است. به همین علت اگر جستجوی ساده ای در اینترنت داشته باشید به راحتی دیدنی های معروف این منطقه را می بینید. اما آیا منطقه ای از چابهار نیز وجود دارد که ناشناخته به جای مانده و کسی هنوز به آن سر نزده باشد؟ پس در این مطلب همراه ما باشید تا دیدنی های غیرمعروف این شهر را پیش از رفتن با تور چابهار بشناسید.

دیدنی های غیر معروف چابهار را بشناسید

فواره ها، اثری طبیعی در چابهار

یکی از زیباترین آثار طبیعی چابهار که می توانید با دوربین خود ثبت کنید، فواره های چابهار هستند. فواره هایی بزرگ و دیدنی که در مقابل دریا از درون صخره ها بیرون می آیند. برخورد آب دریا با صخره های سنگی و سوراخ آن ها علت به وجود آمدن این فواره ها است. این اثر طبیعی به مقدار ای زیبا است که گاهی ارتفاع آن ها تا 10 متر یا بیش تر هم می رسد. شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز و به صورت رایگان به بوستان ساحلی دریا بزرگ واقع در انتهای خیابان کارگر چابهار بروید، این فواره ها را ببینید و عکس بگیرید.

روستای رمین، ناحیه بکری در چابهار

در چابهار، روستاها یکی از برترین جاذبه های این منطقه و نواحی بکر چابهار هستند. روستای رمین نیز یکی از این جاذبه ها بوده که ماهیگیران و صیادان زیادی در آن به صورت شبانه روزی فعالیت دارند. شما می توانید با قایق این افراد روی آب بروید و در ماهیگیری به آن ها یاری کنید.

در ساحل رمین می توانید تجربه موج سواری هم زیر نظر کلوپ های تخصصی در این روستا داشته باشید. انجیر معابد نیز در همین روستا وجود دارد که می توانید آن را ببینید. در روستای رمین، مشهورترین نوع انجیر معابد به نام لور لول وجود دارد که به نام درخت مکرزن مشهور است.

ساحل دریا کوچک، منبع عایدی ماهیگیران شهر

چابهار یکی از دیدنی ترین منطقه ها ایران است که جاذبه های زیادی در آن وجود دارد. دریای کوچک، ساحلی صخره ای بوده که می توانید چشم مقدارای منحصربه فردی را در آن ببینید. ساحل دریا کوچک چابهار یکی از منابع روزی رسان ماهیگیران در این منطقه محسوب می گردد.

پس وقتی به سمت این ساحل رفتید، ماهیگیران زیادی را می بینید که ماهی های مختلفی از جمله ماهی تن و گلیت را صید می نمایند. در کنار آن ها افراد زیادی حضور دارند تا به عنوان عکاس های مستند و طبیعت از این ساحل آرام و ماهیگیرانی که مشغول کار هستند، تصاویر زیبایی ثبت نمایند.

اسکله و موج شکن های بزرگی در این بندر کوچک وجود دارند که راه ورود به آب های آزاد را بسته اند و به همین علت به این نام معروفیت یافته و آرام است. آرام بودن آن باعث شده ساحل دریا کوچک، محیط مناسبی برای سرگرمی های خانوادگی و به خصوص بچه ها باشد.

در این ساحل آرام امکانات مختلفی از جمله پارک، سرویس بهداشتی، رستوران، آلاچیق، پارک برای بازی بچه ها، بوفه و … وجود دارد. بعلاوه در صورتی که با ماشین شخصی به ساحل دریای کوچک می روید، خودروی خود را در پارکینگی نزدیک ساحل پارک کنید. در هر فصل از سال، ساحل دریا کوچک زیبایی خاص خود را دارد. ولی فصل های بهار و پاییز برترین انتخاب برای بازدید از این منطقه هستند.

تجربه سرگرمیات آبی در کلبه غواصی

یکی از برترین و لذت بخش ترین ماجراجویی های چابهار، غواصی در دریای این منطقه است. به خصوص برای افرادی که به ماجراجویی علاقه زیادی دارند. پس بهتر است تجربه پوشیدن لباس های غواصی، شنا کردن در کف دریا و مشاهده موجودات دریایی زیر آب را از دست ندهید. پس برای تماشای دنیای زیر آب دریای عمان در چابهار به کلبه غواصی بروید.

همان طور که از نام این فضا تعیین بوده، امکانات سرگرمیی و هیجان انگیز دریایی زیادی در این کلبه وجود دارد. بعلاوه شما می توانید غواصی را زیر نظر مربیان حرفه ای غواصی با رعایت نکات ایمنی، یاد بگیرید. این یکی از برترین تجربیات شما در تور چابهار خواهد بود. البته برای یادگیری در کلبه غواصی باید یک دوره یک هفته ای را در چابهار بمانید. قطعا تماشای آبزیان، صدف ها و دیگر موجودات دریایی زیر آب ها، تجربه هیجان انگیزی برای شما است.

البته علاوه بر تجربه پر هیجان غواصی در این کلیه می توانید به ساحل دریای عمان بروید و از دیگر سرگرمیات دریایی این منطقه بهره ببرید. برای مثال با قایق های تندرو، روی آب های نیلگون گشتی بزنید. البته این امکانات سرگرمیی تنها شامل قایق های تندرو نیست و شما می توانید از خدمات دیگری مانند بنانا، شاتل سواری و ماهیگیری به صورت سرگرمیی بهره مند شوید.

حفاظت از گونه های در حال انقراض در باغ گیاه شناسی چابهار

بخش جنوبی ایران، فضاهای دیدنی بسیار زیبایی دارد که به همه گردشگران پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده به چابهار و دیگر بخش های منطقه ها جنوب ایران سفر نمایند. موقعیت مکانی باغ گیاه شناسی تیس در روستایی با همین نام بوده که یکی از برترین دیدنی های چابهار است. وجود گل ها و گیاهان رنگارنگ و مجذوب کننده در این منطقه ها قطعا شما را شگفت زده خواهد نمود و دوست دارید برای همواره در میان این گل های زیبا بمانید. این مجموعه رویایی از گیاهان و گل های زیبا با 6 هکتار مساحت و 4000 گونه گیاهان بومی و غیربومی، درست مانند یک بهشت زیبا است.

گیاهان متعددی در این باغ گیاه شناسی وجود دارند که با یاری دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه بین المللی چابهار به عنوان بانک ژن زنده گیاهی جمع آوری شده اند. با جمع آوری گونه های مختلف گیاهان در این باغ، گیاهان موجود از خطر نابودی و انقراض حفظ می شوند. در صورت بازدید از این باغ رویایی متوجه گونه هایی از گیاهان می شوید که تا کنون آن ها را ندیده اید.

رشد صنعت گردشگری چابهار با ساخت تلگرافخانه

ساختمان تلگرافخانه چابهار به دست انگلیسی ها و در دوره قاجار ساخته شده است. این بنا به علت برقراری ارتباط میان بندرهای منطقه ساخته شد و رشد صنعت گردشگری در آن دوران را به خوبی نشان می دهد. این تلگرافخانه بعدها با کاربری اداره پست زاهدان تغییر کاربری پیدا کرد.

در این ساختمان، 4 اتاق با سقفی چوبی وجود دارد و در جلوی این بنا، کتیبه ای سنگی به کار گرفته شده است. هر درب ورودی با قوس هایی هلالی شکل طراحی شده اند و در قسمت فوقانی آن ها دریچه ای نهاده شده است. با بازسازی بنا در سال 1392، این تلگرافخانه چابهار در معرض دید عموم مردم نهاده شد.

خرید سوغاتی از بی بی بازار چابهار

با به وجود آمدن پاساژهای تجاری شیک و مدرن، احتمالا شما هم دوست دارید که گردش در بازارهای محلی یک منطقه را تجربه کنید. شاید این بخش از چابهار برای خیلی از افراد معروف و برای بسیاری از گردشگرانی که به تازگی وارد چابهار شدند، ناشناخته باشد. بازاری با دکه های کوچک و بزرگ که محلی ها آن را بی بی بازار نامیده اند و به عنوان قدیمی ترین بازار سنتی چابهار به بازار فجر هم شناخته شده است.

دکه بازار در چابهار یکی از برترین بازارهای این شهر برای خرید سوغاتی است. فروش کالا با قیمت منصفانه و تخفیف دادن فروشندگان باعث می گردد هر آنچه که می خواهید را با قیمت مناسبی خریداری کنید. لباس های محلی چابهار را می توانید در خیاط خانه این بازار سفارش دهید. بعلاوه به بانوان هنرمند چابهاری در بخش حنا کاری سری بزنید و ببینید که این بانوان خوش سلیقه چه مهارتی دارند.

بنابراین اگر برای تعطیلات خود در پی برترین مقصد سفر هستید، بهتر است به منطقه های جنوبی کشور از جمله چابهار، سری بزنید. البته دیدنی های زیادی در این شهر وجود دارد که بیش تر گردشگر ها و تمامی محلی های آن منطقه، جاذبه های دیدنی معروف چابهار را می شناسند. ما، در این مطلب دیدنی های غیرمعروفی را معرفی کردیم که برای بازدید انتخاب کنید. شاید نام هر یک از این جاذبه ها را هم شنیده باشید. ولی چندان معروف نیستند.

منبع: اتاق
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2285

به "دیدنی های غیر معروف چابهار را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های غیر معروف چابهار را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید