واقعیت ماجرای منفک شدن بعضی شهر ها از چند استان چیست؟

به گزارش مجله اینمن، در روز های اخیر خبری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد پس از انتخابات چند شهر از استان های زنجان، قزوین و آذربایجان شرقی منفک و به استان های دیگر ملحق می شوند.

واقعیت ماجرای منفک شدن بعضی شهر ها از چند استان چیست؟

به گزارش، با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، عده ای با انجام بعضی اقدامات کوشش دارند، تا با احساسات مردم بازی نموده و نسبت به تحریک آن ها به هر دلیل اقدام و احساسات قومی و قبیله ای را در کشور تحریک نمایند.

در این راستا عده ای معلوم الحال با جعل و فتوشاپ اخبار رسانه ها کوشش می نمایند تا در این زمینه اقدامات مخرب و نادرستی را انجام دهند که در این زمینه لازم است دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و نظارتی وارد عمل شده و جلوی چنین تحرکات خصمانه ای را بگیرند و اجازه ندهند به اتحاد و وحدت ملی کشور خدشه ای وارد گردد.

طی روز های اخیر عکس فتوشاپ شده ای از یک خبر منتسب به خبرگزاری فارس در فضای مجازی منتشر شد که در این خبر جعلی منفک شدن بعضی شهرستان ها از استان های زنجان، قزوین و آذربایجان شرقی و الحاق آن ها به استان های دیگر ذکر شده است.

اما اصل ماجرا چیست؟ این خبر از اساس کذب است چرا که در روز سوم دی ماه و در ساعتی روی خبر قید شده ساعت 10 و 8 دقیقه اصلا خبری در خبرگزاری فارس منتشر نشده است.

یکی از مدارکی که نشان دهنده فتوشاپی بودن خبر است این است که در خبرگزاری فارس و در زیر شاخه سیاسی اصلا حوزه ای به نام سیاسی/وزارت کشور وجود ندارد.

یکی دیگر از عللی که جعلی بودن خبر را نشان می دهد مخاطب در ساعت 9 و 46 دقیقه صبح خبری را در سایت دیده است که خبر مربوط به ساعت 10 و 8 دقیقه است.

در این خبر منتشر نماینده حتی به محتوای آن هم دقت ننموده است، به طوری که در خبر آمده است تغییر در تقسیمات کشور بعد از انتخابات 1399 مجلس شورای اسلامی در حالی که در سال 1399 هیچ انتخاباتی در کشور برگزار نمی گردد.

لازم به ذکر است، فرد منتشر دهنده خود را نماینده دفتر خبری مطبوعات شهر های ابهر و خر م دره معرفی می نماید و با این عنوان در جلسات استانداری و دیگر مراسم و نشست های خبری شرکت می نماید، در حالی که اداره کل ارشاد استان زنجان در نامه ای به ارشاد شهرستان خرم دره و خانه مطبوعات استان مجوزی با این عنوان را غیر واقعی اعلام نموده است.

منبع: فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 696

به "واقعیت ماجرای منفک شدن بعضی شهر ها از چند استان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت ماجرای منفک شدن بعضی شهر ها از چند استان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید