گران ترین خودروی سایپا هم وانت می گردد ؛ از وانت پراید تا وانت ... ، مشخصات وانت تازه سایپا و زمان عرضه آن به بازار

به گزارش مجله اینمن، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد وانت جدیدی از سوی این کارخانه با بازار عرضه خواهد شد.

گران ترین خودروی سایپا هم وانت می گردد ؛ از وانت پراید تا وانت ... ، مشخصات وانت تازه سایپا و زمان عرضه آن به بازار

به گزارش خبرنگاران، تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خاطرنشان کرد وانت تازه این شرکت روی پلتفرم SP100 یا همان پلتفرم شاهین توسعه پیدا خواهد نمود و در سال 1403 شاهد معرفی آن خواهیم بود.

در حالی سایپا شاهین به وانت تبدیل می گردد که این سدان جزو محصولات پرچمدار سایپا بوده و احتمال تبدیل آن به وانت بسیار بعید به نظر می رسید. علاوه بر این، سایپا طراحی وانت تازه 251 یا سپهر به عنوان جایگزین پراید 151 را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

مشخصات شاهین وانت

در حال حاضر مشخصات این خودرو اعلام نشده، اما محتمل است این محصول تازه سایپا با همان موتور فعلی 1.5 لیتری توربوشارژ شاهین روانه بازار گردد که می تواند قدرتی برابر با 110 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن متر را به فراوری برساند.

علاوه بر این محتمل است سایپا موتور ME16 که نسخه سایپایی موتور TU5 محسوب می گردد را روی این خودرو نصب کند. این پیشرانه قدرتی برابر با 115 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن متر را به همراه دارد. وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ ها را نیز گیربکس 5 سرعته دستی یا همان گیربکس اتوماتیک شاهین برعهده خواهد داشت.

پیش از این سایپا خودروی پراید را نیز به وانت تبدیل نموده بود.

منبع: تجارت نیوز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2260

به "گران ترین خودروی سایپا هم وانت می گردد ؛ از وانت پراید تا وانت ... ، مشخصات وانت تازه سایپا و زمان عرضه آن به بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین خودروی سایپا هم وانت می گردد ؛ از وانت پراید تا وانت ... ، مشخصات وانت تازه سایپا و زمان عرضه آن به بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید