یک زن اماراتی رئیس اتحادیه بین المللی ناشران شد

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجریده- در جلسه ای که در مجمع عمومی اتحادیه بین المللی ناشران برگزار گردید بدور بنت سلطان القاسمی به عنوان اولین زن عرب اهل امارات به سمت رئیس این اتحادیه منصوب شد.

یک زن اماراتی رئیس اتحادیه بین المللی ناشران شد

بدور القاسمی، اولین زن عرب و دومین زنی است که از زمان تاسیس اتحادیه بین المللی ناشران در سال 1896 میلادی، ریاست این اتحادیه را که مقر آن در سوئیس است بر عهده گرفته است.

بدور القاسمی که موسس و مدیر اجرایی مجموعه انتشاراتی کلمات است و در راستای نشر کتاب های کودک به زبان عربی در امارات فعالیت می نماید در سال 2018 نیز نائب رئیس این اتحادیه بوده است.َ او در سطح بین المللی نیز موسس شرکت پابلیش هر است.

او ضمناً سخنان خود که پس از خبر انتصاب خود در وب سایت رسمی اتحادیه به زبان انگلیسی منتشر کرد از چالش های پیش روی صنعت نشر و همه گیری ویروس کرونا نوشت و بیان نمود پس از گذشت حدود 10 ماه از این بحران جهانی، ناشران هم چنان در حال انتشار کتاب و ایفای نقش فرهنگی خود هستند؛ اما تحولات جدید فعالان این حوزه را ملزم می نماید تا به دنبال روش ها و مدل های جدید تر برای ارتقای کسب و کارشان باشند.

او هم چنین عنوان کزد احتیاج به دارو و حفظ سلامت جسمی از اهمیت احتیاج به کتاب به منظور حفظ سلامت عقلی نکاسته و ارزیابی مجدد تاثیر فعلی تکنولوژی بر صنعت نشر بیش از هر زمان دیگری لازم است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1367

به "یک زن اماراتی رئیس اتحادیه بین المللی ناشران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک زن اماراتی رئیس اتحادیه بین المللی ناشران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید