آزادی و بازگشت 36 زندانی ایرانی از زندان های دبی و امارت های شمالی

به گزارش مجله اینمن، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی از آزادی و بازگشت 36 زندانی ایرانی به کشور از زندان های دبی و امارت های شمالی خبر داد.

آزادی و بازگشت 36 زندانی ایرانی از زندان های دبی و امارت های شمالی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی امروز (سه شنبه) در اطلاعیه ای از آزادی و بازگشت 36 زندانی ایرانی به کشور از زندان های دبی و امارت های شمالی خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: در نتیجه پیگیری های انجام شده، 36 ایرانی طی سه ماهه نخست سال 1400 از زندان های دبی و امارت های شمالی (شارجه، عجمان، فجیره، رأس الخیمه و ام القوین)، آزاد و با صدور مدارک مسافرتی لازم توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی به کشور بازگشتند.

براساس اعلام سرکنسولگری ایران، تعدادی از این افراد با گذراندن نیمی از دوران محکومیت خود مشمول عفو حکام امارت های مذکور قرار گرفتند.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی در این خصوص افزود: این سرکنسولگری در راستای وظیفه قانونی محوله مبنی بر حمایت کنسولی و قضایی از ایرانیان مقیم و خصوصا رسیدگی به شرایط زندانیان ایرانی، همواره پیگیر مسائل آنان بوده است. از همین رو در کنار اقدامات سرکنسولگری با مساعدت های بی دریغ معتمدین ایرانی مقیم دبی در سال های اخیر، تلاش شده تا حد زیادی از محنت این زندانیان کاسته شود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1714

به "آزادی و بازگشت 36 زندانی ایرانی از زندان های دبی و امارت های شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی و بازگشت 36 زندانی ایرانی از زندان های دبی و امارت های شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید