شروع ثبت نام کلاس اولی ها و نوبت دهی سنجش سلامت از فردا

به گزارش مجله اینمن، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی از شروع ثبت نام کلاس اولی ها و سنجش سلامت نوآموزان از ابتدای خردادماه اطلاع داد.

شروع ثبت نام کلاس اولی ها و نوبت دهی سنجش سلامت از فردا

ابوالحسن حقیقی در گفت وگو با خبرنگاران درخصوص طرح سنجش سلامت نوآموزان اظهار کرد: جلسه اولیه سنجش سلامت، روز یکشنبه آینده برگزار می گردد و پایگاه های سنجش نوآموزان که در سطح 47 منطقه خراسان رضوی وجود دارد به اولیا دانش آموزان اعلام می گردد. از اول خرداد ماه اولیا دانش آموزان می توانند با مراجعه به مدارس در سامانه سنجش سلامت نوبت گیری نمایند. همچنین نوبت برای سنجش سلامت دانش آموزان به خود خانواده ها نیز داده می گردد و آنها می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام نمایند.

وی با بیان اینکه شرط ورود به پایه اول دبستان این است که سنجش سلامت و آمادگی جسمانی تحصیلی دانش آموزان تعیین گردد تا ثبت نام آن ها قطعی گردد، ادامه داد: پس از ثبت نام در سامانه سنجش سلامت، یک یا دو هفته بعد که سامانه تکمیل شد، نوبت ها از روی سایت به خانواده ها اعلام می گردد تا به آن پایگاهی که به محل سکونت خانواده ها نزدیک تر است، برای سنجش سلامت مراجعه نمایند.

حقیقی توضیح داد: هدف از اجرای این طرح، سنجش سلامت و همچنین آمادگی تحصیلی نوآموزان و خصوصا دانش آموزانی است که در بدو ورود به دبستان هستند. دراین طرح تست هایی وجود دارد که این تست ها توسط کارشناس مراکز و پایگاه ها انجام می گردد.چناچه در سنجش سلامت، دانش آموز آمادگی تحصیلی لازم را نداشته باشد به اولیا مشاوره می دهند و یاری می نمایند تا در ادامه تحصیل آن دانش آموز مسئله ای به وجود نیاید.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد: سال جاری ثبت نام کلیه پایه های تحصیلی به وسیله سامانه سیدا و به صورت غیرحضوری انجام می گردد که برای ثبت نام تمام پایه ها به جز پایه اول دبستان، احتیاج به مراجعه حضوری اولیا به مدارس نیست.

حقیقی اعلام کرد: ثبت نام پایه اول ابتدایی از اول خرداد 1400 به صورت حضوری انجام می گردد که بعد از مراجعه به پایگاه سنجش در بدو ورود ثبت نام آن ها قطعی خواهد شد. ثبت نام میان پایه ها نیز بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی در سامانه سیدا به صورت اتوماتیک انجام می گردد و دانش آموز در پایه بالاتر در همان مدرسه ثبت نام می گردد و احتیاجی به مراجعه دانش آموز و اولیا به مدرسه نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1682

به "شروع ثبت نام کلاس اولی ها و نوبت دهی سنجش سلامت از فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ثبت نام کلاس اولی ها و نوبت دهی سنجش سلامت از فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید