آمادگی ایران برای سونامی گردشگری

به گزارش مجله اینمن، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مصاحبه با آسوشیتدپرس از آمادگی ایران برای سونامی گردشگران خارجی اطلاع داد.

آمادگی ایران برای سونامی گردشگری

برای سفر با قیمت تور پوکت پاییز همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

مسعود سلطانی فر روز گذشته (یکشنبه) در دفتر کار خود به صحبت با خبرنگار آسوشیتدپرس نشست و بار دیگر تأثیر توافق هسته ای بر افزایش تعداد گردشگران خارجی در ایران را مورد تاکید قرار داد. وی اظهار کرد:

ایران برای سونامی گردشگران خارجی آماده می گردد. ایران و قدرت های جهان در حال به خاتمه رساندن توافق هسته ای هستند که تحریم ها و موانع برنامه هسته ای ایران را از میان برمی دارد. سیاست های متعادل رئیس جمهور حسن روحانی و تسهیل قوانین صدور ویزا، درهای ایران را برای بازگشت توریست های خارجی باز می نماید.آسوشیتدپرس نوشت:ایران که کشوری غنی از لحاظ تاریخی و میراث فرهنگی به شمار می آید، طی روزهای آینده از بسته 1300 پروژه سرمایه گذاری گردشگری برای جذب سرمایه های خارجی و توسعه صنعت گردشگری رونمایی می نماید. ایران 19 جاذبه ثبت شده در فهرست یونسکو دارد که حتی پیش از برداشته شدن تحریم ها هم تعداد خارجی هایی که از ایران بازدید می کردند، طی دو سال گذشته تا 12 درصد افزایش داشته است.در سال 2014، ایران میزبان بیش از پنج میلیون گردشگر بود که با درآمد هفت میلیارد و 500 میلیون دلاری را به همراه داشت. حدود نیمی از این توریست ها مسلمانان شیعه بودند و نیمی دیگر توریست هایی از اروپا، شمال آمریکا و شرق آسیا. سلطانی فر در ادامه گفت وگو با آسوشیتدپرس اذعان داشت:گردشگری صنعتی است که در دوره پس از تحریم، بیش از دیگر بخش ها رشد خواهد نمود. گردشگری مسلما موتور محرک برای بیرون آوردن اقتصاد ایران از بحران است. صنعت گردشگری ایران بازار شکوفایی برای سرمایه گذاران است. بعد از برطرف تحریم ها، ما در انتظار سونامی گردشگران هستیم. مقامات ایرانی کوشش می نمایند تا موانع سر راه گردشگران و مسائل مربوط به صدور ویزای مسافران 190 کشور جهان برای ورود به فرودگاه تهران را از میان بردارند. ویزای آن ها اعتبار 30 روزه با امکان تمدید 15 روزه خواهد داشت. مسوولان گردشگری همچنین در حال برنامه ریزی برای صدور ویزاهای الکترونیک در اوایل سال آینده هستند.در ادامه این گزارش آمده است:ایران میخواهد تا سال 2025 پذیرای 20 میلیون گردشگر در سال باشد. انتظار می رود رشد درآمد صنعت گردشگری این کشور تا آن موقع به 30 میلیارد دلار برسد. در حال حاضر شرایط مربوط به اقامت و حمل و نقل در ایران، کفاف تعداد گردشگران را نمی دهد. ایران 1100 هتل و اقامتگاه دارد که 130 واحد از آن ها چهار و پنج ستاره هستند.معاون رئیس جمهور در این باره گفت:ما احتیاج داریم تعداد هتل های چهار و پنج ستاره خود را از 130 به 400 واحد طی 10 سال آینده برسانیم. ما برای ساخت هتل های مدرن توسط سرمایه گذاران خصوصی در حال آماده کردن شرایط برای دریافت وام هایی با سود پایین از صندوق توسعه ملی هستیم.ایران همچنین به بیش از 400 هواپیمای مسافربری برای جبران کمبودهای موجود که حاصل تحریم های سه دهه گذشته بوده، احتیاج دارد. از 250 هواپیمای ایرانی، 100 فروند آن ها در حال حاضر مجوز پرواز ندارند و 150 فروند دیگر احتیاج به نوسازی دارند. سلطانی فر در این باره گفت:پس از برطرف تحریم ها، ما باید سیستم حمل و نقل هوایی مان را نوسازی کنیم و هواپیماهای جدید بخریم. اما این امری زمان بر است.ایران طی سال های اخیر شاهد سوانح هوایی بسیاری بوده که به مرگ صدها نفر منجر شده است. هفته گذشته یک هواپیمای ایرانی با 426 مسافر پس از این که یکی از موتورهایش را در حین پرواز از دست داد، پیروز شد به سلامت فرود بیاید. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سرانجام سخنانش گفت:مقدم توریست ها و سرمایه گذاران آمریکایی را گرامی می داریم. هیچ مانع و محدودیتی برای آن ها در ملاقات از ایران یا سرمایه گذاری در کشور وجود ندارد.منبع: ایسنامنبع: کجارو
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 686

به "آمادگی ایران برای سونامی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای سونامی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید