آیا مصرف پروتئین وی بدون تمرین باعث افزایش وزن می گردد؟

به گزارش مجله اینمن، این احتمال وجود دارد که اگر به طور منظم تمرین نکنید مصرف پروتئین وی باعث افزایش وزن گردد. این مقاله به بحث درباره این موضوع می پردازد که پروتئین وی هنگامی که برنامه روزانه فاقد فعالیت فیزیکی است چگونه می تواند باعث افزایش وزن گردد.

آیا مصرف پروتئین وی بدون تمرین باعث افزایش وزن می گردد؟

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

این احتمال وجود دارد که اگر به طور منظم تمرین نکنید مصرف پروتئین وی باعث افزایش وزن گردد. این مقاله به بحث درباره این موضوع می پردازد که پروتئین وی هنگامی که برنامه روزانه فاقد فعالیت فیزیکی است چگونه می تواند باعث افزایش وزن گردد.

پروتئین وی و افزایش وزن

اگرچه پروتئین وی می تواند به ساختن عضله یاری کند ولی این اثر هنگامی آشکار می گردد که فرد به طور منظم تمرین کند. برای کسانی که در پی ساخت عضله نیستند و زمانی را برای تمرین در باشگاه صرف نمی نمایند، پروتئین وی تأثیری ندارد. پروتئین وی فراوری شده برای ورزشکاران و بدنسازان معمولاً بعد از تمرین مصرف می گردد. هر گونه برنامه تمرینی باعث وارد شدن صدمات کوچک به عضلات به شکل ریز پارگی می گردد. به منظور سرعت بخشیدن به فرآیند ریکاوری عضلات آسیب دیده، نوشیدن یک لیوان پروتئین وی توصیه می گردد.

هنگامی که هیچ گونه تمرینی انجام نمی دهید، اندازه احتیاج به پروتئین کمتر از افرادی است که زندگی فعالی دارند. یک رژیم غذایی معمولی احتیاجهای افرادی را که درگیر فعالیت فیزیکی نیستند تأمین می نماید. پس استفاده از مکمل های پروتئین وی به معنای افزودن پروتئین اضافی به رژیم غذایی است. بدون تمرین کردن این پروتئین اضافی به وسیله عضلات مصرف نمی گردد و به صورت چربی ذخیره می گردد. با گذشت زمان ماهیچه ای به وجود نمی آید و تنها انباشت چربی صورت می گیرد که ممکن است باعث افزایش وزن گردد.

پروتئین وی- کالری زیاد

این مسئله را نمی توان نادیده گرفت که پروتئین وی دارای میزان کالری زیادی است. برای مثال یک اسکوپ پودر پروتئین وی دارای 100 کالری است. بدون انجام فعالیت ورزشی به صورت منظم بیشتر این کالری به طور مستقیم به چربی تبدیل می گردد. با عدم وجود فعالیت فیزیکی کالری ها به سختی می سوزد و تبدیل به چربی می گردد که در نهایت میزان این چربی افزایش می یابد و ممکن است باعث افزایش وزن و چاقی گردد.

آنچه که در بالا بدان اشاره شد ممکن است با آنچه که شنیده اید مغایرت داشته باشد که مصرف پروتئین وی به کاهش وزن یاری می نماید. بله همینگونه است. پروتئین وی به چربی سوزی یاری می نماید ولی اگر با تمرین منظم همراه باشد. اگر مصرف پروتئین وی با تمرین منظم همراه باشد باعث افزایش توده عضلانی و متابولیسم بدن می گردد. با افزایش توده عضلانی، بدن کالری بیشتری می سوزاند. اگر پروتئین وی با تمرین روزانه و منظم همراه باشد می تواند در کالری سوزی مؤثر باشد.

نکته ای که باید به آن اشاره نمود این است که افزایش وزن با مصرف پروتئین وی به وسیله مطالعات علمی اجرا شده تأیید نشده است. ولی از آنجایی که پروتئین وی کالری بالایی دارد مصرف آن به همراه رژیم غذایی معمولی و عدم تمرین منظم و مناسب مطمئناً می تواند خطر افزایش وزن را افزایش دهد.

در کل اگر می خواهید پروتئین وی مصرف کنید، مطمئن شوید که برنامه تمرینی مناسبی دارید تا بتوانید از مزایایی عضله سازی آن بهره مند شوید. تمرین نکردن و مصرف پروتئین وی با کالری بالا مطمئناً خطر افزایش وزن را در پی خواهد داشت. به خاطر داشته باشید که پروتئین وی در ایجاد توده عضلانی معجزه نمی نماید; آن در صورتی مؤثر خواهد بود که با رژیم غذایی و تمرین مناسب همراه باشد.

منبع: راسخون
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1848

به "آیا مصرف پروتئین وی بدون تمرین باعث افزایش وزن می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مصرف پروتئین وی بدون تمرین باعث افزایش وزن می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید