ارتقای زیرساخت های کتابخانه ای شیراز با همکاری شهرداری محقق می شود

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران در شیراز، محمدحسین فیروزی به منظور بررسی زمینه های ارتقای کتابخانه های عمومی شهر شیراز با محمدعلی چوبینی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز دیدار و گفت وگو کرد.

ارتقای زیرساخت های کتابخانه ای شیراز با همکاری شهرداری محقق می شود

فیروزی در این نشست به ارائه گزارشی از تعداد و شرایط کتابخانه های عمومی شهر شیراز و برنامه های فرهنگی و آموزشی اجرا شده در کتابخانه ها پرداخت و گفت: کتابخانه های عمومی در رویکرد تازه در حال تبدیل شدن به پاتوق های اجتماعی هستند و براساس نیاز کاربران، خدمات تازه در کتابخانه ها تعریف می شود.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر 29 کتابخانه عمومی در شهر شیراز فعال است، گفت: بیشتر کتابخانه های عمومی شهر شیراز، با فضای کوچک و به صورت محله ای در حال فعالیت است و لازم است که کتابخانه های استاندارد با فضای کافی برای شیراز پیش بینی شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های کتابخانه ای و ایجاد فضای تبلیغات کتاب محور در کلان شهر شیراز٬ گفت: توسعه و به سازی کتابخانه های عمومی، ایجاد کتابخانه تازه در مناطقی که کتابخانه ندارد و سامان دهی کتابخانه هایی که در بوستان ها واقع شده است، از جمله نیازهای زیرساختی کتابخانه ای در شهر شیراز است.

فیروزی در ادامه با تأکید بر اینکه شهر شیراز باید حال و هوای کتابخوانی داشته باشد، گفت: از فضای تبلیغاتی شهر باید برای کتاب و کتابخوانی و رویدادهای کتاب محور همچون جشنواره نذر کتاب و مسابقات استفاده شود که این مهم با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مسیر می شود. بسیاری از مردم هنوز با ماهیت و خدمات کتابخانه های عمومی آشنا نیستند و این ضرورت انجام تبلیغات بیشتر در این حوزه را نمایان می کند.

محمدعلی چوبینی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این دیدار در راستای توسعه کتابخانه ها اعلام همکاری کرد و گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از تمامی امکانات خود برای توسعه کتابخانه و ترویج کتابخوانی استفاده خواهد کرد.

معاون شهردار شیراز همچنین از برنامه ریزی برای ایجاد کتابخانه در فرهنگسراها و انجام تبلیغات گسترده شهری برای توجه عموم به اهمیت کتاب و کتابخانه های عمومی خبر داد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 شهریور 1402 بروزرسانی: 21 شهریور 1402 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2317

به "ارتقای زیرساخت های کتابخانه ای شیراز با همکاری شهرداری محقق می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای زیرساخت های کتابخانه ای شیراز با همکاری شهرداری محقق می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید