اضافه شدن یک اثر به مجموعه موزه ای در کانادا بحث برانگیز شد

به گزارش مجله اینمن، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، اضافه شدن یک اثر به مجموعه موزه ای در کانادا بحث برانگیز شد.

اضافه شدن یک اثر به مجموعه موزه ای در کانادا بحث برانگیز شد

داستان چیست؟

تابستان سال گذشته، گروهی از مردم که مشغول قدم زدن در سواحل غربی کانادا بودند، متوجه سنگ مستطیلی شکلی شدند که یک چهره بر روی آن حکاکی شده بود.

موزه سطنتی بریتیش کلمبیا پس از آنالیز این سنگ و مشورت با اقوام بومی کانادا در ژانویه بیان نمود که این سنگ چیزی شبیه به یک ستون حکاکی شده که توسط گروهی از مردم که با نام Lekwungen شناخته می شدند و مدتها پیش در این منطقه زندگی می کردند در جریان مراسم های تشریفاتی مورد استفاده قرار می گرفته است.

در زمان اعلام این اکتشاف جک لومن، مدیر موزه در بیانیه ای نوشت: این یک اکتشاف قابل توجه است که داستانی قابل توجه دارد. اما این هیجان مدت طولانی دوام نداشت.

چند روز بعد، هنرمندی که ساکن منطقه ای نزدیک محل کشف این سنگ بود در گفت وگو با یک روزنامه محلی بیان نمود این تکه سنگ قدمتی بیش از سه سال ندارد و خالق این تکه سنگ خود اوست.

این هنرمند که ری بودرائو نام دارد، بیان نمود: این تکه سنگ را صددرصد من حکاکی نموده ام.

او همچنین با ارائه تصاویری ادعا کرد در سال 2017 هم اثر مشابهی خلق نموده است.

بودرائو می گوید پیش از آن که این تکه سنگ در ساحل، جایی که او مشغول حکاکی بر روی آن بوده ناپدید گردد او برای حکاکی روی آن از یک قلم و چکش ساده استفاده می نموده است.

چند هفته پس از مصاحبه این هنرمند، مباحثه شدیدی در خصوص این تکه سنگ مرموز بوجود آمد و موزه هم بیانیه ای را که درباره اکتشاف این تکه سنگ در وبسایتش منتشر نموده بود بی سر و صدا حذف کرد.

این اتفاق حتی اقدام مسئولان موزه برای مشورت با بومیان منطقه درباره آثار تاریخی بومی را نیز تحت الشعاع قرار داده است.

با این وجود، یکی از مدیران این موزه معتقد است هنوز برای قضاوت خیلی زود است و این احتمال وجود دارد حکاکی های آقای بودرائو بر روی حکاکی های قدیمی تری صورت گرفته باشد و هنوز فرایند ارزشیابی و معین اصالت این اثر تمام نشده است.

منبع: همگردی
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1518

به "اضافه شدن یک اثر به مجموعه موزه ای در کانادا بحث برانگیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن یک اثر به مجموعه موزه ای در کانادا بحث برانگیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید