اعطاء گواهینامه درجه هنری به 13 هنرمند صنایع دستی کاشان

به گزارش مجله اینمن، خبرنگاران/اصفهان مسئول واحد صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از اعطاء گواهینامه درجه دو و سه هنری به 13 هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان کاشان خبر داد.

اعطاء گواهینامه درجه هنری به 13 هنرمند صنایع دستی کاشان

به گزارش خبرنگاران، محمد بینوا با اشاره به مطالعه و بررسی آثار هنرمندان شهرستان کاشان در ماه های گذشته اظهار کرد: پس از سرانجام بررسی ها، پرونده برخی از هنرمندان به دبیرخانه شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده شد، شورا نیز پس از بررسی این پرونده ها، سیزده نفر از هنرمندان صنایع دستی کاشان را در 9 رشته شایسته دریافت درجه دو و سه هنری دانست که به زودی لوح اعطای درجه هنری پس از امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این هنرمندان اعطا می شود.

مدیرکارگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی کاشان اضافه نمود: غفار سردابی، علیرضا هاشم زاده و مصطفی مازندرانیان در رشته زیلو بافی نشان هنری درجه دو، سیدعلی همتی در رشته مخمل نقش برجسته نشان هنری درجه دو، مهدی محتشمی در رشته نساجی سنتی نشان هنری درجه سه، ابوالفضل کاظمی در رشته شعربافی نشان هنری درجه سه، حسین زارعی در رشته سفال نشان هنری درجه سه، محسن زارعی در رشته مرمت بنا نشان هنری درجه سه، مهدی سقازاده، مرتضی شبانی و امیرحسین پرنیان در رشته مرمت تزئینات معماری درجه سه و معصومه بینوا در رشته ابریشم بافی نشان هنری درجه سه دریافت کردند.

بینوا اضافه نمود: سال گذشته نیز سیدخلیل یاالله و محمود جلالتی نیز پیروز به دریافت نشان درجه یک هنری در رشته های مخمل بافی و شعربافی و زری شدند.

به گزارش خبرنگاران، تپه های ‪هفت هزار ساله باستانی سیلک بیانگر پیشنیه تاریخی صنایع دستی کاشان است. در خصوص اهمیت صنایع دستی کاشان همین بس که پیشینه آن نزدیک به 8000 سال به محوطه باستانی سیلک می رسد. این محوطه قدیمی ترین مرکز استحصال نقره در جهان و مهم ترین مرکز سفالگری و فلزگری در ایران است. با توجه به آثار پارچه به دست آمده بر روی تعدادی از سفال های این محوطه بیانگر وجود صنعت نساجی آن می باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 866

به "اعطاء گواهینامه درجه هنری به 13 هنرمند صنایع دستی کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطاء گواهینامه درجه هنری به 13 هنرمند صنایع دستی کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید