افتتاح موزه گل و مرغ در شیراز به همت بخش خصوصی

به گزارش مجله اینمن، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، افتتاح موزه گل و مرغ در شیراز به همت بخش خصوصی صورت پذیرفت.

افتتاح موزه گل و مرغ در شیراز به همت بخش خصوصی

سید موید محسن نژاد اظهار کرد: تا قبل از روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در استان فارس 48 موزه داشتیم که با افتتاح دو موزه در این هفته تعداد موزه های استان به 50 موزه افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: موزه های گل و مرغ در شیراز و موزه عروسک ملل در شهرستان اوز موزه های افتتاح شده در هفته میراث فرهنگی هستند.

او گفت: خانه ای که در سال 1350 ساخته شده ولی با تدبیر شناخت سرمایه گذار این پروژه تبدیل به یک محیطی شده است که هنرهای اصیل شیراز و استان فارس در آن بکار رفته است.

محسن نژاد اضافه نمود: نقاشی های گل و مرغ، جوک کاری، گره چوب، معرق، خاتم شیراز، کاشی کاری های هفت رنگ، مینیاتور، آیینه کاری و هنرهایی که سرآمد کشور بوده و خاستگاه آن شیراز و فارس است، در این خانه بکار رفته و درب این خانه به روی همه علاقمندان باز خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اعلام کرد: با افتتاح این موزه یک موزه به موزه های استان با همت بخش خصوصی اضافه شده و پیش بینی می گردد این موزه شاید بتواند تا 30 هزار بازدیدکننده در سال داشته باشد.

او اضافه نمود: در مبحث گردشگری همواره تأکید داشتیم در کنار ظرفیت های موجود ظرفیت های نو گردشگری ایجاد کنیم و به همت بخش خصوصی این ظرفیت ها ایجاد شده است یکی از عناصر بسته های سفر و خدمات گردشگری موزه ها هستند.

محسن نژاد بعلاوه با اشاره به افرادی که منازل تاریخی دارند و علاقمند به فعالیت های گردشگری هستند، اعلام کرد: در بحث تغییر کاربری همکاری لازم را با سرمایه گذاران انجام می دهیم و اندازه تسهیلات بستگی به اندازه سرمایه گذاری خواهد داشت و تا 70 درصد اندازه سرمایه گذاری را می توانیم به وسیله تسهیلات بانکی در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

منبع: همگردی
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2113

به "افتتاح موزه گل و مرغ در شیراز به همت بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح موزه گل و مرغ در شیراز به همت بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید