برنامه های خوب نوروزی برای افرادی که به مسافرت نمی فرایند داریم

به گزارش مجله اینمن، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: اگر امکان سفر برای مردم از یک استان به استانی دیگر فراهم نشد، برنامه ریزی های خوبی برای داخل شهر ها و استفاده از ظرفیت مراکز تاریخی، موزه ها و مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری صورت گرفته است.

برنامه های خوب نوروزی برای افرادی که به مسافرت نمی فرایند داریم

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه ستاد هماهنگی خدمات سفر های نوروزی که در وزارت میراث فرهنگی برگزار گردید، با اشاره به پیش رو بودن تعطیلات عید نوروز گفت: اگر امکان سفر برای مردم از یک استان به استانی دیگر فراهم نشد، برنامه ریزی های خوبی برای داخل شهر ها و استفاده از ظرفیت مراکز تاریخی، موزه ها و مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری صورت گرفته و در این رابطه شهرداری ها و وزارت کشور هم برنامه ریزی هایی را انجام داده اند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: می توانیم به میزان کافی ظرفیت داخل شهر ها را فعال کنیم تا در صورتی که آنطور که مردم می خواستند، سفر های نوروزی انجام نگرفت، نهایت استفاده از تعطیلات را داشته باشند.

وی در ادامه و با اشاره به برگزاری جام جهانی در سال آینده گفت: برای جام جهانی قطر برنامه ریزی کردیم و قرار شد به دستور رئیس جمهور، هیأتی از ایران به سرپرستی بنده و به پیروی سفری که ایشان به قطر داشت، به این کشور سفر کنیم تا پیگیری های لازم را انجام داده و ظرفیت هایی که دولت قطر فراهم نموده را فعال کنیم.

ضرغامی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت برگزاری جام جهانی در قطر گفت: جمعیت قابل توجهی از تماشاگران جام جهانی که به سفر قطر می نمایند، عمدتاً جوان هستند که این برای ما فرصتی است. منطقه ها آزاد هم برنامه ریزی هایی داشتند و مقرر شده طی ده روز آینده وزیر مربوطه قطر به ایران سفر کند و در کیش جلساتی جهت انجام هماهنگی ها خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: قرار است ایرلاین های قطری با همکاری های ایران تعداد پروازهایشان را افزایش دهند و ما در پی این هستیم که از امکان جزایر و منطقه ها آزاد برای تماشاگران خارجی استفاده گردد چرا که برای تماشاگران مقرون به صرفه تر تمام می گردد. بعلاوه آن ها علاقه مند هستند تا یک بخشی از اقامت خودشان را در جزایر ما داشته باشند.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه جاذبه های تاریخی ایران و مزیت های گردشگری ما اکنون مورد توجه جهان است، گفت: در این رابطه هماهنگی هایی را باید بخش های کنسولی ایران به خصوص در رابطه با مسئله ویزا انجام دهند تا بتوانیم در آن مقطع به عنوان یک فرصت استثنایی، ایران را به جهان معرفی کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2051

به "برنامه های خوب نوروزی برای افرادی که به مسافرت نمی فرایند داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های خوب نوروزی برای افرادی که به مسافرت نمی فرایند داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید