این 5 غذا را در تابستان نخورید!

به گزارش مجله اینمن، وقتی به خوردن غذا هایی که باعث کم آبی بدن می شوند، بدون افزودن غذا های آب رسان به رژیم غذایی خود ادامه می دهید، ممکن است آب کافی برای عملکرد های اساسی بدن در سیستم خود نداشته باشید.

این 5 غذا را در تابستان نخورید!

کارشناسان تاکید می نمایند، مصرف بعضی از غذا ها در تابستان می تواند شما را دچار کم آبی و بیماری کند. هیدراته ماندن در هر فصلی مهم است، اما در تابستان بیشتر. دراین فصل احتیاج به کوشش بیشتری از طرف ما برای مصرف مایعات و سایر غذا های آبرسان احساس می گردد تا با گرمای شدید مبارزه کنیم و سلامتی خود را حفظ کنیم. در این مطلب از خبرنگاران با بعضی از غذاهای نامناسب تابستان آشنا می شویم.

غذاهای نامناسب فصل تابستان چیست

با توجه به اینکه بدن ما 60 تا 70 درصد از آب تشکیل شده است و اندام های حیاتی ما مانند قلب، ریه ها، کبد برای عملکرد روان احتیاج به مایعات دارند، توجه به رژیم غذایی در فصل تابستان بسیار مهم است.

نوشیدن قهوه

محققان تاکید می نمایند، ضروری است از نوشیدن بیش از حد قهوه در تابستان خودداری گردد. نوشیدنی کافئین دار از جمله قهوه یک نوشیدنی ادرار آور است و شما را تشنه می نماید، زیرا باعث ادرار مکرر می گردد. همه ما عاشق نوشیدن قهوه هستیم و این به بخشی از برنامه روزانه ما تبدیل شده است، اما در عین حال باید توجه داشته باشید که کافئین جریان خون را به کلیه ها افزایش می دهد و آن ها را تشویق می نماید تا آب بیشتری را خارج نمایند که منجر به تکرر ادرار و آب اضافی می گردد.

نوشیدنی های الکلی

الکل و مشتقات آن نیز دارای خواص کم آبی هستند که می تواند باعث از دست دادن آب در بدن انسان گردد. مصرف الکل به طور کامل باید حذف گردد.

مواد غذایی سرشار از پروتئین

غذای پر پروتئین نیز می تواند در تابستان باعث کم آبی بدن گردد. بدن آب بیشتری مصرف می نماید تا نیتروژن طبیعی موجود در پروتئین را متابولیزه کند، به همین علت سلول ها ممکن است محتوای آب خود را به اندازه قابل توجهی از دست بدهند و باعث می گردد شما احساس کم آبی داشته باشید.

نوشیدن چای

از نوشیدن بیش از حد چای در تابستان خودداری کنید. این نوشیدنی محبوب ترین نوشیدنی در کشور ما است، اما چای نیز به علت داشتن کافئین می تواند باعث کم آبی بدن گردد.

شکلات تلخ

شکلات تلخ نیز در صورت مصرف بیش از حد در فصل تابستان می تواند منجر به افزایش ضربان قلب، اسهال، اضطراب، تحریک پذیری، عصبی بودن و کم آبی بدن گردد.

راهکار ساده

برترین راه برای جلوگیری از کم آبی بدن به خصوص در ماه های گرم تابستان، مصرف روزانه اندازه زیادی آب خالص است (حداقل 8 الی 10 لیوان در روز). اگر فعالیت جسمانی زیادی دارید یا مجبور هستید که در گرما به بیرون بروید، باید بیشتر از این اندازه آب مصرف کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب استرس باعث آب رفتن مغز می گردد! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2127

به "این 5 غذا را در تابستان نخورید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 5 غذا را در تابستان نخورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید