برای پرداخت وام دانشجویان علوم پزشکی احتیاج به اعتبار 177 میلیارد تومانی داریم

به گزارش مجله اینمن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: جهت ارائه وام به تمامی دانشجویان دستیاری، بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری و بیمه تامین اجتماعی دانشجویان اعتبار 177 میلیارد تومانی احتیاج است.

برای پرداخت وام دانشجویان علوم پزشکی احتیاج به اعتبار 177 میلیارد تومانی داریم

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، نشست اعضای شورای مرکزی شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت با دکتر سیما سادات لاری سخنگو و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار گردید.

در این نشست نیم روزه موضوعات مهمی در حوزه صنفی و رفاهی دانشجویان علوم پزشکی عنوان شد که معاون وزیر بهداشت ضمن پیگیری بعضی موضوعات در حین برگزاری جلسه، بر حضور اعضای شورای صنفی در جهت اجرای دستورالعمل های بهداشتی در فضای دانشگاهی تاکید نمود.

سیما سادات لاری با بیان این که سال جاری 12 طرح خوابگاهی به عنوان طرح ملی در بودجه معرفی شدند، گفت: یک مورد از ین طرح ها ساخت خوابگاه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.

وی در مورد شرایط خوابگاه های خودگردان که مورد سؤال یکی از اعضای شورای صنفی بود، گفت: ما مسئول خوابگاه های دولتی هستیم و قول آن چه را که نتوانیم انجام دهیم نخواهیم داد، اولویت ما در این میان مسائلی مانند بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و وام دستیاری است.

معاون وزیر بهداشت در مورد تقاضای افزایش دفعات پرداخت وام ضروری در طول مدت تحصیل دانشجویان علوم پزشکی گفت: در لایحه جدید بودجه ردیفی در این خصوص درخواست داده ایم که امیدواریم نگرانی دانشجویان را از میان ببرد.

لاری به کوشش معاونت فرهنگی و دانشجویی برای تامین اعتبار 177 میلیارد تومانی جهت ارائه وام به تمامی دانشجویان دستیاری، بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری و بیمه تامین اجتماعی دانشجویان اشاره نمود و گفت: برای ارائه پوشش بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری و خانواده آن ها جهت دریافت حمایت های درمانی حدود 16 تا 21 میلیارد تومان بودجه احتیاج است.

وی اضافه نمود: جهت ارائه وام دستیاری به همه دانشجویان دستیاری نیز حدود 60 میلیارد تومان هزینه احتیاج داریم و برای ارائه پوشش بیمه تامین اجتماعی دانشجویان نیز حدود 96 میلیارد تومان بودجه احتیاج داریم که مجموعا حدود مبلغ 177 میلیارد تومان هزینه در این خصوص احتیاج است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: امید داریم تامین بودجه این سه موضوع مهم را به مجلس برده تا در بودجه بنشیند و برای سالیان دراز در این جهت ریل گذاری لازم صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1425

به "برای پرداخت وام دانشجویان علوم پزشکی احتیاج به اعتبار 177 میلیارد تومانی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای پرداخت وام دانشجویان علوم پزشکی احتیاج به اعتبار 177 میلیارد تومانی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید