بعد از ماه رمضان چگونه غذا بخوریم؟

به گزارش مجله اینمن، متخصص تغذیه با اشاره به اینکه در روزهای اول پس از ماه رمضان باید میزان مصرف غذا کم باشد، گفت: نباید غذاهای نفاخ، تند، محرک، خیلی شور یا شیرین مصرف کرد و مصرف غذا را باید بین وعده های اصلی و عصرانه تقسیم کنیم.

بعد از ماه رمضان چگونه غذا بخوریم؟

به گزارش خبرنگاران، فرزاد شید فر، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در تبادل نظر با فارس در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه مردم در ماه رمضان برنامه تغذیه ای خاصی داشته اند، اکنون باید چگونه روال عادی تغذیه ای خود را دنبال نمایند؟، گفت: با توجه به انتها ماه مبارک رمضان مردم وارد الگوی غذایی معمولی خود می شوند؛ در نتیجه افراد باید در هر وعده غذایی اصلی حجم غذای خود را افزایش ندهند؛ یعنی به خصوص در وعده ناهار در ابتدا حجم غذای خود را افزایش ندهند و بهتر است در روزهای اول میزان مصرف غذا کم باشد.

وی اضافه کرد: برنامه غذایی افراد در این روزها باید به صورت مصرف غذا در ساعت 10 صبح و یک وعده عصرانه در کنار وعده های غذایی اصلی باشد و میزان مصرف غذای خود را تقسیم نمایند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مقدار مصرف غذا نباید حجم زیادی را تشکیل دهد، گفت: در این روزهای ابتدایی پس از ماه مبارک رمضان نباید غذاهای نفاخ، تند، محرک یا خیلی شور و شیرین مصرف کرد و این نوع مواد غذایی را باید به تدریج وارد رژیم غذایی خود کنیم.

شیدفر تأکید کرد: حتما در وعده ناهار سبزیجات مانند کاهو و ماست کم چرب را در برنامه غذایی خود قرار دهیم، برنج زیاد مصرف نکنیم و طی دو هفته و به تدریج این موضوع را رعایت کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1058

به "بعد از ماه رمضان چگونه غذا بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از ماه رمضان چگونه غذا بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید