برترین قطارهای مسیر تهران زنجان

به گزارش مجله اینمن، اگر در مرکز زندگی می کنید و به تماشای زیبایی های زنجان علاقه مند هستید، سفر با قطار برترین گزینه پیش روی شماست؛ با تهیه بلیط قطار تهران زنجان به این شهر رویایی سفر کنید و از تماشای جاذبه های آن لذت ببرید.

برترین قطارهای مسیر تهران زنجان

خبرنگاران: زنجان از شهرهای زیبای شمال غرب ایران و مرکز استان زنجان است. این شهر رویایی با سابقه تاریخی دو هزار ساله، جاذبه های تاریخی و طبیعی مجذوب نماینده و فوق العاده ای برای بازدید گردشگران دارد؛ اگر در مرکز زندگی می کنید و به تماشای زیبایی های زنجان علاقه مند هستید، سفر با قطار برترین گزینه پیش روی شماست؛ با تهیه بلیط قطار تهران زنجان به این شهر رویایی سفر کنید و از تماشای جاذبه های آن لذت ببرید.

قطار تهران به زنجان؛ برترین انتخاب در این مسیر

برای سفر از مرکز به زنجان، راه های هوایی و زمینی متعددی پیش رو دارید. سفر با قطار راحت ترین و ارزان ترین راه سفر به این شهر زیبا است. گردشگران شهر زنجان در فصل های سرد به دلیل ناامنی جاده، از مسیرهای ریلی قطار، برای سفر به این شهر استفاده می نمایند تا ضمن انجام سفری امن، از زیبایی های مسیر نیز لذت ببرند.

انواع قطار تهران به زنجان

قطارهای باکیفیت، سریع السیر و مدرنی برای استفاده مسافران از مرکز به زنجان و بالعکس، در ناوگان ریلی کشور وجود دارد. مسافران طبق سلیقه و احتیاج خود از این قطارها استفاده می نمایند.

قطار تهران زنجان ویژه بانوان

برخی از قطارهای تهران زنجان به کوپه های اختصاصی بانوان مجهزند. این نوع کوپه ها برای آسایش بانوان در سفر تدارک دیده شده اند. اگر قصد دارید با این نوع قطارها سفر کنید، هنگام خرید بلیط قطار تهران زنجان، حتما گزینه ویژه خواهران را انتخاب کنید.

قطارهای کوپه دربست تهران زنجان

قطارهای مسافربری تهران به زنجان در دو نوع کوپه ای و سالنی برای استفاده گردشگران وجود دارند. قطارهای کوپه ای با کوپه های 4 الی 6 نفره، اغلب کاربرد محبت آمیز و خانوادگی دارند. این نوع قطارها فضای شخصی دارند و صندلی های آنها به تخت خواب نیز تبدیل می گردد. امکان رزرو دربست این نوع کوپه ها برای مسافران از قبل فراهم است. قطارهای سالنی، صندلی های ردیفی به شکل اتوبوس دارند و صندلی های آنها قابلیت تخت شدن را ندارد.

قطارهای دوطرفه تهران زنجان

قطارهای دوطرفه قطارهایی هستند که امکان تهیه بلیط قطار تهران زنجان در آنها به حالت رفت و برگشت در نظر گرفته شده است؛ خرید این نوع بلیط، خیال مسافران را برای انجام سفری آرامش بخش و مجذوب نماینده راحت می نماید.

قیمت بلیط قطار تهران به زنجان

قیمت بلیط قطار تهران زنجان متغیر است و به عوامل گوناگونی بستگی دارد. نوع قطار، زمان سفر، شرکت ریلی و مسیر آن، از مهم ترین مواردی هستند که بر قیمت بلیط قطارها اثر می گذارند. شرکت و نوع قطار، مهم ترین دلایل برای تفاوت قیمت بلیط محسوب می شوند؛ زیرا نرخ شرکت های ریلی یکی نیست و قطارهای آنها نیز به لوکس، درجه اول و درجه دوم دسته بندی می شوند.

خدمات رفاهی قطارها بر قیمت بلیط قطار تهران زنجان تاثیر مستقیم دارد؛ هرچه امکانات رفاهی قطار مانند صندلی های راحت، امکانات پذیرایی و تفریح ها بیشتر و باکیفیت تر باشند، بهای بلیط گران تر است. زمان سفر از عوامل مهمی است که بر افزایش و کاهش قیمت بلیط قطار تهران به زنجان تاثیر می گذارد. فصل های بهار و تابستان، برترین فصل های سفر به زنجان محسوب می شوند. این فصول، به دلیل آب و هوای معتدل، گردشگرپذیرتر هستند و قیمت بلیط قطار تهران به زنجان در این فصل ها بیشتر است.

قیمت بلیط قطار در روزهای تعطیل و شلوغ به بالاترین حد خود در طول سال می رسد. اگر قصد دارید سفر به زنجان با قطار را با هزینه کمتری به انجام برسانید، زمانی به این شهر سفر کنید که تقاضا برای سفر به زنجان با قطار کم است.

برترین قطارهای تهران زنجان

قطارهای تهران به زنجان متنوع هستند. در اینجا شما را با برترین و معروف ترین آنها آشنا می کنیم:

قطار سروش

قطار چهار ستاره سروش از قطارهای کوپه ای بسیار لوکس محسوب می گردد؛ این قطار کوپه های چهار تخته دارد و به اینترنت، کتابخانه، رختخواب یکبار مصرف و سیستم های پخش صوتی و تصویری مجهز است.

قطار نگین

قطار نگین یک قطار چهار ستاره از نوع اتوبوسی به شمار می رود که در دهه 90 خورشیدی به ناوگان ریلی ایران پیوسته است؛ این قطار کیفیت خوب و قیمت بلیط ارزان ای دارد، اما امکانات آن زیاد نیستند.

قطار طوس

قطار طوس جزو قطارهای سه ستاره کوپه ای است. این نوع قطارها به امکاناتی چون پذیرایی شام انتخابی، صندلی های تخت خواب شو، سیستم تهویه هوا، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و کوپه های عایق صدا مجهز است.

قطار خلیج فارس

قطار خلیج فارس از قطارهای سه ستاره با امکانات بسیار خوب و کیفیت بالا است. این قطار از نوع قطارهای کوپه ای چهار نفره محسوب می گردد و گردشگران از آن استقبال زیادی می نمایند. صندلی های تخت خواب شو، سیستم های صوتی و تصویری، تهویه هوا، سرویس های بهداشتی فرنگی و ایرانی نمونه ای از امکانات این قطار محسوب می شوند.

قطار پردیس

قطار پردیس تهران زنجان یکی از قطار های اتوبوسی است که فضای داخلی آن شبیه هواپیما طراحی شده است. واگن های قطار پردیس عایق بندی هستند و از ورود باران و گرد و غبار به داخل قطار جلوگیری می نمایند. سیستم گرمایشی و سرمایشی این قطار در سقف آن تعبیه شده و قطار به سیستم صوتی، تصویری و مرکزی برای پخش موسیقی و فیلم مجهز است.

قوانین و مقررات قطار تهران زنجان

  • قطارهای مسیر تهران به زنجان نیز مانند دیگر قطارهای ناوگان ریلی ایران، قوانین خاص خود را دارند که پیش از سفر باید آنها را بدانید.
  • هنگام خرید بلیط قطار، دقت کنید که مشخصات خود را صحیح وارد نموده و سهمیه خود را درست انتخاب کنید؛ اگر هرکدام از این موارد را اشتباه وارد کنید، بلیط شما مسترد می گردد.
  • بلیط بچه ها و نوزادان تا سن دو سال، 10 درصد بلیط بزرگسالان است و بلیط بچه ها 2 تا 12 سال، نیم بها حساب می گردد.
  • تا یک ساعت پیش از حرکت قطار، مجازید بلیط خود را کنسل کنید؛ اما درصدی از مبلغ بلیط کسر و به جای مانده آن به شما پرداخت می گردد. بلیط های آنلاین باید روی کاغذ سفید چاپ شوند و همراه مسافر باشند.

رزرو بلیط قطار تهران به زنجان با فلای تودی

اکنون که با برترین قطارهای مسیر تهران زنجان و نحوه خرید بلیط تهران زنجان آشنا شدید؛ برای تهیه بلیط قطار خود به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی، برترین مرجع رزرو اینترنتی بلیط سفر است. رزرو و خرید آنلاین بلیط قطار تهران زنجان از فلای تودی، با انتخاب گزینه مبدا، مقصد و تاریخ سفر، به راحتی امکان پذیر است. با فلای تودی، بلیط قطار خود را به راحتی تهیه و سفری رویایی را تجربه کنید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 دی 1402 بروزرسانی: 4 دی 1402 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2331

به "برترین قطارهای مسیر تهران زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین قطارهای مسیر تهران زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید