بیست و ششمین مجتمع بین راهی استان قزوین افتتاح شد

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران، همزمان با ششمین روز از هفته دولت عصر شنبه در مراسمی با حضور معاون عمرانی استانداری و نماینده مجلس مجتمع خدماتی و رفاهی در 13 کیلومتری محور قزوین به الموت در روستای رزجرد افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

بیست و ششمین مجتمع بین راهی استان قزوین افتتاح شد

این مجتمع خدماتی بین راهی درزمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و زیربنای 1400 مترمربع احداث شده و دارای تالار پذیرایی به ظرفیت500 نفر، نمازخانه، مجموعه فضای سبز، رستوران است.

برای ساخت این مجتمع 30 میلیارد ریال هزینه شده که پنج میلیارد و 400 میلیون ریال آن تسهیلات بانکی است و با افتتاح آن برای 15 نفر به صورت مستقیم و 25 نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

احمد رضا فقیهی سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین در مراسم افتتاح مجتمع رفاهی در جاده کورانه اظهارداشت: اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان با هدق ارتقاء سطح ایمنی و برقراری تسهیلات امدادرسانی و خدمات در شاخه های مختلف حمل و نقل، کاهش هزینه ها، اقتصادی کردن فعالیتها، افزایش بهره وری و ارائه سرویس ها و خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و برنامه ریزی و اعمال مدیریت متمرکز و نظارت دقیق بر عملکرد مجموعه های خدماتی و رفاهی و توسعه کیفی منابع انسانی و ارتقاء کیفیت خدمات در بخش حمل و نقل جاده ای گام برمی دارد.

وی اضافه نمود: استان قزوین از جمله مناطق زیبا و با ارزش ایران در بخش های تاریخی و گردشگری است و با داشتن موقعیت ژئوپلتیک در شاهراه ارتباطی چند استان و پایتخت قرار گرفته و باعث ایجاد حجم بالایی از تردد در محورهای مواصلاتی استان شده است.

فقیهی بیان نمود: سیاست اصلی سازمان راهداری بسترسازی برای سفری ایمن، ارزان، سریع برای مردم است و بر این اساس سالهاست احداث مجتمع های بین راهی برای خدمات رسانی بهتر به مسافران در دستور کار قرار گرفته و با جذب سرمایه گذار برای ساخت و بهره برداری از مجتمع های خدماتی با جدیت دنبال می شود.

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین شرح داد: مجتمع خدماتی رفاهی قصر تشریفات آسمان در کیلومتر 13 محور قزوین به الموت در نزدیکی روستای رزجرد افتتاح شده و با قرار دریافت در منطقه گردشگری می تواند به توسعه اقتصاد گردشگری منطقه کمک کند.

وی یادآورشد: با افتتاح این مجموعه بیست و ششمین مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان راه اندازی شده است.

حضرتی: توسعه زیرساخت در حوزه گردشگری ضروری است

در ادامه جواد حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: یکی از شاخص های توسعه در حوزه گردشگری تامین زیر ساختهای این حوزه است تا خدمات مناسب به گردشگران داخلی و خارجی داده شود.

حضرتی بیان نمود: در سال گذشته استان قزوین به عنوان مقصد گردشگری شناخته شد و استان ظرفیت آن را دارد تا ضمن ارتباط با استانهای همجوار بسترهای گردشگری را فراهم کند.

وی گفت: در شرایط پساتحریم گردشگری می تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی ایفا کند و اگر درست سیاست گذاری و برنامه ریزی کنیم می توانیم با این ظرفیت به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین بیان نمود: در شرایطی که دنیا با تحریم های ظالمانه به اقتصاد کشور ضربه زد امروز می توانیم آسیب های گذشته را با رونق گردشگری جبران کنیم.

وی گفت: امروز هیچ چاره ای جز توسعه گردشگری نداریم و با همکاری بخش خصوصی و دولتی باید جهت توسعه را طی کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 808

به "بیست و ششمین مجتمع بین راهی استان قزوین افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیست و ششمین مجتمع بین راهی استان قزوین افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید