تمام مدل های آیفون 13 احتمالا به لرزشگیر دوربین سنسور شیفت مجهز می شوند

به گزارش مجله اینمن، اینطور که به نظر می رسد، تمام مدل های آیفون 13 که اواخر سال جاری عرضه می شوند احتمالا به لرزشگیر دوربین سنسور شیفت مجهز می شوند که در حال حاضر در بین گوشی های اپل فقط در آیفون 12 پرو مکس دیده می گردد.

تمام مدل های آیفون 13 احتمالا به لرزشگیر دوربین سنسور شیفت مجهز می شوند

نشریه دیجی تایمز روز گذشته گزارشی را منتشر کرد مبنی براینکه احتمالا فراوری VCM (مخفف عبارت voice coil motors، قطعه ای برای بهبود کیفیت دوربین در فوکوس) از ماه بعد برای آیفون ها افزایش پیدا خواهد نمود. در ماه جولای احتمالا فراوری این قطعه برای گوشی های اپل بیشتر از دستگاه های اندرویدی خواهد بود و این یعنی اپل تصمیم گرفته تعداد زیادی از گوشی های جدید خود را به دوربین های قدرتمند مجهز کند.

اگر با VCM آشنایی ندارید باید بگوییم این قطعه در واقع voice coil motors نام داشته و به دوربین در فرایند فوکوس کردن یاری می نماید. همچنین یک قسمت مغناطیسی نیز درون آن وجود دارد که تنها بخش محرک آن بوده و باعث حرکات سریع و موقعیت یابی دقیق دوربین می گردد. افزایش فراوری این قطعه برای گوشی های آیفون یعنی اینکه اپل تصمیم دارد علاوه بر مدل پرو مکس، گوشی های بیشتری را هم به لرزشگیر حرفه ای سنسور شیفت مجهز کند.

فراورینمایندگان VCM انتظار دارند در طول ماه نوامبر، قطعات بیشتری برای اپل ارسال نمایند و به آن ها گفته شده تا میزان فراوری را بین 30 تا 40 درصد افزایش دهند. چرا که گفته می گردد لرزشگیر سنسور شیفت قرار است در هر چهار مدل آیفون 13 مورد استفاده قرار بگیرد که خب در این صورت، قطعا احتیاج به این قطعات افزایش پیدا می نماید. اپل تا به این لحظه در هیچ یک از گوشی های خود جز آیفون 12 پرو مکس از این لرزشگیر استفاده نکرده. آیفون 12 پرو مکس هم از این حیث عملکرد فوق العاد ه ای دارد و خب اگر شرکت آمریکایی تصمیم بگیرد هر چهار مدل را به این فناوری مجهز کند، قطعا شاهد پیشرفت بزرگی حتی در آیفون های مقرون به صرفه خواهیم بود.

سنسور شیفت به نسبت لرزشگیرهای اپتیکال معمولی که در پرچم دارهای سامسونگ، شیائومی و … هم دیده می گردد، کیفیت بیشتری دارد. به این صورت که سنسور دوربین خود را با لرزش دست کاربر هماهنگ می نماید تا بتواند اینگونه این لرزش های ناخواسته را خنثی کند. نتیجه این امر هم فیلم ها یا تصاویر فوق العاده باکیفیت و با جزئیات خواهند بود و خوشحالیم آیفون های ارزان قیمت هم احتمالا به آن مجهز خواهند شد.

دیجی تایمز به نقل از منابع خود مدعی شد Mitsumi و Alps به عنوان دو شرکت ژاپنی تامین نماینده VCM قرار است بخش بزرگی از این قطعات را برای دوربین آیفون های مورد انتظار سال 2021 فراوری نمایند. از آن جایی که قرار است 30 الی 40 درصد میزان فراوری این این قطعات افزایش پیدا کند، می توان پیش بینی کرد تصمیم اپل، تجهیز تمام مدل ها به لرزشگیر سنسور شیفت است.

اپل احتمالا میخواهد نمایشگر 120 هرتزی را به دو مدل پرو از گوشی های جدید خود محدود کند. همان پنل 120 هرتزی پرو موشن که اولین بار در آیپد پرو دیده بودیم. قابلیت جذابی که باعث می گردد گشت و گذار در منوهای مختلف گوشی بسیار روان و لذت بخش تر باشد و تا به این لحظه بعضی از میان رده ها نیز به آن مجهز شده اند اما خب در گوشی های اپل شاهد آن نبودیم.

اینکه تمام گوشی های این سری از پردازنده A15 Bionic مجهز شوند قطعی است (فراوری انبوه این پردازنده نیز شروع شده) اما اینکه تمام این مدل ها به نمایشگر 120 هرتزی مجهز شوند یا خیر مطمئن نیستیم. همچنین در رابطه با لرزشگیر سنسور شیفت هم شایعاتی وجود دارد مبنی براینکه فقط مدل های پرو از آیفون 13 به آن مجهز می شوند اما خب بعید به نظر می رسد با چنین میزان افزایش در فراوری، فقط شاهد حضور آن ها در دو مدل باشیم.

اگر اپل تصمیم بگیرد نمایشگر 120 هرتزی را فقط برای مدل های پرو و پرو مکس در نظر بگیرد، منطقی است اگر لرزشگیر سنسور شیفت را در مدل های استاندارد هم ببینیم. در حال حاضر گوشی های میان رده اندرویدی نظیر گلکسی A52 5G نه تنها نمایشگر 120 هرتزی بلکه لرزشگیر اپتیکال تصویر هم دارند. بنابراین منطقی نیست اپل پرچم داران خود را بدون حداقل یکی از این ویژگی ها راهی بازار کند.

در رابطه با گوشی های آیفون 13 تا به امروز خبرهای زیادی منتشر شده که از جمله مهم ترین آن ها می توان به تجهیز احتمالی آن ها به 1 ترابایت حافظه داخلی، رنگ بندی جدید، دوربین های بهبود یافته، حاشیه کوچک تر بالای نمایشگر و باتری های پرظرفیت تر اشاره نمود. هرچند این جزئیات هم فعلا در حد یک شایعه هستند و نمی توانیم به طور حتم به آن ها اعتماد کنیم. باید تا ماه سپتامبر منتظر بمانیم ببینیم طی این مدت چه خبرهای بیشتری پیرامون این گوشی ها منتشر می گردد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1676

به "تمام مدل های آیفون 13 احتمالا به لرزشگیر دوربین سنسور شیفت مجهز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام مدل های آیفون 13 احتمالا به لرزشگیر دوربین سنسور شیفت مجهز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید