تملک یا ساماندهی، راه حلهای مسائل خلازیل

به گزارش مجله اینمن، شهر: تملک سرقفلی های املاک وقفی بازار خلازیل به اعتباری 10 هزار میلیارد تومانی احتیاج دارد که در صورت فراهم نشدن این امکان، با تغییر پهنه محدوده بازار خلازیل می توان کسبه این بازار را ساماندهی کرد.

تملک یا ساماندهی، راه حلهای مسائل خلازیل

علی توکلی، شهردار منطقه 19 با اشاره به تعطیل شدن آدینه بازار خلازیل به خبرنگار شهر گفت: حدود 10 سالی بود که لکه بازار خلازیل در منطقه به وجود آمده بود و مردم زیادی گلایه داشتند مبنی بر اینکه تردد از پنجشنبه ها در آن محدوده سخت می گردد و اجناس بی هویت در شرایط رعایت نکردن مسائل بهداشتی در آنجا به فروش می رسد. بر همین اساس با هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس راهور، چند هفته ای است که مانع برگزاری این بازار می شویم.

او با بیان اینکه با نیروی انتظامی مذاکراتی اجرا شده که اگر امکانش فراهم باشد با انعقاد قراردادی بتوانیم این تعطیلی را دائمی کنیم، اضافه کرد: برنامه این است که در خلازیل نیز مانند بازار احسانی مسائل به تدریج بازار حل گردد؛ در بازار احسانی نیز در هفت ماه اول با نیروی انتظامی قرارداد بستیم و بعد از تثبیت شرایط، خود شهرداری منطقه این بازار را نگه داشت و حدود هزار دستفروش این بازار ساماندهی شدند.

توکلی درباره شرایط فروشنده ها و کسبه بازار خلازیل گفت: شرایط درباره بازار خلازیل و فروشنده های آن کمی سختتر از بازار احسانی است، چرا که همه کسبه خلازیل جنوبی از اوقاف مروی اجاره نامه دارند و سالهاست که اجاره پرداخت می نمایند و این اجاره نامه ها خرید و فروش شده و ایجاد حق نموده است.

شهردار منطقه 19 با بیان اینکه با این شرایط دو راه پیش رو داریم، شرح داد: نخستین راهکار تملک املاک است؛ در برآوردهای روزهای ابتدایی مدیریت شهری فعلی، هزینه این تملک حدود پنج هزار میلیارد تومان بود و در شرایط فعلی و در آخرین برآورد به 10 هزار میلیارد تومان رسیده است که البته در توان شهرداری نیست. به همین دلیل با ریاست جمهوری وارد مذاکره شدیم تا این مساله در بودجه سال آینده مجلس دیده گردد تا از کانال شرکت زیرساخت ها در وزارت راه و شهرسازی بتوانیم این تملک را انجام دهیم. همچنین نقطه ای در منطقه 20 شناسایی شده که تملک گردد و کسبه به آن مکان منتقل شوند.

توکلی با بیان اینکه راه دوم در صورت تملک نکردن، بحث ساماندهی است، ادامه داد: مسئله ای که در این بحث وجود دارد این است که خلازیل جنوبی در پهنه جی(G) و وسط پارک 180 هکتاری که تعریف شده واقع شده است. برای حل این مشکل نیز به کمیسیون ماده پنج درخواستی برای تغییر پهنه ارسال خواهیم کرد.

شهردار منطقه 19 در خاتمه یادآور شد: با گاراژ هایی که آلایندگی هوا را به موجب آتش زدن لاستیک ها و روکش سیم های مفتولی موجب می شدند نیز برخورد کردیم و سال گذشته حدود 40 گاراژ و سال جاری و تا کنون حدود 20 مورد که در شب ها آتش سوزی به راه می انداختند، به وسیله بند 20 و همچنین همکاری اوقاف تعطیل شدند.

خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1366

به "تملک یا ساماندهی، راه حلهای مسائل خلازیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تملک یا ساماندهی، راه حلهای مسائل خلازیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید