تنها 25 درصد کارکنان دولت دو دوز واکسن دریافت کردند

به گزارش مجله اینمن، تازه ترین گزارش از شرایط واکسیناسیون کارکنان دولت نشان می دهد که از جمعیت 2.4 میلیون نفری آنها 90درصد حداقل یک دوز واکسن دریافت نموده اند و 25 درصد یعنی حدود 600 هزار نفر دو دوز.

تنها 25 درصد کارکنان دولت دو دوز واکسن دریافت کردند

با لغو بخشنامه دورکاری آبان ماه سال 1399، سازمان اداری و استخدامی شرایط حضور و دورکاری کارکنان را گفت که طبق آن کارکنان موظف بودند از اول آبان ماه در محل کار حضور داشته باشند مگر این که مسئولان سازمان ها و دستگاه های مربوطه به تشخیص خود و براساس بخشنامه هیات وزیران در سال 1389 دورکاری اعمال نمایند.

طبق دستور سازمان اداری و استخدامی دستگاه ها موظف بودند از اول آبان مانع حضور کارکنانی که واکسینه نشده بودند، شوند. این سازمان اعلام نموده بود با توجه به حجم بالای واکسیناسیون و کاهش مراجعه به بیمارستان نسبت به سال گذشته، چنین تصمیمی برای حضور اتخاذ شده است.

اما تازه ترین گزارشی که لطیفی -رئیس سازمان اداری و استخدامی- در رابطه با شرایط واکسیناسیون کارکنان اعلام نموده است از این حکایت دارد که از مجموع دو میلیون و 400 هزار نفری کارکنان دولت که در سامانه پاکنام مشخصات آنها وجود دارد 89.5 تا نزدیک به 90 درصد واکسن دریافت کردند که 65 درصد در حال حاضر تک دوز هستند و 25 درصد هر دو دوز را دریافت نموده اند.

طبق این گزارش، از 10 درصدی که واکسن دریافت ننموده اند برآوردها نشان می دهد که حدود 3.5 درصد مادران دارای فرزند شیرخوار و یا بانوانی هستند که امکان دریافت واکسن ندارند. در همین حد یعنی حدود 3.5 درصد بیمارانی هستند که به علت منع پزشکی یا به علت ابتلا به کرونا فعلا نباید واکسن دریافت نمایند و حدود سه درصد دیگر نیز افرادی هستند که فعلا به هر علتی برای تزریق واکسن مراجعه ننموده اند.

اما آنالیز و محاسبه آمار ارائه شده از سوی رئیس سازمان اداری و استخدامی نشان می دهد که تزریق حدود 90 درصدی واکسن که از بین 2.4 میلیون کارکنان انجام شده، یعنی دو میلیون و 160 هزار نفر حداقل یک دوز را دریافت نموده اند که در بین آنها تعدادی دو دوز داشته اند.

براین اساس 65 درصد اعلامی در رابطه با افراد تک دوز هستند که به عبارتی یک میلیون و 560 هزار نفر از افرادی است که در حال حاضر فقط یک دوز دریافت نموده است. از سوی دیگر 25 درصدی که دو دوز واکسن دریافت نموده اند جمعیتی حدود 600 هزار نفر را در بین کل کارکنان دولت پوششی می دهند.

در کنار 90 درصدی که واکسن دریافت نموده اند 10 درصد دیگر هیچ دوز واکسنی نداشته اند. براین اساس محاسبات نشان می دهد که از جمعیت دو میلیون و 400 هزار نفری کارکنان دولت در حال حاضر 240 هزار نفر هیچ مراجعه ای برای واکسن نداشته اند که حدود 84 هزار نفر را مادران دارای فرزند شیرخوار یا بانوان که امکان دریافت واکسن ندارند را تشکیل می دهند، 84 هزار نفر منع پزشکی دارند و 72 هزار نفر برای تزریق واکسن مراجعه ننموده اند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1903

به "تنها 25 درصد کارکنان دولت دو دوز واکسن دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 25 درصد کارکنان دولت دو دوز واکسن دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید