محدودیت تردد به ایران تا 2 هفته، شهرداران همه کلانشهر ها انتخاب شده اند

به گزارش مجله اینمن، وحیدی با بیان این که رفت و آمد عمومی به کشور، به مدت دو هفته برقرار نیست، گفت: نباید با یک بی احتیاطی در مقابل سویه تازه کرونا که خیلی سریع انتقال پیدا می نماید، این شرایط مناسب از دست برود.

محدودیت تردد به ایران تا 2 هفته، شهرداران همه کلانشهر ها انتخاب شده اند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، احمد وحیدی وزیر کشور، عصر امروز (سه شنبه) در حاشیه نشست با شهرداران کلانشهرها، در جمع خبرنگاران گفت: امروز نشست با مسئولین شهرداری کلانشهر ها بود که در این نشست شهرداران مسائلی که در حوزه های مختلف داشتند را مطرح کردند.

وی افزود: برخی مسائل مربوط به حوزه قانون باید در قانون رسیدگی گردد، بخشی از مسائل در حوزه برخی آیین نامه هاست. بعلاوه برخی از مسائل مربوط به منابع درآمدی بود که مطرح شد و در خصوص حوزه حمل و نقل صحبت کردیم و درباره هوای پاک و رعایت محیط زیست نیز مصاحبه شد.

وزیر کشور ادامه داد: بعلاوه راجع به نظام منابع انسانی و سرمایه انسانی شهرداری ها و مسائلی که در این حوزه بود مصاحبه شده و درباره طرح جامع و طرح تفصیلی در شهر ها نکات و مسائلی بود که مطرح شد.

وی تاکید نمود: با توجه به اهمیت شهرداری ها و لزوم خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم و ایجاد رفاه و آسایش و محیط با نشاط برای مردم، لازم بود که این جلسه با شهرداران را برگزار کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه شهرداری ها با برخی از دستگاه ها مسائلی و مسائلی دارند که باید دنبال شوند، گفت: این مسائل فهرست شد که هرکدام باید جداگانه حل شوند. امیدواریم که با این کار جمعی بین شهرداری ها بتوانیم شرایط بهتری را در شهر ها ببینیم و مردم بتوانند بهتر از خدمات شهری استفاده نمایند.

وحیدی بعلاوه در پاسخ به سوالی در خصوص انتخاب شهرداران کلانشهرها، گفت: در همه کلانشهر ها شهردار های آن ها انتخاب شده است.

وزیر کشور بعلاوه در پاسخ به سوالی درباره کنترل و پیشگیری از سویه نو کرونا، گفت: این مورد در کشور ما یافت شد و از کشور امارات مسافری این ویروس را با خود آورده بود که باید تمهیدات لازم برای آن اندیشیده می شد.

وی با بیان این که تمهیدات و محدودیت هایی پیشگیری و کنترل سویه نو کرونا در چند بخش در نظر گرفته شد، گفت: قرار شد کشور هایی که بیشتر اروپایی و آفریقایی هستند و نقطه آغاز این سویه نو بودند، محدودیت های تردد به ایران داشته باشند. سایر کشور ها هم به مدت دو هفته در قالب هفت مورد که از قبل معین شده است، با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی مجاز به تردد هستند.

وزیر کشور با بیان این که رفت و آمد عمومی به مدت دو هفته برقرار نیست، گفت: تجار، سرمایه گذاران، دیپلمات ها و کسانی که برای درمان از قبل برنامه ریزی کردند، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و هفت سرفصلی که قبلا معین شده است، می توانند تردد نمایند.

وحیدی افزود: محدودیت های ترددی از داخل به خارج برای خارجی نیز دیده شد و برای ایرانیانی که از آن راستا ها می آیند باید حتما دو دوز واکسن را زده و پی. سی. آر منفی داشته باشند و در صورت لزوم، در مرز مجددا آزمایش پی. سی. آر از آن ها گرفته گردد و چنانچه پی. سی. آر آن ها منفی بود، می توانند وارد کشور گردد در غیر این صورت قرنطینه می شوند.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که در جلسه قرارگاه مقابله با کرونا بر ضرورت تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید شد که اجرایی گردد. دوز سوم واکسن کرونا ایمنی را به نسبت قابل توجهی بالا می برد. در وزارت بهداشت این موضوع آنالیز شد و در قرارگاه مقابله با کرونا تصویب و ابلاغ شد که به این موضوع اهتمام ورزند.

وزیر کشور بر ضرورت تشدید رعایت مقررات بهداشتی تاکید نمود و گفت: برخی از شهروندان نسبت به کرونا احساس عادی شدن شرایط را دارند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و یا سایر مقررات بهداشتی ضعیف شده است؛ بنابراین باید تاکید گردد که مراقبت های تشدید شوند.

وی گفت: امروز در شرایط خوبی هستیم و این شرایط خوب به همت مردم و مسوولان دست اندرکار بوده است و نباید با یک بی احتیاطی در مقابل ژسویه نو کرونا که خیلی سریع انتقال پیدا می نماید، این شرایط مناسب از دست برود. از مردم می خواهیم که همکاری های لازم را داشته باشند تا گرفتاری نوی از بابت این سویه نو نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1970

به "محدودیت تردد به ایران تا 2 هفته، شهرداران همه کلانشهر ها انتخاب شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت تردد به ایران تا 2 هفته، شهرداران همه کلانشهر ها انتخاب شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید