جان کری اوایل هفته آینده به چین سفر می نماید

به گزارش مجله اینمن، خبرنگاران: وزیر خارجه آمریکا میخواهد شنبه و یکشنبه آینده یعنی 16 و 17 می به پکن سفر نموده و با مقام های ارشد چینی در مورد موضوعات مختلف رایزنی و تبادل نظر کند.

جان کری اوایل هفته آینده به چین سفر می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به پکن در شرایطی قرار است اوایل هفته آینده انجام گردد که واشنگتن نگرانی های خود را نسبت به ادامه ادعاهای چین در مورد مالکیت آب های منطقه اعلام کرده است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

مساله کره شمالی نیز احتمالا یکی دیگر از موضوعات مهمی خواهد بود که جان کری در جریان این سفر با مقام های چینی در مورد آن رایزنی خواهد نمود.

جان کری عالی ترین مقام آمریکایی خواهد بود که پس از اقدام چین در تاسیس بانک سرمایه گذاری زیرساختی آسیا به پکن سفر خواهد نمود. تاسیس این بانک می تواند رهبری آمریکا در نظام مالی دنیا را با چالش جدی روبرو کند.

اواخر ژوئن قرار است تبادل نظرهای مالی و راهبردی چین و آمریکا در واشنگتن برگزار گردد و ژی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز در ماه سپتامبر به پایتخت آمریکا سفر خواهد نمود.

جان کری پس از سفر به چین میخواهد طی روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده نیز به سئول سفر کرده و با پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی ملاقات و تبادل نظر کند. مذاکره در مورد مقدمات سفر ژوئن رئیس جمهور کره جنوبی به آمریکا از مهمترین اهداف ملاقات کری با مقام های کره جنوبی خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 599

به "جان کری اوایل هفته آینده به چین سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان کری اوایل هفته آینده به چین سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید