جدیدترین سنسورهای دوربین موبایل سونی خبرساز شد!

به گزارش مجله اینمن، دیجیاتو نوشت: سونی هنوز به طور دقیق اعلام نکرده است که سنسورهای LYTIA جایگزین سنسورهای فعلی IMX خواهند شد یا خیر.

جدیدترین سنسورهای دوربین موبایل سونی خبرساز شد!

خیلی از هواداران دوربین های موبایل معمولاً در هنگام خرید در پی سنسورهای IMX سونی می گردند. این شرکت ژاپنی پارسال از برند تازه LYTIA برای سنسورهای تازه خود رونمایی کرد و حالا اولین محصولات از این خانواده معرفی شده اند.

سونی هنوز به طور دقیق اعلام ننموده است که سنسورهای LYTIA جایگزین سنسورهای فعلی IMX خواهند شد یا خیر؛ بااین حال، برخی از این سنسورهای تازه با سنسورهای موجود از سری IMX همپوشانی دارند. مدل پایه محصولات تازه سونی LYT500 نام دارد که یک سنسور 50 مگاپیکسلی با مقدار 1/2.93 اینچی و پیکسل های 0.6 میکرونی است.

این شرکت بعلاوه LYT600 را معرفی نموده که 50 مگاپیکسلی با مقدار 1/1.953 اینچی است و از قابلیت هایی مثل فوکوس اتوماتیک با تمام پیکسل ها بهره می برد. در جایگاه بعدی LYT700 وجود دارد که بازهم 50 مگاپیکسلی با مقدار 1/1.56 اینچی است و از HDR پشتیبانی می نماید.

مشخصات کلی سنسورهای تازه سونی LYTIA

چهارمین سنسور تازه سونی با نام LYT800 یک سنسور 53 مگاپیکسلی با مقدار 1/1.43 اینچی است که برای دستگاه های پریمیوم ساخته شده. این محصول اولین سنسور CMOS است که از ساختار پیکسلی با ترانزیستور دولایه پشتیبانی می نماید تا سطح سیگنال را به برترین حالت برساند.

درنهایت یک سنسور حرفه ای به نام LYT900 هم معرفی شده که 50 مگاپیکسلی با مقدار 1/0.98 اینچی است. این سنسور تقریباً 1 اینچی احتمالاً برای گوشی های پرچمدار به کار گرفته خواهد شد؛ هرچند هنوز اعلام نشده است که کدام محصولات میزبان سنسورهای تازه سونی خواهند بود. البته می توان حدس زد که جانشین دستگاه هایی مثل شیائومی 13 اولترا و اوپو فایند X6 پرو از این سنسورها بهره مند شوند.

سنسورهای CMOS تازه سونی همگی با حدود 50 میلیون پیکسل می توانند گزینه های خوبی برای بازار موبایل باشند و به راحتی جای سنسورهای IMX را بگیرند، اما هنوز نمی توان با اطمینان در این رابطه اظهارنظر کرد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم این شرکت در آینده چه تصمیماتی را اتخاذ می نماید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2288

به "جدیدترین سنسورهای دوربین موبایل سونی خبرساز شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین سنسورهای دوربین موبایل سونی خبرساز شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید