سلطه آی پد اپل بر بازار جهانی تبلت

به گزارش مجله اینمن، بر اساس آمار منتشرشده، اپل توانسته است با فروش 15.2 میلیون دستگاه آیپد، سلطه خود بر بازار جهانی تبلت را حفظ کند.

سلطه آی پد اپل بر بازار جهانی تبلت

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، طبق آمار شرکت تحقیقاتی Canalys، سلطه اپل بر بازار جهانی تبلت در سه ماهه سوم سال 2020 ادامه داشته است؛ به طوری که به دلیل همه گیری ویروس کرونا و به تبع آن، افزایش دورکاری و تقاضا برای خرید آیپد، فروش آن نسبت به سال گذشته 47 درصد رشد به ثبت رسانده است.

بر اساس گزارش Canalys،اپلدر سه ماهه منتهی به سپتامبر (شهریور) 15.2 میلیون دستگاه آیپد به فروش رسانده است؛ درحالی که در بازه زمانی مشابه در سال میلادی گذشته، 10.4 میلیون دستگاه آیپد به فروش رسانده بود. کوپرتینویی ها با عملکرد خوب توانسته اند 34.4 درصد سهم بازار جهانی را در سه ماهه سوم 2020 به خود اختصاص دهند.

سامسونگ در سه ماهه سوم با جهشی عظیم، تخمین زده می گردد که 9 میلیون دستگاه تبلت به بازار عرضه نموده است و سهم 20.4 درصدی از بازار جهانی به خود اختصاص داده و نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، رشد فروش 79.8 درصدی داشته است. هواوی با فروش 5.1 میلیون دستگاه تبلت و سهم 11.3 درصدی، در صندلی سوم پرفروش ترین برندهای بازار قرار گرفته است.

آمازونو لنوو با فروش 5 و 4.2 میلیون دستگاه تبلت و سهم بازار 11.3 و 9.1 درصدی، به ترتیب صندلی های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس برآورد Canalys، اپل در میان فروشندگان رایانه شخصی، در صندلی دوم واقع شده است. این شرکت تحقیقاتی اکنون تبلت را در گروه رایانه های شخصی قرار داده است.

نتایج به دست آمده و عملکرد خوب اپل به واسطه همه گیری جهانی ویروس کرونا است که بسیاری را مجبور به کار در خانه یا شرکت در برنامه های یادگیری از راه دور نموده. اپل در ماه سپتامبر (شهریور) مدل جدیدی از آیپد ایر را با طراحی مشابه آیپد پرو و سخت افزاری قدرت مند راهی بازار کرد که انتظار می رود در فروش آینده اپل تأثیرگذار باشد. پیش تر اپل در گزارش درآمد سه ماهه چهارم 2020، از فروش 6.8 میلیارد دلاری آیپد گفته بود که در مقایسه با درآمد 4.66 میلیارد بازه زمانی مشابه در سال گذشته، عملکردی فراتر از انتظار برای اپل به ارمغان آورده است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1339

به "سلطه آی پد اپل بر بازار جهانی تبلت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطه آی پد اپل بر بازار جهانی تبلت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید