جشنواره طنین مسجد بسترساز ارایه نگاهی نوین در عرصه فراوری فیلم های دینی است

به گزارش مجله اینمن، شاه حسینی، با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد در سطح کشور به ویژه در روستا ها گفت: این جشنواره بسترساز ارایه نگاهی نوین در عرصه فراوری فیلم های دینی است.

جشنواره طنین مسجد بسترساز ارایه نگاهی نوین در عرصه فراوری فیلم های دینی است

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از فهما، انسیه شاه حسینی با اشاره به فرایند رو به رشد جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد اظهار کرد: این اتفاق در عرصه هنر می تواند منجر به نتایج پرباری گردد چراکه مسئولان جشنواره اهتمام جدی نسبت به برپایی و توسعه آن دارند.

این کارگردان اضافه نمود: بخت با من یار بود که از اولین دوره رویداد ملی فهما و جشنواره های هنری مرتبط با ستاد هماهنگی کانون های مساجد همکاری مستمر با مجموعه مذکور داشتم و در بخش های مختلف داوری نموده ام، در نتیجه فیلم ها، فیلمنامه ها و انیمیشن های مختلفی را از ابتدا دیدم و با توجه به فرایند رو به رشدِ سطحی کیفی آثار، اطمینان دارم که این جشنواره آینده موفقی را پیش رو دارد.

داور چهارمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد توضیح داد: با وجودی که با جشنواره نسبتا کوچک و جمع و جوری مواجهیم، اما بهترین وصف در خصوص ثمره و نتیجه این رویداد هنری این ضرب المثل است: رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود، واقعیت آن است که هرسال آثار ارسالی بهتر شدند و مسائل سال قبل را ندارند. هر سال حرف جدید و کار های دقیق تری را در این جشنواره می بینیم.

شاه حسینی همچنین با اشاره به اهمیت فراوری در عرصه رسانه و هنر اضافه نمود: یکی از نکات قابل توجه در جشنواره طنین مسجد این بود که تعدادی از فیلم نامه های سال گذشته را سال جاری در قاب فراوری فیلم در جشنواره مشاهده کردم که نشان از جدیت کار و توجه به امر فراوری و مهمتر از آن حمایتی است که از سوی ستاد فهما از آثار بچه های مسجد می گردد.

وی ادامه داد: همه فیلمسازان بالاخره از یک نقطه کار خود را شروع کردند، فیلم سازان این جشنواره نیز از مسجد شروع کردند و از آنجایی که کانون های مساجد انشعاب وسیعی در سراسر کشور داشته و در کوچکترین روستا ها نیز حضور دارد، طبیعتا فرصت و بستری مناسب برای انتقال تجربه ها و رقم زدن کاری وسیع در عرصه فیلم سازی در این جشنواره رقم خورده است.

شاه حسینی با بیان اینکه مأوای مسجدی این جشنواره یک امتیاز محسوب می گردد، گفت: از اول انقلاب اسلامی نیز مساجد بسیار فعال بودند و در واقع مرکز تمامی اقدامات و فعالیت ها به شمار می رفتند، از اعزام به جبهه تا تهیه ارزاق عمومی و مسایل فرهنگی. اکنون بسیاری از اساتید دانشگاه در عرصه هنر و ادبیات کسانی هستند که روزگاری در مسجد فعالیت فرهنگی داشتند.

وی اضافه نمود: با توجه به این مساله به نظرم دورنمای این جشنواره روشن است به ویژه که سال جاری بخش روستایی نیز به جشنواره اضافه شد؛ من به عنوان یک معلم که به سراسر ایران سفر داشتم و روستا های کوچک و بزرگی را به چشم دیدم معتقدم که برگزاری این جشنواره در سطح روستا ها تاثیر بسزایی بر مقوله فرهنگی می گذارد، همین که اهل روستا بدانند که در این رویداد فرهنگی جایگاهی ویژه به آن ها اختصاص یافته است، می تواند زمینه سازی و انگیزه برای فعالیت نوجوانان و جوانان روستایی فراهم گردد.

این کارگردان گفت: با حمایتی که امروز از کانون های فرهنگی هنری مساجد نسبت به برگزاری چنین جشنواره هایی شاهد هستیم معتقدم در آینده شاهد تربیت فیلمسازان حرفه ای برخاسته از مسجد خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1669

به "جشنواره طنین مسجد بسترساز ارایه نگاهی نوین در عرصه فراوری فیلم های دینی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره طنین مسجد بسترساز ارایه نگاهی نوین در عرصه فراوری فیلم های دینی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید