خبرنگاران برگزیدگان نخستین جشنواره مجازی نمایشخونه معرفی شدند

به گزارش مجله اینمن، ساری - خبرنگاران - برگزیدگان نخستین جشنواره مجازی نمایشخونه ویژه بچه ها و نوجوانان مازندران با رأی هیأت داوران این جشنواره معرفی شدند.

خبرنگاران برگزیدگان نخستین جشنواره مجازی نمایشخونه معرفی شدند

مسئول کمیته کودک و نوجوان انجمن هنرهای نمایشی مازندران با بیان این که جشنواره نمایشخونه در سه محور نمایش، نمایش عروسکی و قصه گویی برگزار شد، به خبرنگار خبرنگاران گفت: هیأت داوران نخستین جشنواره استانی نمایشخونه با در نظر دریافت معیارهایی مانند خلاقیت، فضاسازی، انتخاب داستان، طراحی صحنه، کادر دوربین و برخی معیارهای فنی دیگر پس از بررسی 60 اثر راه یافته به بخش نهایی از بین بیش از 100 اثر متقاضی حضور در جشنواره، 19 کودک و نوجوان و یک گروه نمایشی را شایسته کسب رتبه های برتر بخش های مختلف این جشنواره دانستند.

مینو طوسی اضافه کرد : در مرحله نهایی 40 اثر مربوط به بخش قصه گویی و 20 اثر نیز مربوط به بخش نمایش و نمایش عروسکی بود که هیأت داوران این بخش متشکل از رجبعلی فلاح، تقی اسفندیار و یوسف یونسی پس از بررسی 20 اثر در بخش نمایش عروسکی سیده مهتا یوسفی را به عنوان برگزیده این بخش معرفی کردند و آدرینا لنگوری را شایسته تقدیر دانستند.

وی گفت : در بخش نمایش نیز آرام محمد نتاج، مانلی فرخ زاد و امیرعباس گلچین به ترتیب رتبه های اول، دوم و سوم را کسب کردند. همچنین در این بخش از سامیا خلیل نژاد و حسین زارعی و گروه نمایش وجود با بازی پارمین الفیان، ترنم پیراسته و متانت بابانژاد نیز تقدیر شد.

مسئول کمیته کودک و نوجوان انجمن هنرهای نمایشی مازندران با اشاره به داوری آثار بخش قصه گویی توسط علی مراد خرمی، عارفه ذراری و علیرضا سعیدی اعلام نمود: در بخش قصه گویی گروه های سنی ب و ج آریانا شکری، محمدمهدی مرادی و هلیا محمدی رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و از رایکا رنجبر تقدیر شد.

به گفته وی در بخش کتابخوانی این گروه سنی هم آدرینا فروزش اول شد، سیده فرنیا واحدی رتبه دوم را کسب کرد و آنیسا التفاتی شایسته تقدیر معرفی شد.

طوسی درباره برگزیدگان بخش قصه گویی و کتابخوانی گروه سنی د نیز اظهار کرد: در بخش قصه گویی این گروه سنی به ترتیب فرحناز دریایی، فرنیا عباسیان و یگانه خوشخو اول تا سوم شدند و در بخش کتابخوانی هم سرنا اسدی اول و مریم طالبیان دوم شد.

دبیر نخستین جشنواره مجازی نمایشخونه اعلام نمود: با توجه به شرایط کرونایی موجود، آثار برگزیده و منتخب جشنواره در صفحه اینستاگرام انجمن نمایش مازندران به نشانی mazandarantheater-a منتشر خواهد شد.

وی درباره برنامه ریزی برای برگزاری دوره دوم این جشنواره گفت: با توجه به استقبال مناسی که در نخستین دوره این جشنواره دیده شد و همچنین کشف استعدادهای نمایشی در رده های سنی کودک و نوجوان استان، در نظر داریم که در صورت حمایت نهادهای فرهنگی مرتبط و دریافت اعتبار لازم، دوره بعدی این جشنواره را به صورت منطقه ای برای بچه ها و نوجوانان استان های شمالی برگزار کنیم. اما این موضوع منوط به حمایت شدن از دبیرخانه این جشنواره مجازی است.

طوسی یادآور شد: سعی می کنیم با برگزاری دوره های آموزشی برای برگزیدگان این جشنواره، استعدادهای کشف شده را رها نکنیم و در راستا حرفه ای شدن تشویق کنیم و پرورش دهیم.

نخستین جشنواره مجازی نمایشخونه توسط کانون تئاتر کودک و نوجوان انجمن هنرهای نمایشی مازندران با توجه به محدودیت های دوران شیوع کرونا و دور ماندن بچه ها در فضاهای فرهنگی و هنری، به منظور تولید آثار نمایشی با موضوع حضور و فعالیت بچه ها و نوجوانان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی استان، حوزه هنری، کانون پرورش فکری و سازمان صدا و سیمای مازندران برگزار شد.

متوقف نشدن آموزش و رویدادهای نمایشی در دوره شیوع کرونا برای بچه ها و نوجوانان و همچنین ترغیب خانواده ها به تولید آثار نمایشی خلاقانه در منزل بر اساس قصه ها از اهداف برگزاری این جشنواره بودند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1292

به "خبرنگاران برگزیدگان نخستین جشنواره مجازی نمایشخونه معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برگزیدگان نخستین جشنواره مجازی نمایشخونه معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید