خبرنگاران شیرینی احکام قضات کرمانشاه زیر زبان دانش آموزان دره دراز

به گزارش مجله اینمن، کرمانشاه- خبرنگاران- دانش آموزان دبستان امامت در محله فقیرنشین دره دراز شهر کرمانشاه ساعت 11 روز چهارشنبه در حیاط مدرسه به صف شدند تا کیف و کفش و لوازم التحریر نو هدیه بگیرند؛ هیچ یک از آنها نمی دانست این هدیه ها نتیجه اجرای حکم یک قاضی دادگستری است که به بدست شان رسیده است.

خبرنگاران شیرینی احکام قضات کرمانشاه زیر زبان دانش آموزان دره دراز

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، طرح مجازات های جایگزین حبس و شلاق در قالب قرارهای تعلیق تعقیب، تعویق صدور حکم و تعلیق اجرای مجازات از حدود سه ماه پیش در شعبه 113 دادگاه کیفری 2 شهرستان کرمانشاه شروع شده و تا به امروز 30 فقره حکم در این راستا صادر شده است.

در این طرح قضات شعبه 113 افرادی را که مرتکب جرم های سبک و خفیف می شوند، به جای زندان و شلاق به جریمه های اقتصادی خیرخواهانه محکوم می نمایند.

یک نمونه از آن محکوم شدن تعدادی از مجرمان به توزیع 100 بسته حمایتی در بین دانش آموزان دبستان امامت در محله محروم دره دراز در غرب شهر کرمانشاه بود.

دانش آموزان دبستان امامت در محله محروم دره دراز در غرب شهر کرمانشاه

دانش آموزان این دبستان ساعت 11 روز چهارشنبه در حیاط مدرسه به صف شدند تا کیف و کفش و لوازم التحریر نو هدیه بگیرند؛ تقریبا هیچ یک از آنها نمی دانست که این هدیه ها از کجا و چگونه بدستشان رسیده اما صدای خنده و شادی شان فضای مدرسه را پر نموده بود.

آنان پس از دریافت یاری ها، در گروه های چندنفره پراکنده شدند و سعی کردند که کفش مناسب پا و کیف مورد علاقه خود را پیدا نمایند؛ بازار عضو کردن وسایل تا مدتی گرم بود تا اینکه همه به مراد دل شان رسیدند.

تصاویر بیشتر از توزیع بسته های حمایتی در دبستان امامت کرمانشاه

محکومیت متهمان 30 پرونده به تهیه بسته حمایتی

رییس شعبه 113 دادگاه کیفری 2 شهرستان کرمانشاه در مدرسه امامت و در جمع خبرنگاران گفت: متهمان حدود 30 پرونده به تهیه لوازم التحریر، کیف و کفش برای دانش آموزان کم بضاعت محکوم شده اند که با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، دبستان امامت به عنوان نخستین مدرسه برای توزیع این لوازم انتخاب شد.

شهرام امیراحمدی با بیان اینکه ارزش اقتصادی این بسته ها حدود 25 میلیون تومان است، گفت: امیدوارم این هماهنگی بین اداره کل آموزش و پرورش و دستگاه قضایی استان ادامه پیدا کند تا بتوانیم دانش آموزان کم بضاعت بیشتری را زیرپوشش این طرح قرار دهیم.

امیر احمدی همچنین درباره تفاوت این طرح با سایر طرح های جایگزین مجازات حبس گفت: در سال های گذشته طرح هایی به عنوان محکومیت به انجام خدمات عمومی در نهادهایی مانند بهزیستی، شهرداری و... به عنوان مجازات جایگزین حبس داشتیم اما طرح کنونی با آن ها متفاوت است و اجرای آن به تازگی شروع در استان شده است.

او در عین حال گفت: البته در ایام زلزله سرپل ذهاب بعضی از همکاران ما در سراسر کشور متهمان را به خرید لوازم مورد احتیاج زلزله زدگان محکوم می کردند و پس از شیوع ویروس کرونا و مسائل کسب و کارها و معیشتی مردم نیز دستگاه قضایی استان اجرای این طرح را با هدف یاری به خانواده های کم بضاعت شروع نموده است.

شهرام امیر احمدی رئیس شعبه 113 دادگاه کیفری دو شهرستان کرمانشاه

فقط برای جرایم سبک و متهمان بی سابقه

به گفته امیر احمدی طرح مجازات جایگزین حبس درباره جرایم خشن و سنگین اجرا نمی گردد و تنها شامل جرایم سبک، کم اهمیت، خانوادگی و به ویژه پرونده هایی است که متهمان آنها افراد جوان و بدون سابقه کیفری هستند.

او اضافه کرد: مجازات حبس برای این دسته از افراد نه تنها نتیجه اصلاح گرایانه نخواهد داشت بلکه آسیب های زیادی هم برای آنان، خانواده هایشان و و جامعه به دنبال دارد.

براساس ماده 79 قانون مجازات اسلامی، اجرای مجازات های جایگزین برای جرایم سبک و خفیف در نظر گرفته می گردد و اجرای آن به نظر قاضی، سابقه متهم، گذشت شاکی، شخصیت، سن و سال و... متهم بستگی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1237

به "خبرنگاران شیرینی احکام قضات کرمانشاه زیر زبان دانش آموزان دره دراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شیرینی احکام قضات کرمانشاه زیر زبان دانش آموزان دره دراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید