خبرنگاران نارضایتی انگلیسی ها از واکنش کند دولت به بحران کرونا

به گزارش مجله اینمن، تهران- خبرنگاران- نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد بیشتر مردم انگلیس واکنش دولت بوریس جانسون نخست وزیر به کرونا را بسیار کند ارزیابی می نمایند.

خبرنگاران نارضایتی انگلیسی ها از واکنش کند دولت به بحران کرونا

به گزارش خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، بیشتر مردم انگلیس فکر می نمایند که دولت بوریس جانسون به اندازه کافی سریع در بحران کرونا عمل ننموده است. از سوی دیگر نخست وزیر معتقد است که او همه کار را به درستی انجام داده است.

نظرسنجی جدید موسسه ایپسوس موری نشان می دهد دو سوم انگلیسی ها معتقدند که دولت در لندن خیلی طولانی صبر نموده است تا محدودیت های اجتماعی را اجرا کند.

بر این اساس 66 درصد انگلیسی ها معتقدند که دولت خیلی مردد عمل نموده است. این در حالی است که در نظرسنجی دو هفته پیش ، این نسبت 57 درصد بود. نظرسنجی اخیر بین 24 تا 27 آوریل (پنجم تا هشتم اردیبهشت) ،صورت گرفته و در جریان آن از حدود یک هزار بزرگسال انگلیسی مصاحبه شده است.

با وجود انتقادهای موجود نخست وزیر بوریس جانسون از اقدامات دولتش دفاع می نماید. این سیاستمدار محافظه کار روز گذشته (پنج شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود گفت: ما کار درست را در زمان مناسب انجام دادیم. جانسون پس از ابتلا به بیماری کووید-19 و بهبودش، دیروز برای اولین بار در این کنفرانس شرکت کرد.

وی پس از استراحت چند هفته ای روز دوشنبه گذشته به کرسی دولت در خیابان داونینگ بازگشت.

به گفته وی این کشور اکنون قله همه گیری را پشت سر گذاشته است. تعداد آلودگی های جدید به آرامی کاهش می یابد و این اکنون در تعداد قربانیان نیز مشهود است.

هر چند آمارهای موجود خلاف این ادعا را ثابت می نماید. انگلیس اکنون کشوری است که دومین کانون کرونا در اروپا به شمار می رود.

آمارهای انگلیس روز چهارشنبه به طرز چشمگیری افزایش یافت، زیرا تا این روز مرگ و میر در خانه های سالمندان و خانواده های شخصی محاسبه نشده بود.

تا عصر چهارشنبه ، 26 هزار و 700 مرگ و میر ناشی از این بیماری ثبت شده بود و فقط در ایتالیا تعداد بیشتری وجود داشت.

ویروس کرونا تا زمان مخابره خبر 3 میلیون و 308 هزار و 643 نفر از اتباع 210 کشور دنیا را مبتلا نموده و 234 هزار و 123 نفر نیز بر اثر آن فوت نموده اند.

امریکا با یک میلیون و 95 هزار و 210 نفر مبتلا به کرونا و 63 هزار و 861 نفر فوت در رتبه اول دنیای واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1025

به "خبرنگاران نارضایتی انگلیسی ها از واکنش کند دولت به بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نارضایتی انگلیسی ها از واکنش کند دولت به بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید