تور اروپا: مکرون: اروپایی ها در قبال آمریکا سادگی را کنار بگذارند

به گزارش مجله اینمن، رئیس جمهور فرانسه گفت: اروپایی ها باید با نتیجه گیری از انتخاب های راهبردی تازه آمریکا که به رقابت با چین روی آورده است، سادگی را کنار بگذارند.

تور اروپا: مکرون: اروپایی ها در قبال آمریکا سادگی را کنار بگذارند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز سه شنبه گفت: اروپایی ها باید با نتیجه گیری از انتخاب های راهبردی تازه آمریکا که به رقابت با چین روی آورده است، سادگی را کنار بگذارند.

رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری با نخست وزیر یونان در واکنش به باخت فرانسه در قرارداد زیردریایی ها با استرالیا به نفع آمریکا، هشدار داد: هنگامی که ما تحت تأثیر فشار قدرت هایی قرار می گیریم که در بعضی مواقع تشدید می گردد، واکنش نشان می دهیم و نشان می دهیم که ما هم قدرتمندیم و قادریم از خود دفاع کنیم و تسلیم تنش نمی شویم. این کار تنها برای این است که به ما احترام بگذارند.

او اعلام کرد: آمریکا متحد دیرینه و ارزشمند ماست، اما متأسفانه شاهدیم که آمریکا از بیش از 10 سال گذشته ابتدا بر خود تمرکز می نماید و منافع راهبردی دارد که متمایل به سمت منطقه چین-اقیانوس آرام است.

او که برای امضای قرارداد فروش سه ناوچه نظامی به یونان رفته است، تأکید کرد: این حق آن ها و حاکمیت خود آنهاست اما در این میان اگر ما نخواهیم (از این ماجرا) برای خود نتیجه گیری کنیم، بسیار ساده ایم و مرتکب اشتباه بزرگی می شویم.

مکرون گفت: ما اروپایی ها باید با همین عمل گرایی و شفافیت سهم خود را برای محافظت از خودمان بگیریم. موضوع جایگزینی ائتلاف با آمریکا یا جانشینی مطرح نیست بلکه موضوع حفظ صندلی اروپا در چارچوب ناتوست. از ما خواسته شده تا برای حفاظت از خودمان بیشتر کوشش کنیم و به نظر من این اقدامی مشروع است؛ بنابراین وظیفه ماست که این کار را انجام دهیم.

دولت فرانسه در پی بحران اخیر با کانبرا، لندن و واشنگتن بر سر پیمان امنیتی آکوس که منجر به لغو قرارداد فروش زیردریایی های این کشور به استرالیا شد، تبادل نظر های دفاعی با انگلیس را به حالت تعلیق درآورد. این قرارداد موجب ضرری چندین میلیارد دلاری به فرانسه شده و این کشور هم در مقابل مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا و استرالیا را به چالش کشیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1841

به "تور اروپا: مکرون: اروپایی ها در قبال آمریکا سادگی را کنار بگذارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: مکرون: اروپایی ها در قبال آمریکا سادگی را کنار بگذارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید