حمایت وزیر آلمانی از درخواست فرانسه برای تشکیل اتحادیه دفاعی اروپایی

به گزارش مجله اینمن، وزیر توسعه آلمان درخواست رئیس جمهور فرانسه مبنی بر ازوم تشکیل اتحادیه دفاعی اروپایی را درست ارزیابی کرد.

حمایت وزیر آلمانی از درخواست فرانسه برای تشکیل اتحادیه دفاعی اروپایی

با قیمت تور آلمان بهار از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گرت مولر، وزیر توسعه آلمان در مصاحبه با ان تی وی آلمان تاکید نمود که ما به یک پاسخ اروپایی به چالش هایی که از طرف چین و همچنین مواضع جدید آمریکا ایجاد می گردد احتیاج داریم.

وی اضافه کرد: اروپا به اندازه کافی قدرتمند است تا هم سطح با آمریکا و چین عمل کند. اما اروپا در صورتی که هر یک از 27 عضو این اتحادیه کار خود را انجام دهد به اندازه کافی قدرتمند نخواهد بود.

مولر در ادامه درباره درخواست رئیس جمهور فرانسه مبنی بر لزوم تشکیل یک اتحادیه دفاعی اروپایی گفت: این یک موضع گیری قدرتمندانه از طرف ماکرون است، در سال 1954 فرانسوی ها مخالف اتحادیه دفاعی اروپایی بودند و حالا این پیغام درستی از طرف ماکرون است.

وی همچنین گفت: نظامیان بیشتر در هر کشور عضو این اتحادیه امنیت بیشتر نمی آورد. ما اروپاییان باید تأثیرات هم افزایی را با همکاری هم به جلو ببریم. این مسئله همچنین برای یک رویکرد قدرتمندانه تر در زمینه سیاست توسعه و امنیت ضروری است.

وی در ادامه پیشنهادات اصلاحی ماکرون را کاملاً درست ارزیابی نموده و گفت: این پیشنهادات دینامیک ایجاد می نماید. آلمان و فرانسه باید این دینامیک را در اتحادیه اروپا پیش ببرند و این مسئله همچنین در نهادهای اروپایی باید شکل گیرد. اصل تصمیم گیری به اتفاق آراء در سیاست توسعه ای و سیاست خارجی ما را فلج می نماید. ما به تصمیم گیری بر اساس رای اکثریت احتیاج داریم. در زمینه سیاست امنیتی ما سال هاست که قدمی رو به جلو نگذاشته ایم.

وزیر توسعه آلمان در ادامه به این مسئله انتقاد وارد کرد که آفریقا از موضوعات مورد بحث در کنفرانس امنیتی مونیخ نیست و گفت: این مسئله متأسفانه در کنفرانس امنیتی نقش مهمی نداشت و این در حالی است که این مسئله چالش بزرگی برای اروپا است.

وی بد شدن اوضاع این منطقه را عامل هجوم بیشتر پناهندگان به اتحادیه اروپا دانسته و گفت: حدود 600 میلیون نفر در آفریقا هیچ دسترسی به برق ندارند. پاسخ اروپا باید انتقال تکنولوژی به این منطقه باشد.

وزیر توسعه آلمان یک استراتژی اروپایی مشترک در قبال آفریقا را ضروری دانسته و خواهان توجه بیشتر اروپا به این مسئله در سال 2020 شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 775

به "حمایت وزیر آلمانی از درخواست فرانسه برای تشکیل اتحادیه دفاعی اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت وزیر آلمانی از درخواست فرانسه برای تشکیل اتحادیه دفاعی اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید