موزه نفرت انگیزترین غذاهای دنیا در سوئد بازگشایی می گردد

به گزارش مجله اینمن، در موزه نفرت انگیزترین غذاهای دنیا بعضی از عجیب ترین و چندش آورترین غذاهایی که مردم بعضی کشورهای دنیا می خورند، به نمایش گذاشته شده اند. از جمله این غذاها می توان به سوپ خفاش و مغز میمون اشاره نمود.

موزه نفرت انگیزترین غذاهای دنیا در سوئد بازگشایی می گردد

به تازگی موزه جدیدی در مالمو، سومین شهر بزرگ سوئد، افتتاح شده که ادعا می نماید نفرت انگیزترین غذاهای دنیا را به نمایش گذاشته است. در داخل موزه، غرفه های مختلفی وجود دارد که غذاهای عجیبی که مردم برخی کشورها می خورند، در آن ها دیده می گردد؛ از جمله این غذاها می توان به گوشت کوسه تخمیر شده، سوپ خفاش، پنیر کرم زده و لارو مورچه اشاره نمود. ظاهر و بوی برخی از این غذاها آنقدر چندش آور است که جلوی درب ورودی موزه به بازدیدنمایندگان کیسه ای برای استفراغ داده می گردد!

ساموئل وست، بنیان گذار موزه نفرت انگیزترین غذاهای دنیا می گوید:

من می خواهم مردم در خصوص آنچه به نظرشان منزجرنماینده است، فکر نمایند تا متوجه شوند که انزجار در واقع امری نسبی است و به نگاه مخاطب بستگی دارد. معمولا چیزهایی که ما با آن ها آشنا نیستیم ممکن است در نظرمان نفرت انگیز باشند، درحالی که چیزهایی که با آن ها بزرگ شده و با آن ها آشنا هستیم، صرف نظر از اینکه چه هستند، برایمان نفرت انگیز نخواهند بود.

خیلی از غذاها برای همه مردم دنیا مجذوب نماینده هستند، اما برخی دیگر تنها با عادات غذایی یک فرهنگ خاص تطابق دارند. 80 غذایی که در این موزه به نمایش گذاشته شده اند، متعلق به گروه دوم هستند. تعداد زیادی از این خوراکی های لذیذ! متعلق به آسیا و اروپا هستند، البته بیشتر آن ها در رتبه اول به چین و در پی آن، به ایالات متحده تعلق دارند. در واقع، غذاهای آمریکایی موجود در این موزه نسبت به غذاهای متعلق به آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی، آفریقا و استرالیا بیشتر هستند. از جمله غذاهای موردعلاقه آمریکایی ها که در این موزه وجود دارد، سالاد ژله با پاستا است.

برخی از غذاهای موزه ممکن است طعم واقعا خوبی داشته باشند، اما فرایند آماده کردن آن ها باعث آزار شدید حیوانات می گردد. یکی از این غذاها، خوراک فرانسوی فوئگرا است، که در واقع کبد اردکی است که به زور، با یک لوله تغذیه نماینده به آن اندازه زیادی ذرت خورانده شده است. مثال دیگری از این غذاها، مغز میمون است که در چین خورده می گردد و گفته شده در گذشته، درحالی که حیوان هنوز زنده بوده است، مغز آن را می خوردند.

خوراک فرانسوی توکا (Ortolan)، نیز از جمله این غذاهاست. توکا، یک پرنده کوچک است که حدود 12 سانتیمتر طول داشته و در پاییز هنگام مهاجرت به آفریقا شکار می گردد. سپس آن را در قفس های تاریک نگهداری می نمایند که باعث می گردد آنقدر دانه بخورد که وزنش دو برابر گردد. سپس پرنده را زنده زنده در یک ظرف آب غرق می نمایند و درسته آن را می پزند. معمولاً هنگام سرو این خوراک، یک دستمال کاغذی بزرگ روی سر آن قرار می دهند که گفته می گردد برای پنهان کردن شرمشان از خداوند است. برخی دیگر نیز می گویند این کار صرفاً برای کاهش بویی است که از دهان پرنده متصاعد می گردد.

بیشتر غذاهای نمایش داده شده در موزه، واقعی و تازه هستند؛ به جز آن هایی که تهیه شان بسیار سخت است یا غذاهایی که با آزار حیوانات تهیه می شوند. این غذاها در عوض با مدل های پلاستیکی یا عکس نمایش داده می شوند. غذاهای بد بو در شیشه های آزمایشگاهی مخصوص قرار داده می شوند تا بوی آن ها به بیرون درز نکند. تقریباً نیمی از غذاها یک روز در میان جایگزین می شوند؛ از این رو باز نگه داشتن این موزه بسیار پر هزینه است. به همین علت، موزه نفرت انگیزترین غذاهای دنیا، فقط به مدت سه ماه، یعنی تا خاتمه ژانویه 2019 باز خواهد بود.

ساموئل وست به روزنامه the local گفت:

هدف اصلی ما ایجاد اوقاتی مفرح و سرگرم نماینده برای بازدیدنمایندگان است. اما بعلاوه امیدوار هستیم که بتوانیم تصورات مردم را درباره چیزهایی که خوراکی هستند، به چالش بکشیم. آیا وقتی که شما به راحتی گوشت گاو را می خورید، خوردن ملخ واقعاً نفرت انگیز است؟

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2021

به "موزه نفرت انگیزترین غذاهای دنیا در سوئد بازگشایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه نفرت انگیزترین غذاهای دنیا در سوئد بازگشایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید