وزیر دفاع آلمان فشار ترامپ برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف را تأیید کرد

به گزارش مجله اینمن، وزیر دفاع آلمان گزارش های منتشر شده مبنی بر اینکه دولت آمریکا کشورهای اروپایی را برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف برجام تحت فشار قرار داده، تأیید کرد.

وزیر دفاع آلمان فشار ترامپ برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف را تأیید کرد

با تور آلمان زمستان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام ارشد دولت آلمان روز پنج شنبه تأیید کرد که کاخ سفید کشورهای اروپایی را تحت فشار قرار داده است تا با فعال کردن ساز و کار محل اختلاف توافق هسته ای، تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران را احیا نمایند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، آنه گرت کرامپ-کارن باوئر وزیر دفاع آلمان که در یک نشست خبری در لندن پایتخت انگلیس صحبت می کرد، گزارش اخیر روزنامه واشنگتن پست در خصوص فشار واشنگتن به اروپایی ها را تأیید کرد.

وی گفت: این اعلام موضع یا تهدید... وجود دارد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده چند روز پیش در پیغامی محرمانه به سه کشور اروپایی حاضر در برجام هشدار داده است که در صورت عدم همراهی این کشورها با سیاست های ضد ایرانی واشنگتن، آمریکا بر واردات خودرو از اروپا 25 درصد تعرفه وضع می نماید. (جزئیات بیشتر)

این پیغام تنها چند روز پیش از آن ارسال شده که آلمان، فرانسه و انگلیس رسما اعلام نمودند که ساز و کار حل اختلاف توافق هسته ای را فعال می نمایند. این ساز و کار در صورت عدم حل اختلاف میان طرف های برجام، می تواند اعضا را به شرایط پیش از توافق هسته ای بازگردانده و قطعنامه های تعلیق شده شورای امنیت علیه ایران را احیا کند.

وزیر دفاع آلمان هرچند امروز این گزارش را تأیید کرد، اما مدعی شد که تصمیم کشورهای اروپایی برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف، تحت فشار آمریکا انجام نگرفته و اروپایی ها مستقلا این تصمیم را اتخاذ نموده اند.

وی همچنین گفت اروپا به کارزار فشار حداکثری که سیاست رسمی آمریکا در قبال ایران است، نپیوسته است.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه سال جاری در نخستین سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای، اعلام نمود در واکنش به عدم تحقق وعده اروپا برای جبران آثار منفی تحریم های آمریکا، به مرور پایبندی خود به برجام را کاهش می دهد. ایران در گام پنجم این فرایند که اوایل این ماه اعلام شد، تمام محدودیت های مربوط به میزان غنی سازی را کنار گذاشت. تهران تأکید نموده است که در صورت اجرای تعهدات اروپا، به پایبندی کامل به این توافق بازمی شود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 725

به "وزیر دفاع آلمان فشار ترامپ برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آلمان فشار ترامپ برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید