خلیج پزم یکی از جاذبه های گردشگری چابهار به شمار می رود

به گزارش مجله اینمن، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، خلیج پزم یکی از جاذبه های گردشگری چابهار به شمار می رود.

خلیج پزم یکی از جاذبه های گردشگری چابهار به شمار می رود

یکی از سواحل زیبای جنوب ایران خلیج پزم است که در حاشیه دریای عمان و شهرستان کنارک واقع شده و پتانسیل های گردشگری، تفریحی و مالی بالقوه ای دارد. گردشگران و مسافران می توانند در فصول مختلف سال با حضور در سواحل بکر و زیبای پزم تیاب از طبیعت شگفت انگیز و بکر آن در کنار پرندگان بی نظیر و مجذوب کننده لذت ببرند. خلیج پزم از چابهار 60 کیلومتر و از شهرستان کنارک 17 کیلومتر فاصله دارد. از جاذبه های اصلی این منطقه، غروب دل انگیز در ساحل صخره ای و ماسه ای آن است و در کنار غروب آفتاب به علت آب و هوای معتدل، این منطقه مکان مناسبی برای لذت بردن از تماشای پرندگان (پرستوی دریایی، کاکایی، فلامینگو، اگرت، آبچلیم، پلیکان، هوبره و عقاب دریایی) محسوب می گردد.

غارهای آبی و ساحلی پزم از دیدنی های منحصر بفرد این خلیج است که به علت فرسایش برخورد امواج آب به شکل آدمکهای سنگی درآمده اند. معروف ترین آنها گودالی بسیار زیبا به نام چشم اقیانوس است که شبیه به چشمی آبی رنگ است؛ غار زیبایی که با پایین رفتن سطح آب نمایان می گردد و تبدیل به یکی از نقاط بکر این منطقه شده است. غارهای صخره ای بسیار زیبای دیگری نیز در این منطقه وجود دارد که حیرت هر ببینده ای را بر می انگیزد.

عکس از: بهنام یوسفی

منبع: همگردی
انتشار: 10 فروردین 1402 بروزرسانی: 10 فروردین 1402 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2253

به "خلیج پزم یکی از جاذبه های گردشگری چابهار به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیج پزم یکی از جاذبه های گردشگری چابهار به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید