دروازه جهنم کنیا ، جاذبه های گردشگری کنیا

به گزارش مجله اینمن، دروازه جهنم کنیا منطقه ای از پدیده های زمین شناسی است و کوه های آتشفشانی و چشمه های آبگرم بسیاری را در خود جای داده است . این جاذبه زیستگاه حیوانات گوناگون است که قبایل ماسایی با آداب و رسوم خاص خود در کنارشان زندگی می نمایند. جهت آشنایی بیشتر با جاذبه توریستی با ما همراه شوید. احتمالا جاذبه های گردشگری ماسایی مارا برای شما جالب باشد.

دروازه جهنم کنیا ، جاذبه های گردشگری کنیا

دروازه جهنم کنیا کجاست؟

دروازه جهنم کنیا در قسمت جنوبی کنیا و در شمال غربی نایروبی با مساحت حدودا 40 کیلومتر مربع قرار گرفته است این مکان با دریاچه ناکو در پارک ملی همجوار است. همچین وجود صخره های رنگارنگ چشم انداز ای خارق العاده در این منطقه خلق نموده است. برای شرکت در تور کنیا با آژانس خبرنگاران تماس بگیرید.

دروازه جهنم کنیا از نایروبی 90 کیلومتر فاصله دارد که با استفاده از جاده آسفالت به آسانی به این جاذبه رسید. این دروازه با ارتفاع 1900 متر از سطح دریا از جمله شگفت انگیزترین جاذبه های کنیا شناخته می گردد.

عجایب این دروازه

دو صخره با نام برج فیشر و برج مرکزی در این مکان واقع شده است. صخره فیشر با ارتفاع 25 متر در شرق این جاذبه است و به افتخار گوستا فیشر آلمانی نامگذاری شد. بعلاوه دو آتشفشان خاموش با نام های اولکاریا و هوبلی قرار گرفته است.

چشمه های آب گرم با دمای بالا از جذابیت های این منطقه محسوب می گردد. آب چشمه های این منطقه به حدی داغ است که می تواند پوست افراد را بسوزاند. زیبایی های بصری دروازه جهنم سبب شده است تا منظومه ای الهام بخش برای ساخت صحنه های فیلم شیر شاه وبسیاری از فیلم ها باشد.

غارهای ابسدین در این دروازه وجود دارد که می توان سنگ های شیشه ای ابسدینی سبز رنگ با حباب های طلایی را پیدا کنید که با نام درخشش رنگین کمانی نیز شناخته می گردد. علاوه بر این سنگ هایی با سطوح صاف با نام اشک آپاچی را نیز می توان یافت.

بومیان دروازه جهنم کنیا

ساکنان دروازه جهنم کنیا بومیان ماسایی هستند که دارای فرهنگ و آداب و رسوم منحصر به فردی اند. این قبایل به شدت از وجود گردشگران استقبال می نمایند چراکه می خواهند گردشگران در سراسر دنیا با آن ها آشنا شوند. شما در گشت های خود می توانید با این قبایل بیشتر تعامل کنید.

حیواناتی که در دروازه جهنم زندگی می نمایند

در این مکان حیوانات محصور نیستند و گونه های متنوعی در این منطقه زندگی می نمایند که گاهی از جمله گونه های کمیاب هستند و شما می توانید از نزدیک آنها را ببیند. بیش از100 گونه پرنده در دوازده جهنم کنیا زندگی می نمایند که شما با کمپ زدن در این منطقه می توانید در حین سفر خود از گونه ها هم تماشا کنید.

جمع بندی

دروازه جهنم کنیا در قسمت جنوبی کنیا و در شمال غربی نایروبی قرار گرفته است و جاذبه های طبیعی و فرهنگی جالبی را در خود جای داده است. حیوانات و پرندگانی کمیاب و متنوع را می توان در این مکان یافت. این منطقه به عنوان منطقه زمین شناختی معروف است و پدیده های زمین شناختی فراوانی مانند آتشفشان ها، چشمه های آبگرم وغارها در دروازه جهنم کنیا واقع شده است.

قبایل ماسایی یک مقصد نمادین برای سافاری آفریقا و محل زندگی...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2148

به "دروازه جهنم کنیا ، جاذبه های گردشگری کنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دروازه جهنم کنیا ، جاذبه های گردشگری کنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید