دستگیری کلاهبرداری که وام می داد

به گزارش مجله اینمن، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری فردی اطلاع داد که دریکی از سایت های آگهی واسط، به کلاهبرداری اینترنتی پرداخته بود.

دستگیری کلاهبرداری که وام می داد

به گزارش خبرنگاران کرمانشاه؛ سرهنگ علی عباسی کسانی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر این که دریکی از سایت های واسط، مطلبی با موضوع فروش امتیاز وام باکم بهره یکی از سازمان ها مشاهده کرده اند و هدف کلاهبرداری اینترنتی نهاده شده اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس نهاده شد.

وی ادامه داد: شاکیان در ادامه بیان داشتند فرد کلاه بردار با فریب آنان و با ارائه برگه های ثبت نام و تشکیل پرونده جعلی مبالغی را به عنوان پیش پرداخت از مالباختگان دریافت کرده است و پس از اخذ وجه، دیگر جوابگوی قربانیان نبوده است.

سرهنگ کسانی افزود: با اقدامات فنی و تحقیقات نامحسوس کارشناسان پلیس فتا تعیین شد که متهم دریکی از شهرستان های استان هم جوار سکونت داشته و به وسیله آگهی مذکور و دیدار با متقاضیان وام در سطح استان کرمانشاه، اقدام به کلاه برداری کرده است.

رئیس پلیس فتا گفت: پس از شناسایی محل اختفای متهم و طی هماهنگی اجرا شده با مرجع قضایی، متهم در عملیاتی فاغلگیرانه دستگیر شد.

وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از 10 نفر از این فرد شکایت داشته اند و مبلغ کلاه برداری نیز بیش از 2 میلیارد ریال بوده است از شهروندان خواست تا زمانی که فرد فروشنده امتیاز وام را نمی شناسند به هیچ وجه ریسک خرید امتیاز وام را قبول ننمایند.

سرهنگ کسانی در سرانجام گفت: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می توانند هدایت های لازم را دریافت نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1716

به "دستگیری کلاهبرداری که وام می داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری کلاهبرداری که وام می داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید