راز والدینی که فرزندان شاد و با روحیه پرورش می دهند

به گزارش مجله اینمن، طبیعی است که هر پدر و مادری می خواهد فرزندنش در بزرگسالی شاد و پیروز باشد. اما این پیروزیت رابطه مستقیمی با تربیت فرزندان در کودکی دارد.

راز والدینی که فرزندان شاد و با روحیه پرورش می دهند

آیا متوجه شده اید که چگونه فرزندان خود را از زمانی که کودک بودند، تغییر داده اید؟ ما نقاط مشترک بین والدینی که فرزندان شاد پرورش داده اند را کشف کرده ایم و با شما به اشتراک می گذاریم.

1- با هم وقت می گذرانند

پدر و مادر های مدرن برنامه بسیار شلوغی دارند. وقتی احساس خستگی می کنند، ساده ترین راه برای نگه داشتن فرزندان را در این می بینند که تلویزیون را روشن کنند. اما کارهایی وجود دارد که هم برای شما و هم برای فرزند شما به همان اندازه جالب خواهند بود.

بچه ها چیزهایی را که برای آنها می خرید را فراموش خواهند کرد، اما هرگز فراموش نخواهند کرد که با هم وقت گذرانده اید و در کنارهم خوش بودید.

به عنوان مثال، در تربیت بچه ها ثابت شده است که یک رابطه گرم با پدر بر توانایی ایجاد روابط صمیمی و شاد در بزرگسالی تاثیر می گذارد.

2- در کنار هم غذا می خورند

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که خوردن حداقل یک وعده غذایی به طور منظم در کنار خانواده، مستقیما با کاهش افسردگی و افکار خودکشی در میان نوجوانان ارتباط دارد.

بچه هایی که از غذا خوردن مکرر در کنار خانواده لذت می برند، در مقایسه با همسالانشان که شام را با خانواده هایشان نمی خورند، چشم انداز مثبت تری نسبت به زندگی دارند. در کنارهم بودن برای یک وعده غذایی فرصتی عالی برای برقراری ارتباط با بچه ها است. فقط از قلم نیاندازید که تلویزیون خاموش باشد.

3- سپاس گزاری را به کودک خود آموزش می دهند

در تربیت کودک مهم است که به فرزند خود آموزش دهید تا از دیگران مراقبت کند و از کسانی که به زندگی آنها کمک می کنند سپاسگزار باشد. مطالعات نشان می دهد افرادی که به آنها ابراز قدردانی آموزش داده می شود، احتمال بیشتری دارند که درآینده اشخاصی مفید، دلسوز و مهربان باشند. به علاوه، آنها احساس شادتر و سالم تری دارند.

4- به فرزندان تحلیل مسائل و مقابله با آن را می آموزند

کنترل مداوم می تواند به یک رابطه مخرب در آینده منجر شود. به فرزند خود اعتماد کنید، و اجازه دهید آنها خودشان تصمیم بگیرند.

در تربیت کودک خود برای دادن حس اعتماد به نفس، با چیزهای کوچک شروع کنید: بگذارید آنها انتخاب کنند که چه چیزی بپوشند و یا چه چیزی برای صبحانه بخورید. بنابراین، کودک شما به تدریج مستقل می شود و می داند که واقعا از زندگی چه می خواهد. با دقت به او گوش کنید، اگر فرزندتان تصمیم گرفت مسائل خود را با شما در میان بگذارد، به او کمک کنید تا بهترین انتخاب را انجام دهد.

5- آموزش مهارت های ارتباطی در تربیت کودک

محققان دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه دوک، 700 کودک را تا سن 25 سالگی مورد مطالعه قرار دادند. معلوم شد که بچه های که با همسالان خود همکاری می کنند احتمال بیشتری برای رفتن به دانشگاه و داشتن شغل تمام وقت دارند. کسانی که در مهارت های ارتباطی مشکل داشتند مرتکب جنایاتی شده اند و اغلب الکل مصرف می کنند.

6- والدین تنش و استرس کمتری دارند

مطالعات نشان می دهند که احساسات و در کل حالت احساسی مادر به طور مستقیم بر اعضای خانواده اش تاثیر می گذارد. همین قاعده در مورد احساسات منفی نیز صدق می کند. احساس عاطفی پدر و مادر ناخواسته باعث می شود که بچه های کوچک آنها هم همان احساس را داشته باشند.

7- بر روی ارتباط با فرزند خود کار می کنند

بچه ها مراقبت و احترام را از نحوه برخورد پدر و مادر یاد می گیرند. هنگامی که آنها احساس عشق را از پدر و مادر خود دریافت کنند، به آنها وابسته می شوند. این دلبستگی باعث می شود که آنها بتوانند چیزهای ارزشمند را درک کنند و قدرت یادگیری آنها سریع تر شود. برای تربیت کودک خود بهتر است وقت بیشتری را با او بگذرانید: قبل از خواب با هم شعر و داستان بخوانید، با آنها صحبت کنید و هرگاه مسئله ای را با شما در میان گذاشتند به آنها گوش دهید.

8- فرزندان خود را تنبیه نمی کنند

برای تربیت کودک خود بدانید که تنبیه کردن هرگز کار نمی کند. زیرا در عوض، بچه ها سعی می کنند راه های جدیدی برای اجتناب از مجازات ایجاد کنند. چنین بچه هایی به دروغ گو هایی تبدیل می شوند که بدون توجه به آنچه انجام می دهند دروغ می گویند. برعکس، بچه های که هرگز خشونت عاطفی را تجربه نکرده اند، کمتر افسرده می شوند، احساسات خود را بهتر کنترل می کنند و حافظه خوبی خواهند داشت.

9- والدین برای فرزند خود الگو هستند

در دهه 1960 یک تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که 3 نوع اصلی پرورش کودک وجود دارد: آسان گیری، اقتدارگرا و اعتماد گرا. والدین بچه های خرسند اغلب سومین روش را برای تربیت کودک انتخاب می کنند: فرزندانشان به بزرگسالان احترام می گذارند، اما به دلیل اقتدار خودشان، خاموش نمی شوند.

برای اینکه فرزندانمان به ما احترام بگذارند و به ما اعتماد کنند، باید اشتباهات و معایب خودمان را تصدیق کنیم. ما باید صادقانه و عادلانه به دیدگاه های آنها احترام بگذاریم. با این حال، این بدان معنا نیست که این همیشه درست باشد.

10- کودک خود را قضاوت نمی کنند بلکه او را تشویق می کنند

بچه ها، درست مثل بزرگسالان، به دو روش مختلف به پیروزیت پی می برند:

1- ذهنیت ثابت، فرض می کنند که شخصیت، هوش و خلاقیت هرگز تغییر نمی کند، و تنها راه رسیدن به پیروزیت این است که از هر شکستی اجتناب کنید.

2- ذهنیت قابل رشد، که شکست را به عنوان یک فرصت برای نشان دادن مهارت ها و توانایی ها می داند.

همچنین نقش تشویق را در تربیت کودک نباید نادیده گرفت.

برای تشویق بچه ها و توسعه و رشد اندیشه های آنها، هرگز نگوئید که آنها تنها به دلیل توانایی های طبیعی خود پیروز می شوند، به جای آن، تلاش های آنها را ارزیابی کنید.

تهیه: مجله خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1349

به "راز والدینی که فرزندان شاد و با روحیه پرورش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز والدینی که فرزندان شاد و با روحیه پرورش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید