راه های مقرون به صرفه برای تماس تلفنی از ترکیه به ایران

به گزارش مجله اینمن، مقرون به صرفه ترین راه برای تماس تلفنی از ترکیه چیست؟ این سوال بسیاری از مسافران ایرانی کشور ترکیه می باشد که در روزهای مختلف سال به این کشور همسایه سفر می نمایند و برای ارتباط با خانواده و یا دوستان در ایران احتیاج به تماس تلفنی دارند. احتمالا شما هم از این موضوع آگاه هستید که برقراری تماس تلفنی از خارج کشور با ایران هزینه زیادی دارد و به همین علت اغلب افراد در زمان خروج از کشور سیم کارت ایرانی خود را خاموش می نمایند تا هزینه زیاد رومینگ بین الملل برای آنها محاسبه نشود. اما وقتی سیم کارت نداریم در کشور ترکیه چطور می توانیم با عزیزان خود در ایران صحبت کنیم؟

راه های مقرون به صرفه برای تماس تلفنی از ترکیه به ایران

در پاسخ باید بگوییم که مسافران ایرانی با مراجعه به دفاتر اغلب اپراتورهای تلفن همراه در کشور ترکیه به صورت حضوری و ارائه گذرنامه می توانند یک سیم کارت اعتباری ترک تهیه کنند و با هزینه ای ارزان با ایران تماس بگیرند. اگر قصد سفر به شهرهای مختلف کشور ترکیه را دارید، برای آگاهی از شرایط خرید سیم کارت و تماس تلفنی ارزان با ایران، این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران را تا سرانجام دنبال کنید.

ارزان ترین راه برای تماس تلفنی از ترکیه با ایران

ترکیه یکی از مقصدهای اصلی سفرهای خارجی ایرانی ها می باشد، تماس تلفنی ارزان با ایران یکی از دغدغه های اصلی جهانگرد های ایرانی در زمان سفر به کشور ترکیه است، استفاده از سیم کارت های ترک قطعا ارزان ترین راه برای تماس تلفنی از ترکیه با ایران می باشد. در کشور ترکیه اپراتورهای مختلفی فعال هستند و به همین علت انتخاب سیم کارت مناسب برای تماس ارزان کار خیلی دشواری نیست، ترکسل (Turkcell)، ودافن (Vodafone)، تورک تلکوم (Turk Telekom) سه اپراتور معروف کشور ترکیه است که شما به عنوان جهانگرد می توانید از دفاتر این اپراتورها در سراسر ترکیه با ارائه پاسپورت سیم کارت جهانگردی (Tourist SIM) و یا سیم کارت الکترونیکی تهیه کنید.

شماره سیم کارتی که به عنوان جهانگرد خریداری نموده اید در پاسپورت شما درج می گردد، خرید سیم کارت از مغازه های موبایل فروشی و فرودگاه هم در ترکیه برای جهانگرد ها امکان پذیر است. جهانگرد های ایرانی با خرید سیم کارت ترک علاوه بر تماس تلفنی با ایران می توانند از شبکه 4G یا 5G سیم کارت خود هم برای اتصال به اینترنت استفاده کنند. دریافت سیم کارت محلی در ترکیه در مقایسه با کشورهای غربی آسان تر، سریع تر و ارزان تر می باشد و به همین علت اغلب جهانگرد ها تمایل دارند از این امکان برای برقرار تماس ارزان با ایران استفاده کنند.

در سفر به ترکیه چطور سیم کارت بخریم؟ - ارزان ترین راه برای تماس تلفنی از ترکیه

ارزان ترین راه برای تماس تلفنی از ترکیه با ایران بدون شک با خرید سیم کارت از اپراتورهای محلی این کشور امکان پذیر است. هر سه اپراتور سرویس دهنده در کشور ترکیه در تمامی شهرهای این کشور و بعلاوه در فرودگاه های بین المللی شهر استانبول کنندگی رسمی برای فروش سیم کارت به جهانگرد ها دارند و شما به عنوان جهانگرد می توانید از دفاتر این شرکت ها با ارائه گذرنامه معتبر یک سیم کارت جهانگردی تهیه کنید.

یک راه دیگر برای برقراری تماس ارزان از ترکیه با ایران خرید سیم کارت الکترونیکی (e-SIM) به صورت اینترنتی و به وسیله اپلیکیشن های مخصوصی است که شما با نصب آنها حتی پیش از سفر به کشور ترکیه هم می توانید سیم کارت الکترونیکی خود را تهیه نموده و در زمان ورود به این کشور آن را تهیه کنید. توجه داشته باشید که سیم کارت های جهانگردی ترکیه معمولا تاریخ انقضا دارند و اعتبار آنها بین 7 روز تا 60 روز بعد از خرید منقضی می گردد. در ادامه قصد داریم به شما نحوه خرید سیم کارت های جهانگردی و الکترونیک را با جزئیات بگوییم.

خرید سیم کارت جهانگرد ترکیه - ارزان ترین راه برای تماس تلفنی از ترکیه

دلایل زیادی برای خرید سیم کارت در کشور ترکیه وجود دارد، اما اینکه ارزان ترین راه برای تماس تلفنی از ترکیه با ایران خرید سیم کارت ترک است را می توان علت اصلی اغلب جهانگرد های ایرانی برای خرید سیم کارت در این کشور خاطرنشان کرد. بعلاوه اغلب گردشگران برای استفاده از نقشه های آنلاین همانند گوگل مپ (google map) احتیاج به اینترنت دارند و به همین علت خرید سیم کارت جهانگرد ترکیه یک ضرورت در زمان سفر به این کشور محسوب می گردد. خرید سیم کارت جهانگرد ترکیه (Tourist SIM) فقط به صورت حضوری و با مراجعه به دفاتر یکی از سه اپراتور تلفن همراه در فرودگاه و یا سطح شهرهای کشور ترکیه امکان پذیر است و شما حتما باید در زمان خرید این سیم کارت ها گذرنامه خود را ارائه دهید تا شماره سیم کارت در آن درج گردد و مشخصات شما را برای فعال سازی سیم کارت وارد سیستم کنند.

فروشندگان تمامی مراحل فعال سازی را در زمان خرید سیم کارت برای شما انجام می دهند، حتما از کارشناسان حاضر در کنندگی ها در خصوص نحوه شارژ سیم کارت خود سوال کنید. شارژ سیم کارت در کشور ترکیه به روش های مختلفی همانند با استفاده از کیوسک های فروش شارژ و یا مراجعه حضوری به کنندگی های اپراتورها در سطح شهر امکان پذیر است.

خرید سیم کارت الکترونیکی(e-SIM) ترکیه

خرید سیم کارت الکترونیکی(e-SIM) ترکیه قبل از سفر به این کشور هم امکان پذیر می باشد و شما با خرید این سیم کارت ها به عنوان جهانگرد می توانید پس از ورود به خاک ترکیه آن را فعال کنید. توجه داشته باشید که در این روش سیم کارتی به صورت فیزیکی به شما داده نمی گردد و فقط با اسکن یک کیو آر کد(QR Code) که برای شما ارسال شده به راحتی می توانید سیم کارت الکترونیکی خود را فعال کنید.

یکی از مهمترین تفاوت های این سیم کارت ها با سیم کارت جهانگردی ترکیه این است که شما امکان برقراری تماس تلفنی را در زمان استفاده از این سیم کارت ها ندارید و این سیم کارت ها فقط برای اتصال به اینترنت مناسب است. شاید مکالمه تلفنی با سیم کارت های الکترونیکی، ارزان ترین راه برای تماس تلفنی از ترکیه با ایران نباشد ولی به علت آسان بودن خرید این سیم کارت ها بسیاری از افراد استفاده از این نوع سیم کارت ها را در زمان سفر به ترکیه ترجیح می دهند. خـرید سیم کارت الکترونیکی ترکیه در حال حاضر به وسیله دو سرویس دهنده ایر آلو(Airalo) و هولا فلای (Holafly) امکان پذیر است که در ادامه در خصوص نحوه خرید سیم کارت از این سرویس دهنده ها به شما توضیح خواهیم داد.

خرید سیم کارت الکترونیکی از Airalo ترکیه

خرید سیم کارت الکترونیکی از Airalo تـرکیه به راحتی و فقط با نصب اپلیکیشن این سرویس دهنده میسر می باشد، هزینه ارزان سیم کارت الکترونیکی این شرکت را می توان از دلایل اصلی محبوبیت آن خاطرنشان کرد. شما با خرید سیم کارت الکترونیکی از Airalo ترکیه می توانید با مبلغی کمتر از 5 دلار با ایران به وسیله یکی از پیغام رسان ها تماس تلفنی داشته باشید، استفاده از سیم کارت الکترونیکی Airalo ارزان ترین راه برای تماس تلفنی از ترکیه با ایران است. در ادامه مراحل خرید سیم کارت این شرکت را به شما می گوییم.

مرحله اول: نصب اپلیکیشن Airalo روی گوشی تلفن همراه است، شما به وسیله گوگل پلی و یا اپ استور به راحتی می توانید این اپلیکیشن را نصب و راه اندازی کنید.

مـرحله دوم: در این بخش شما باید کشور ترکیه را به عنوان مقصد خود را در زمان ورود به اپلیکیشن انتخاب کنید.

مرحله سوم: به قسمت خرید سیم کارت بروید و براساس احتیاج خود یک سیم کارت را انتخاب نمایید. پس از تکمیل مراحل خرید، کیو آر کد (QR Code) سیم کارت به شما نمایش داده می گردد که با استفاده از آن می توانید سیم کارت را نصب کنید. برای آگاهی از قیمت سیم کارت های این شرکت می توانید به سایت (www.airalo.com) مراجعه نمایید، قیمت مناسب ترین سیم کارت این شرکت 4.5 دلار است. هر زمان که وارد خاک کشور ترکیه شوید، این سیم کارت را می توانید به راحتی فعال نموده و از اینترنت آن بهره ببرید.

برای فعال سازی سیم کارت الکترونیکی Airalo پس از ورود به کشور ترکیه باید به قسمت تنظیمات شبکه اپلیکیشن بروید و گزینه مرحبا (Merhaba) را فعال کنید.

خرید سیم کارت الکترونیکی از Holafly ترکیه

خرید سیم کارت الکترونیکی از Holafly ترکیه بسیار راحت است و شما در کمتر از ده دقیقه می توانید سیم کارت الکترونیکی خود را از این شرکت سرویس دهنده خریداری نمایید. مراحل خرید و راه اندازی سیم کارت های الکترونیکی این سرویس دهنده به توضیح زیر می باشد.

مرحله اول: شما قبل از خرید سیم کارت و بسته مورد نظر باید مطمئن شوید که مدل گوشی همراه شما با سیم کارت الکترونیکی Holafly همخوانی دارد و فعال سازی این سیم کارت روی گوشی همراه شما امکان پذیر است. برای اطلاع از لیست تلفن های همراه هوشمندی که می توان از سیم کارت Holafly ترکیه روی آنها استفاده کرد باید به سایت این سرویس دهنده به آدرس (www.esim.holafly.com/esim-turkey) مراجعه نمایید.

مرحله دوم: اپلیکیشن Holafly را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و به قسمت خرید بسته بروید. در این مرحله شما از بین سیم کارت های مختلف این شرکت بر اساس احتیاج خود می توانید یک سیم کارت را خریداری نمایید. قیمت سیم کارت های این شرکت از 19 دلار تا 99 دلار می باشد و شما براساس احتیاج خود می توانید سیم کارت مناسب را تهیه کنید.

مرحله سوم: پس از خرید سیم کارت، یک ایمیل برای شما ارسال می گردد که در آن کیو آر کد (QR Code) وجود دارد. شما پس از ورود به کشور ترکیه می توانید این کد را اسکن نموده و سیم کارت خود را فعال کنید.

از کدام اپراتور در ترکیه سیم کارت بخریم؟ - ارزان ترین راه برای تماس تلفنی از ترکیه

اغلب گردشگران پس از اینکه تصمیم می گیرند برای تماس تلفنی ارزان با ایران از اپراتورهای ترک برای خود سیم کارت جهانگردی تهیه کنند، در خصوص اینکه خدمات کدام اپراتور بهتر است و مواردی از این دست سوالاتی دارند که در این بخش می خواهیم به این سوال ها پاسخ دهیم. از کدام اپراتور در ترکیه سیم کارت بخریم؟ اگر این سوال برای شما هم ایجاد شده باید بگوییم که در کشور ترکیه به جهانگرد ها اجازه داده اند که از هر سه اپراتور بزرگ این کشور یعنی ترکسل، ودافون و تورک تلکوم، سیم کارت جهانگردی و یا سیم کارت الکترونیکی تهیه کنند و شما به عنوان جهانگرد محدودیتی در انتخاب اپراتورها ندارید.

آنتن دهی هر سه اپراتور ترکیه در شهرهای بزرگ این کشور در یک سطح است ولی اگر قصد سفر به شهرهای کوچک این کشور را دارید، آنتن دهی سیم کارت ترکسل معمولا بهتر از سایر اپراتورها است. در ادامه در خصوص هزینه خرید سیم کارت از اپراتورهای ترکیه با جزئیات به شما توضیح می دهیم.

ترکسل - Turkcell

شرکت بزرگ ترکسل در حال حاضر فقط یک نوع سیم کارت جهانگردی دارد و گردشگران با مراجعه به کنندگی های این شرکت بزرگ می توانند این سیم کارت را به قیمت 169 لیر ترکیه یعنی حدود 13 دلار خریداری کنند. با خرید این سیم کارت به شما 20 گیگابایت اینترنت و 200 دقیقه مکالمه هم هدیه داده می گردد و ارسال پیغام متنی به وسیله واتساپ برای دارندگان سیم کارت جهانگردی تورک سل رایگان است. اعتبار سیم کارت جهانگردی تورک سل 30 روز می باشد و پس از آن منقضی می گردد.

تورک تلکوم - Turk Telekom

شرکت تورک تلکوم اما در حال حاضر سه مدل مختلف سیم کارت جهانگردی دارد، قیمت سیم کارت های این اپراتور 60 لیر و 130 لیر می باشد و شما با توجه به احتیاج خود می توانید یکی از سه سیم کارت این شرکت را تهیه کنید. مدت زمان اعتبار سیم کارت های شرکت تورک تلکوم بین 15 روز تا 28 روز است که این موضوع بستگی به نوع سیم کارت شما دارد. شما با خرید سیم کارت 60 لیری تورک تلکوم می توانید از 20 گیگابایت اینترنت، 750 دقیقه مکالمه تلفنی و 750 پیغامک بهره مند شوید.

اگر برای خرید سیم کارت تورک تلکوم 130 لیر پرداخت کنید و سیم کارت شما 28 روز تاریخ انقضا داشته باشد، 50 گیگابایت اینترنت، 1500 دقیقه مکالمه تلفنی و 1000 پیغامک هم به شما هدیه داده می گردد. شرکت تورک تلکوم یک سیم کارت جهانگردی 130 لیری دیگر هم دارد که مدت زمان انقضا آن 15 روز است ولی شما با خرید آن می توانید از 75 گیگابایت اینترنت، 750 دقیقه مکالمه تلفنی و 750 پیغامک بهره ببرید. ارسال پیغام متنی به وسیله واتساپ برای دارندگان سیم کارت جهانگرد تورک تلکوم هم رایگان است.

ودافون - Vodafone - ارزان ترین راه برای تماس تلفنی از ترکیه

شرکت ودافون هم فقط یک نوع سیم کارت جهانگردی برای فروش به گردشگران دارد و قیمت خرید این سیم کارت 14 دلار معادل 200 لیر ترکیه است. با خرید این سیم کارت 20 گیگابایت اینترنت، 750 دقیقه مکالمه تلفنی و 250 پیغامک هم به شما هدیه داده می گردد، مدت زمان اعتبار سیم کارت جهانگردی شرکت ودافون 28 روز است. بعلاوه ارسال پیغام متنی به وسیله واتساپ برای دارندگان سیم کارت ودافون هم رایگان است.

استفاده از رومینگ (Roaming) - ارزان ترین راه برای تماس تلفنی از ترکیه

شاید استفاده از رومینگ (Roaming) در کشور ترکیه راحت ترین راه برقرار تماس با ایران باشد، اما هزینه آن در مقایسه با کیفیت خدمات اصلا ارزان نیست. استفاده از تمامی سیم کارت های ایرانی در کشور ترکیه امکان پذیر می باشد و شما فقط باید قبل از سفر به این کشور کد فعال سازی رومینگ سیم کارت خود را وارد نموده و این قابلیت را روی سیم کارت خود فعال کنید. در کشور ترکیه تا 120 روز اجازه دارید از امکان رومینگ سیم کارت خود برای مکالمه استفاده نمایید. البته استفاده از رومینگ بین الملل در کشور ترکیه اصلا منطقی نیست و این روش ارزان ترین راه برای تماس تلفنی از ترکیه با ایران نمی باشد.

خدمات رومینگ اپراتور های ایرانی معمولا در خارج از ایران هزینه های بسیار زیادی دارد و به همین علت اغلب هموطنان در زمان سفر به ترکیه یکی از دو روش خرید سیم کارت الکترونیکی و یا جهانگردی را به عنوان ارزان ترین راه برای تماس تلفنی از ترکیه با ایران ترجیح می دهند.

استفاده از اینترنت برای تماس ارزان از ترکیه با ایران

در کشور ترکیه اغلب رستوران ها و هتل ها مجهز به اینترنت پر سرعت بی سیم هستند و شما به راحتی می توانید با استفاده از اینترنت و پیغامرسان های مختلف با خانواده یا دوستان خود در ایران تماس صوتی و یا تصویری بگیرید و دیگری احتیاج به خرید سیم کارت ترک هم نخواهید داشت. با یاری اینترنت همچین می توانید از نقشه های آنلاین هم استفاده نمایید و به راحتی در شهرهای مختلف کشور ترکیه گردش کنید. استفاده از اینترنت برای تماس ارزان از ترکیه با ایران یکی از برترین راه ها می باشد.

جمع بندی راه های ارزان برای تماس تلفنی از ترکیه به ایران

اگر شما هم در تعطیلات قصد سفر به کشور ترکیه را دارید، باید بگوییم که روش های مختلفی برای مکالمه تلفنی ارزان از ترکیه با ایران برای جهانگرد ها وجود دارد. هزینه مکالمه با استفاده رومینگ سیم کارت های ایرانی معمولا در خارج از کشور بالا است و به همین علت اغلب هموطنان در زمان سفر به کشور ترکیه یکی از دو روش خرید سیم کارت الکترونیکی و یا جهانگردی را به عنوان ارزان ترین راه برای تماس تلفنی از ترکیه با ایران ترجیح می دهند.

در این مقاله راه های خرید سیم کارت الکترونیکی و جهانگردی را با جزئیات به شما گفتیم تا در اسرع وقت بدون هیچ مسئله ای بتوانید برای تماس تلفنی با ایران سیم کارت تهیه کنید. برای سفر به ترکیه در فصل های مختلف سال می توانید از سایت خبرنگاران بلیط پرواز و هتل محل اقامت خود را با برترین قیمت و در اسرع وقت رزرو نمایید.

1. برای خرید سیم کارت جهانگرد در کشور ترکیه باید چه مدارکی ارائه دهیم؟

گردشگران خارجی در زمان سفر به کشور ترکیه برای خرید سیم کارت جهانگرد می توانند به دفاتر یکی از اپراتور تلفن همراه در کشور ترکیه مراجعه کنند و با ارائه گذرنامه خود یک سیم کارت تهیه کنند.

2. هزینه خرید سیم کارت برای گردشگران خارجی در کشور ترکیه چقدر است؟

ارزان ترین سیم کارت جهانگردی را در کشور ترکیه اپراتور تورک تلکوم به گردشگران ارائه می دهد که قیمت آن 60 لیر است.

3. ارزان ترین راه برای تماس تلفنی از ترکیه با ایران کدام است؟

راه های ارزان برای برقراری تماس تلفنی از ترکیه با ایران زیاد است، شما با خرید سیم کارت جهانگردی و یا الکترونیکی می توانید با استفاده از اینترنت با کمترین هزینه با ایران صحبت کنید. تماس تصویر به وسیله اسکایپ یکی از متداول ترین روش های برقراری ارتباط با ایران می باشد.

4. خرید سیم کارت الکترونیکی از کدام سرویس دهنده ها در کشور ترکیه امکان پذیر است؟

خرید سیم کارت الکترونیکی از Airalo و Holafly ترکیه از ایران هم امکان پذیر می باشد.

5. برترین اپلیکیشن برای تماس بین المللی از ترکیه کدام است؟

اپلیکیشن تاک 360 (Talk360) برترین راه چاره برای تماس بین المللی ارزان قیمت در کشور ترکیه می باشد.

6. آیا خرید بلیط هواپیما به مقصد شهرهای مختلف کشور ترکیه از سایت خبرنگاران امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید بلیط پرواز و یا تور تفریحی خود به مقصد شهرهای مختلف کشور ترکیه همانند استانبول را بدون محدودیت و به صورت 24 ساعته از سایت خبرنگاران بخرید و راهی کشور ترکیه شوید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2348

به "راه های مقرون به صرفه برای تماس تلفنی از ترکیه به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های مقرون به صرفه برای تماس تلفنی از ترکیه به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید