رایزنی تلفنی مقامات بلندپایه امنیتی روسیه و آمریکا

به گزارش مجله اینمن، دبیر شورای امنیت روسیه و مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی در جریان دومین مذاکراتی تلفنی خود طی ماه گذشته، مسائل مهم در روابط دوجانبه و بعضی مسائل منطقه ای و بین المللی را مورد آنالیز قرار دادند.

رایزنی تلفنی مقامات بلندپایه امنیتی روسیه و آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، نیکولای پاتروشییف دبیر شورای امنیت روسیه شب گذشته (چهارشنبه) مذاکرات تلفنی با جیک سالیوان مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی داشت.

طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی شورای امنیت روسیه، در جریان این رایزنی ها که در فضایی سازنده و در چارچوب کوشش های دوجانبه برای فراهم سازی مقدمات تماس ها در بالاترین سطح انجام شد، نیکولای پاتروشییف و جیکوب سالیوان در مورد کار مشترک به منظور بهبود جو حاکم بر روابط روسیه و ایالات متحده و تقویت اعتماد متقابل بین مقامات مسکو و واشنگتن توافق کردند.

کاخ سفید نیز شب گذشته گفت که مذاکرات تلفنی دبیر شورای امنیت روسیه و مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا، شفاف و سازنده بود و طی آن دو طرف مسائل مهم در دستور کار دوجانبه و بعضی موضوعات مهم بین المللی و منطقه ای که موجب نگرانی طرفین است را مورد آنالیز قرار دادند.

پیش از این، پاتروشییف و سالیوان در اواخر ماه سپتامبر (اوایل آبان ماه) با یکدیگر تبادل نظری تلفنی برقرار نموده و به آنالیز مسائل دوجانبه و ثبات راهبردی پرداخته بودند.

هفته گذشته نیز دبیر شورای امنیت روسیه در مسکو با ویلیام برنز مدیر سازمان سیای آمریکا ملاقات و تبادل نظر نموده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2117

به "رایزنی تلفنی مقامات بلندپایه امنیتی روسیه و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تلفنی مقامات بلندپایه امنیتی روسیه و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید