رسانه ها با رشد عقلانیت اجتماعی، زمینه بهره گیری از ظرفیت های بومی را فراهم می نمایند

به گزارش مجله اینمن، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه زمانی مشکل پیدا می کنیم که آگاهی کامل نسبت به اطراف نداریم، گفت: رسانه ها با رشد عقلانیت این فرصت را فراهم می آورند که همه افراد جامعه بدانند چطور و چگونه از ظرفیت های موجود استفاده نمایند.

رسانه ها با رشد عقلانیت اجتماعی، زمینه بهره گیری از ظرفیت های بومی را فراهم می نمایند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

حمید ملانوری، عصر امروز سه شنبه 11 آذر در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان با تاکید بر ضرورت تعامل و ارتباط دستگاه های اجرایی و نهادها با رسانه ها، اظهار کرد: فعالیت های اجرایی در هر حوزه ای باید پیوست فرهنگی داشته باشند چراکه رمز پیروزیت در آن است.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه قسمتی از این پیوست فرهنگی، رسانه است، اضافه نمود: حوزه رسانه و روابط عمومی در ادارات بسیار مهم و اثرگذار هستند و اعتقاد داریم جامعه زمانی رو به رشد خواهد بود که دائما دانش و آگاهی و آموزش به آن تزریق گردد و عقلانیت در جامعه رشد پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم باید نسبت به اطراف خود آگاهی به روز داشته باشند، توضیح داد: با تمام پیشرفت های علم و تکنولوژی جهل می تواند هنوز هم در جامعه وجود داشته باشد؛ زمانی که فردی نداند از ظرفیت ها، توانمندی ها و فضای پیرامونی چگونه استفاده کند در جهل بسر می برد.

ملانوری با بیان اینکه زمانی مشکل پیدا می کنیم که آگاهی کامل نسبت به اطراف نداریم، اضافه نمود: رسانه ها با رشد عقلانیت این فرصت را فراهم می آورند که همه افراد جامعه بدانند چطور و چگونه از ظرفیت های موجود استفاده نمایند.

وی ادامه داد: به طور مثال، عقلانیت سیاسی یعنی اینکه رشد فکری جامعه به سمتی رود که در زمان انتخابات تنها افرادی که توانایی های لازم را دارند در انتخابات شرکت نمایند و احزاب و مردم عادی نیز با این عقلانیت از فرد مورد نظر حمایت نمایند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت های استان، اعلام کرد: از طرفی می گوییم خراسان جنوبی با وجود ذخایر غنی معدنی، محصولات استراتژیک، ظرفیت های گردشگری، شخصیت های صاحب نام و سایر پتانسیل ها استانی غنی است و از طرفی بر این باوریم که با این همه پتانسیل، محروم و کم برخوردار است.

ملانوری ادامه داد: مهم ترین علت این است که همه ما در بخش دولتی و غیردولتی به این فهم و درک مشترک نرسیده ایم که چطور می توانیم از این ظرفیت ها در راستای برطرف کاستی ها و نیازهای استان استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: تجربه پیروز بعضی استان ها در بعضی حوزه ها به این علت است که درک درستی از موقعیت موجود و پیش بینی راهکارهایی برای از بین بردن محدودیت ها داشته اند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه روابط عمومی ها به دلیل اینکه حوزه ارتباط گیری با رسانه ها هستند، باید قوی باشند، توضیح داد: مدیران دستگاه های اجرایی مکلفند ضمن تقویت حوزه روابط عمومی، به پاسخگویی به مطالبات رسانه ها توجه داشته باشند.

ملانوری با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان رسانه ها در این جلسه، اضافه نمود: رسانه های استان باید پایگاهی قوی داشته باشند و این از رسالت های خانه مطبوعات است که به دنبال راهکاری برای ایجاد درآمد پایدار برای رسانه ها باشد.

وی با بیان اینکه معتقدم رسانه ها در همه فعالیت ها باید در کنار ما باشند، توضیح داد: اصحاب رسانه نیز ضروری است یاری و همراهی لازم را داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه رسانه های مکتوب، پایگاه های خبری و صدا و سیما علی رغم مسائل در استان حضور فعالی دارند، یادآور شد: برای پیگیری هر چه بیشتر مطالبات رسانه ها، از بین جامعه رسانه ای استان، مشاور رسانه ای منصوب خواهم کرد.

در ابتدای جلسه، مدیرعامل خانه مطبوعات و نمایندگان رسانه های استان به بیان مسائل و دغدغه های خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1376

به "رسانه ها با رشد عقلانیت اجتماعی، زمینه بهره گیری از ظرفیت های بومی را فراهم می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه ها با رشد عقلانیت اجتماعی، زمینه بهره گیری از ظرفیت های بومی را فراهم می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید